Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:denk dat je gewoon op zoek moet naar een ruwvoervervanger. Subli Seniores werd hier al genoemd. Is geschikt voor bevangen-gevoelige paarden, bevat 5 of 6% zetmeel en te verwaarlozen restsuikers, aldus Subli in een mailtje aan mij.
Ik gebruik het nu een aantal maanden voor m'n paard, ze mag wel hooi, en beperkt gras, maar werd een beetje mager, vandaar dat ik dit bij voer. Het is echt een vervanger voor ruwvoer en krachtvoer inéén. Het enig nadeel is dat het zes uur moet weken in veel water. Ik maak het 's avonds klaar voor de volgende dag, en voer het dan in vier porties, verdeeld over de dag. Maar ja, daar moet je maar toe in de gelegenheid zijn.
mysa schreef:Stro is geen complete vervanger. Er zit te weinig in aan voedingsstoffen en vit/mineralen. Bovendien kunnen paarden koliek krijgen van teveel stro.
mysa schreef:He, postje weg. Had niet begrepen dat je ook krachtvoer geeft. Weet niet of het dan ok is. Maar met veel stro zou ik toch oppassen.
Julie_x schreef:En is die grasbrok dan goed voor hoefbevangen paarden, wat is het juist?
OohafoO schreef:Het is zeg maar niet zo dat ik een anky wil worden hoor.
IK zou gewoon wat wedstijden willen rijden en in de toekomst ergens willen werken waar je dresuur paarden moet trainen. (ik weet het zwaar werk, weinig geld. Maar dat is wat ik wil)
Isapaardje schreef:Eigenlijk zou ik altijd nog wel eens willen weten "hoe" een grasplant nu precies groeit. Is er ergens te meten wat er in een grasspriet zit aan voedingsstoffen? En of er in het begin van het voorjaar weer andere stoffen in het groeiende gras zitten dan in het najaar? Niet zo zeer dus alleen fructaan.