nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:33

Ik zag ze op marktplaats langskomen voor een leuke prijs. Zo kan ik ze uitproberen. Of ze passen net wel of net niet, mijn paard heeft vrij breden hoeven (3W heb ik). Ga vanavond passen! Ben erg tevreden over de Epics die ik had, vandaar dat ik wel bij easyboot wil blijven, maar wil die kabels kwijt. Eigenlijk wil ik de floatingboots uiteindelijk! Hoop dat die nog een maatje groter komen, die er nu op de markt zijn gaan mogelijk net niet passen. Ze zijn wel lomper ja, dan de epics, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Horsesandme

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:27

Mij zijn ze aangeraden door de hoefschoenwinkel.nl

Ik had de gloves al 2jaar toen ze ineens met rijden iedere keer uit vielen. Eerst een maat kleiner besteld. Maar deze gingen weer niet aan.. contact opgenomen en toen is me aangeraden de back country te proberen. Dus hoop zo dat deze wel blijven zitten..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:35

Ik heb ondertussen de cavallo's, maat 6. Voor past hij ze perfect, achter zijn ze zelfs een beetje groot. Ik heb maar één paar gehaald zodat ik ze kon passen, dus achter ga ik maat 5 proberen. En dat terwijl hij eigenlijk voor alle hoeven buiten de maten vielen. Bedankt dus voor de tip dat ze groot vielen!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:43

Mizora schreef:
Ik heb ondertussen de cavallo's, maat 6. Voor past hij ze perfect, achter zijn ze zelfs een beetje groot. Ik heb maar één paar gehaald zodat ik ze kon passen, dus achter ga ik maat 5 proberen. En dat terwijl hij eigenlijk voor alle hoeven buiten de maten vielen. Bedankt dus voor de tip dat ze groot vielen!

Super, loopt hij er goed op? Welk model heb je?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:07

Ik heb het sportmodel genomen. Die leken mij makkelijker dan de simple. Hij loopt er nog wel wat onwennig op, maar hij heeft ze ook nog niet zo veel aan gehad. Als we er nog een paar keer mee gelopen hebben gaan we dat extra paar kopen, tot dan doen we ze om en om achter en voor. We hadden de rondjes stappen op het harde zo veel mogelijk geschrapt tot nu toe. En daarna hadden we er even weinig tijd voor (dat doen we 's avonds, met hem werken doen we 's ochtends).

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:14

Dennis schreef:
Ik heb nu 2 ritjes met de nieuwe fusions gedaan en ze hielden zich prima. Aan en uit trekken gaat ook goed. Dus tot nu toe tevreden.

En hoe bevallen ze tot nu toe, je hebt ze nu iets langer?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:22

Heeft nog iemand easyboots te koop mt 000 2 of 4 stuks mogen ook epic zijn of bare zijn

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:47

Ja ik heb nog 2 stuks easyboot maat 000 liggen, als nieuw.
Zonder gaiter.
Pb even als je interesse hebt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:32

wat wil je er voor hebben? mag via pb

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:39

Moet even overleggen met de eigenaar. Prijs volgt zo snel mogelijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:19

Isapaardje schreef:
Moet even overleggen met de eigenaar. Prijs volgt zo snel mogelijk.

doe maar via pb dan zie ik het ook in mijn mailbox als je wat gestuurd hebt.gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:35

Hoihoi,
Ik men met mijn shet, maar nu hij wat langere tochten maakt slijten zijn hoeven toch te veel. Vooral zijn verzenen van de achterhoeven worden erg kort en ik moet oppassen dat hij zijn hoefballen niet gaat kapot lopen. Ik zou hem graag op hoefschoenen voor de koets zetten maar welke kan ik het beste voor hem bestellen? Het is een grote shet, 105 stokmaat ongeveer.
(hij heet Santino, is ooit van een bokker geweest, misschien dat iemand hem kent?)

Kunnen jullie mij adviseren want er zijn zoveel schoenen en ik lees zoveel over schuurplekken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:26

Anoniem schreef:
Hoihoi,
Ik men met mijn shet, maar nu hij wat langere tochten maakt slijten zijn hoeven toch te veel. Vooral zijn verzenen van de achterhoeven worden erg kort en ik moet oppassen dat hij zijn hoefballen niet gaat kapot lopen. Ik zou hem graag op hoefschoenen voor de koets zetten maar welke kan ik het beste voor hem bestellen? Het is een grote shet, 105 stokmaat ongeveer.
(hij heet Santino, is ooit van een bokker geweest, misschien dat iemand hem kent?)

Kunnen jullie mij adviseren want er zijn zoveel schoenen en ik lees zoveel over schuurplekken.

de meeste shetten die ik ken lopen op easyboot epic ik zelf heb mijn men pony's hier ook op staan

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:58

Zou ik hier advies mogen vragen? :)
Ik rij vaak 2 x per week buiten met mijn bijrijdpaard, regelmatig in het bos, maar moet altijd over verharde weg om daar te komen. Ze staat nu vrij kort op haar hoeven..
Weten jullie welke hoefschoen geschikt is voor ong. 2 x per week, alleen tijdens periodes dat de hoefjes wat kort zijn. Schoenen die dus niet ingelopen hoeven te worden :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:09

Renegades of Easyboot epics of Glove, deze komen allemaal niet boven de kroonrand uit. Equifusion zou ook kunnen, mits je paard niet te gevoelig huidje heeft, bij hele gevoelige paarden kan dit wel eens plekjes veroorzaken. Of de cavallo's met een neopreen wrap tegen het schuren kan ook.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:20

Dankjewel voor de snelle reactie Delphi2, ik ga ze eens opzoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:07

keona schreef:
[naam] schreef:
Hoihoi,

de meeste shetten die ik ken lopen op easyboot epic ik zelf heb mijn men pony's hier ook op staan

Oke, dan ga ik die maar eens bestellen. dankje :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:03

Ben zelf ook groot fan van easyboot ook vanwege de reden om alleen te gebruiken als het nodig is.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:38

Ik heb vorige week eindelijk mijn gloves back country binnen gehad. Gelijk gepast en mijn paard liep er zo op weg. Had reacties hier gelezen dat ze heel stug waren. Maar dat vind ik absoluut niet!

Ben tot nu toe heel tevreden over de schoenen *\o/* :j

Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:34

Enige tijd geleden had ik een vraag over de equine fusions omdat ze bij mijn paard draaide.
Omdat niks werkte heb ik ze als allerlaatste omgedraaid van voet en dat werkte.

Maar nu het volgende probleem: die stomme riempjes. Ik maak ze altijd goed vast.
Het overblijvende stukje van het koot riempje kan ik onder hoefriempje stoppen zodat hij goed vast zit.
Echter blijft het overgebleven stukje van het hoefriempje nooit onder het lusje zitten.
Vorige week is tijdens het mennen (ik men alleen maar) ook het kootriempje losgeraakt en ging mijn paard er in draf op staan }> . Dit met het gevolg dat hij letterlijk op zijn knieen ging en zichzelf nog maar net kon redden.
Gelukkig geen wonden of andere erge dingen maar ik was er op dat moment even goed klaar mee. Als ik voldoende financien had ging paard weer terug op de ijzers.

Bij de laatste rit deze week heb ik de riempjes vast getaped maar ook dit bleef niet zitten. En zal het al helemaal niet blijven zitten bij vochtig weer.
Nu denk ik eraan om de extra stukjes maar af te knippen maar ben ik bang dat ik de riempjes zo niet meer goed vast kan maken. Het is nu al een gepriegel.

Iemand een idee?

Voor mij nooit meer riempjes aan hoefschoenen. }>

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:39

Is het misschien iets om te kijken of je ze kan omruilen voor de nieuwen ervan? Die zonder irritante bandjes?

www.dehoefschoenenwinkel.nl verkoopt ook tweedehands dus waarschijnlijk kan je ze daar ook inruilen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:51

Daar heb ik nog niet aan gedacht. :)
Ik ga ze morgen ff mailen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:55

Anoniem schreef:
Het is een grote shet, 105 stokmaat ongeveer.

Stokmaat zegt niet zo heel veel.
Mijn shet heeft dezelfde schoenmaat als de welsh-B van een kennis van mij. Zit 30 cm verschil in stokmaat.
Om de hoef te meten kun je deze het beste op een kartonnen plaat zetten en dan met potlood strak de omtrek natekenen. Ook bij de hoefballen zo dichtmogelijk langs de hoef.
Dan de binnenzijde van de lijnen meten (breedste punten) en je hebt breedte en lengte.
Deze afmeting opzoeken in de diverse maattabellen van de schoenen (iedere soort schoen heeft zijn eigen maat).

Ik heb zelf gemend met schoenen van Smit, de normale easyboot, de epics en gloves van easyboot, en cavallo (normaal en sport). Smit ben ik het minst tevreden over, raad ik dus niet aan.
Maar de easyboot serie is mij altijd goed bevallen met op 1 de glove, maar die zijn niet in hele kleine maatjes. Mijn grote shet van 113 heeft gelukkig ook grote voeten.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:11

Ik heb een vraagje; worden de Easyboot gloves standaard met de gaithers geleverd? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet zo is maar omdat ik zie dat de gaithers nog weleens los worden aangeboden begon ik te twijfelen. Ik verbaas me wel over het enorme prijsverschil, ik heb inmiddels een duitse site gevonden die de Gloves voor € 69 per stuk verkoopt en ook naar Nederland verzend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:49

Zo ver als dat ik weet worden ze altijd standaard met gaithers geleverd, maar deze worden ook los verkocht er kan natuurlijk altijd wat gebeuren waardoor ze kapot gaan.

Het neopreen dus kan altijd scheuren ook al hoort het niet altijd.