Een '' gekke '' onderzijde van de hoef of verbrede witte rand is altijd oppassen geblazen.
Inderdaad beste oplossing is graaskorf of paddock tot het gras minder rijk is !
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Idifix schreef:Pony staat sinds maandag met ander paard op klein stukje weide, .. stond nog een beetje gras op maar blijkbaar was het toch teveel sinds gisteren is hij dus plots weer slecht. de bedoeling is hem op dat kleine stukje te laten tot einde zomer.. maar ik wil hem nu niet alleen op stal zetten wegens stress ..heb dus begonnnen met dagelijks ex laminitis nu te geven (sinds 2 dagen) en heb zijn graaskorf aangedaan waar hij eigenlijk niets kan bij eten (ook aangezien het gras heel kort is) hoe moet het nu verder doe ik straks de korf af of houdt hij die aan of .. pff . Ik bekijk het zo als hij op stal zou staan zou hij ook niets kunnen eten behalve s avonds enkele wortelen..
Idifix schreef:Hij is er nog nooit zo erg aan toe geweest als nuHij heeft het aan alle4 de benen en mag blij zijn dat hij nog rechtstaat. Hij heeft een injectie gehad en zakjes (pijnstiller) ..Er is ook bloed getrokken groot vermoeden dat hij ook IR is maar dat zullen we vrijdag of begin van de week weten alsook de ziekte van cushing als hij dat laatste heeft zou het een stalpony worden zei hij.
Moet nog het weitje eens in 2 delen en zoveel mogelijk de graaskorf aan af en toe gewoon een handje nat hooi bijvoederen.
Idifix schreef:Hij is er nog nooit zo erg aan toe geweest als nuHij heeft het aan alle4 de benen en mag blij zijn dat hij nog rechtstaat. Hij heeft een injectie gehad en zakjes (pijnstiller) ..Er is ook bloed getrokken groot vermoeden dat hij ook IR is maar dat zullen we vrijdag of begin van de week weten alsook de ziekte van cushing als hij dat laatste heeft zou het een stalpony worden zei hij.
Moet nog het weitje eens in 2 delen en zoveel mogelijk de graaskorf aan af en toe gewoon een handje nat hooi bijvoederen.