Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het grazen heeft echt niks te maken met steiler worden of niet.
Citaat:goedemorgen, ik heb een vraag voor de kenners hier.
Mijn paard loopt sinds enkele weken (3) onder het zadel heel licht onregelmatig. Alleen in stap, in draf/ galop en in vrijheid loopt ze gewoon goed.
Nu kwam mijn stalgenoot ermee dat het misschien uit haar hoeven kan komen. Omdat haar ene hoef iets stijler is dan het andere hoefje.
Mijn hoefsmid zei dat dat natuurlijk is en dat dat komt doordat ze met grazen 1 hoef naar voren heeft. Maar mijn stalgenoot zei dat dat verschil niet zo groot hoort te zijn.
Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan denken. Zou ze hiervan onregelmatig kunnen zijn. Ookal is dat alleen onder het zadel in stap ?
ik kan evt proberen foto's te maken vanmiddag, maar ik weet niet of dat heel duidelijk word aangezien ze niet graag stilstaat op de weg
Citaat:Vraagje aan de hoevenkenners hier Een veearts in Bodegraven vertelde mij dat mijn paard wat dunne zolen heeft. Ze heeft een blessure op het moment en moet veel op het harde stappen en draven, hij twijfelde er aan of ze het vanwege haar "dunne zolen" zou gaan redden zonder hoefbeslag.
Helaas heb ik hem niet gevraagd waar hij dat aan zag Mijn hoefsmid en eigen veearts heb ik nooit over dunne zolen gehoord. Mijn paard loopt haar hele leven zonder ijzers en loopt zonder problemen over alle ondergronden. Afgelopen week viel het me voor het eerst op dat ze af en toe op een steentje reageert, haar hoeven blijven kort door het vele stappen, maar ik vind ze nog niet te kort worden.
SpikyBlue schreef:Bovendien is de eerste röntgenfoto niet helemaal recht van opzij genomen, dat vertekent een beetjeDaarom lijkt de zool wat 'hobbelig', maar in werkelijkheid zie je de structuren van de straal en de andere kant van de hoef een beetje op de foto. De röntgenfoto van linksvoor is wel netjes genomen. Staat je paard rechtsvoor toevallig wat toontredend, of vond hij het maken van de foto's gewoon niet zo'n succes?
Ireen_ schreef:Zijkant:
[/img]
Ireen_ schreef:Weet ook zeker dat hij hier naar kijkt, volgensmij heeft hij het ook wel eens genoemd dat ze vrij lage hielen heeft, maar dat dat (zonder beslag) bij dit paard niet te "corrigeren" is omdat dit haar natuurlijke slijtage is.
capopjekop schreef:My pony has got her first shoes in november. In February the farrier took the shoes off. So she's shoeless since february this year.
Ireen_ schreef:Ik denk dat de foto wel een klein beetje vertekent, volgensmij neemt ze op het moment van de foto net meer gewicht op rechtsvoor en minder op linksvoor, waardoor de voetas gebroken lijkt?
Heb helaas geen foto van het hele been van de zijkant op vlakke ondergrond, wel eentje van afgelopen zomer (paard is hier veel te dik overigens)
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... geYade.jpg
Ik vind het altijd ook wel moeilijk te zien, het is maar net afhankelijk van hoe ze staat.
Ik heb overigens wel alle vertrouwen in mijn hoefsmidWeet ook zeker dat hij hier naar kijkt, volgensmij heeft hij het ook wel eens genoemd dat ze vrij lage hielen heeft, maar dat dat (zonder beslag) bij dit paard niet te "corrigeren" is omdat dit haar natuurlijke slijtage is.
JDEPT schreef:capopjekop schreef:My pony has got her first shoes in november. In February the farrier took the shoes off. So she's shoeless since february this year.
I would then say that there is a very nice looking band of new tightly connected growth coming down from the coronet, that the farrier is doing a good job. The toe looks a little long in my opinion but without a sole shot it's a little harder to tell.
Isegrim schreef:Misschien raar vraagje (hoop dat het hier mag)... Fin zijn hoeven zijn erg droog momenteel en bij zijn voorvoeten staat de middelste straalgroeve nogal open. In die holte is het weefsel wittig, klopt dat? En het ziet er ook een beetje vochtig uit, hoort dat ook? Als ik erin prik, reageert hij gevoelig, is dat normaal? Of is dit het begin van rotstraal?
LindyH schreef:Heb je daar een foto van?
(Ik zal datgene wat ik in gedachten heb nog maar even niet zeggen.)