Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
N0a schreef:Nee hoor, die van mij stond ook op het land en daarnaast liep ik dan vaak nog met haar. opbouwend van 10min per dag naar 4x 10 per dag. Daarna ben ik er op gaan zitten om rustig te stappen en toen voorzichtig een drafje geprobeerd. Toen ze daar niet kreupel op liep en verder ook niet de volgende dag het been dikker was, heb ik opgebouwd van 100 meter draven naar 1 min, naar 3 min en toen naar 3x3 min etc. Schema staat wel ergens hier in het topic. Vooral je eigen gevoel volgen.
Als het been namelijk niet geprikkeld wordt om te herstellen, gaat er geen seintje naar de cellen om nieuw weefsel aan te maken. Jou paard loopt alleen in de wei, dus zijn pees hoeft geen verbetering te laten zien omdat hij met dit been prima in de wei kan staan. Moet de pees harder werken, zal die ook sterker moeten zijn en dus weefsel aanmaken.
Peelie schreef:Noa, echt precies zo heb ik het ook gedaan. Al krijgt die van mij wel meer rustdagen.
Ik ben op stal gezegend met een Achterbergbodem, hij is mooi hard, maar veert ook goed. Echt een verademing!
Ik heb me alleen nog niet aan een buitenrit gewaagd, die van mij blijft explosief en trapt gericht naar fietsers als ze haar ei niet kwijt kan. Niet echt een handige combo.