[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:04

Het ging eigenlijk super goed met kim tot nu, zodra het dus warm weer word komt er vocht in haar been. Ze loopt er niet kreupel op. Ik koel het nu maar steeds maar weet het even niet. Het lijkt dus wel artritis.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:12

Hallo, sorry dat ik eventjes kom binnen vallen, maar aangezien dat hier veel glucosamine gebruikers zijn, denk ik dat mijn vraag hier het beste past.
Ik heb net een kuur gegeven van pharmahorse glucosamine icm MSM, beide 1 kg. Mijn paard doet het hier super op, heeft lange tijd niet zo goed gelopen. Hij heeft niet zozeer artrose, enkel in de hals C6-C7. Maar hij heeft eerder last van zwakke knieën en sprongen.
Ik ben deze kuur gestart in samen spraak met dierenarts/osteopaat, alleen gaven deze aan niet continue te gebruiken, maar in verschillende kuren. De glucosamine is net op, MSM gaat nog een enkele week mee en nu heb ik eigenlijk een beetje schrik dat als ik stop, dat het terug bergafwaarts gaat gaan..

Geven jullie glucosamine in kuren of continue?
Het betreft een 9 jarige ruin, die toch vrij recreatief gereden wordt nu.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:51

Ik heb mijn paard ook eerst laten beginnen op de Pharmahorse gluco. Mij werd verteld door mijn DA dat dit een zwaardere is en dus niet blijvend gegevend mag worden.
Daarna ben ik overgegaan op de Horseflex glucomengeling en nu staat hij op de glucomengeling van Aveve. Gaat erg goed nu :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:57

Waarom is pharmahorse een "zwaardere" kuur ??

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:04

Hoger percentage aan stoffen dacht ik, DA zei dat het niet iets is dat blijven gegeven mag worden.
Het is ook enkel verkrijgbaar bij de DA.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:08

Pharmahorse kan je zo via internet kopen toch ? En de dosering is net zo hoog als van horseflex b.v..
Of ????
https://www.pharmahorse.nl/

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:10

SheeNegro je kan aankijken hoe het hierna gaat met je paard.

Heeft de da niet gezegd hoe verder als het op is?

Ik ken het verder niet dus kan er niks over zeggen.
Kan je anders een foto maken van de ingrediënten op de pot?
(gewoon nieuwsgierig)

Maris hebben ze niet toevallig net als equine america verschillende potten?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:37

pharmahorse kan je gewoon online bestellen en kan je langdurig geven,is alleen maar glucosamine.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:56

Oh god, ik had het over Equipharma, ik sloeg de namen door elkaar mijn excuses :+

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:06

Is Atrose alleen te ondersteunen met Glucosamine ?
Aangezien dit niet samengaat met insulineresitentie vraag ik me af of er nog andere alternatieve zijn?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:03

Er zijn veel alternatieven,lees t topic maar eens door

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:20

linnie050 schreef:
SheeNegro je kan aankijken hoe het hierna gaat met je paard.

Heeft de da niet gezegd hoe verder als het op is?

Ik ken het verder niet dus kan er niks over zeggen.
Kan je anders een foto maken van de ingrediënten op de pot?
(gewoon nieuwsgierig)

Maris hebben ze niet toevallig net als equine america verschillende potten?

Aankijken is inderdaad dat wat ik ga doen, ondertussen voel ik wel snel of hij last heeft of niet, nog voor je het ziet. Ik ga denk ik gewoon een 2de lading al bestellen zodat het hier al klaar staat op het moment dat ik nog maar twijfel te voelen dat het wat moeilijker wordt.

Je kent het wel ze zeggen 100% pure glucosamine, het is onder de poedervorm van glucosaminesulfaat 2KCl, dit dan wel zonder bijgevoegde bestanddelen.
Ook MSM zou 100% puur zijn.

Toulouse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:09

xEline schreef:
Graag! Vind het intressant om fotos te zien. Ik zou kijken of ik die van kim ook kan plaatsen.

Hey! Zou je me kunnen uitleggen hoe je foto's moet plaatsen? of iemand anders? :) ik ben nl een beginneling op dit forum dus weet nog niet goed hoe alles werkt :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:16

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_plaats_ik_foto.27s.3F

Hier staat het uitgelegd :)

Je moet dus een foto uploaden op een andere website (voorbeelden staan daar). Dan kopieer je de afbeeldingslocatie en zet je die in je bericht hier op bokt tussen [img ] [ /img] (zonder spaties). Als je grote foto's hebt moet je ze misschien even verkleinen, dat kan vaak wel op de site waar je je foto upload.

Ik heb hier een poosje geleden gepost dat mijn paard artrose aan 4 benen had. Ik heb helaas vorige week besloten om haar in te laten slapen want het was zo'n ander paard met pijnstillers dat ik het niet eerlijk meer vond :(

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:40

Mooi dat je voor haar gekozen hebt, jammer dat het zo heeft moeten eindigen. Veel sterkte!

Met mijn 21 jarige gaat het onzettend goed, helaas denk ik dat ik weer een terugval kan verwachten als de winter terug begint. Geeft iemand iets bij qua medicatie of poeder om terugval in de winter (met de koude vooral) op te vangen?

Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:54

Quebelle Lorenz is ook 21 jaar.
Wel altijd zwaar in training gestaan en altijd wedstrijden gereden dus veel slijtage enz.

Ik bekijk alles echt per dag en bepaal dan wat we gaan doen in de bak en dit wisselen we af met buitenritjes.
Van de week liep hij stijf terwijl het al 2 weken super ging. Kreeg het er niet fijn uit maar iemand keek mee en zei ga eens in de galop voltes openen en sluiten en elke keer van hand blijven veranderen.
Veel galopwissels gedaan tussendoor. Hij was daarna heel snel lekker door zijn lijf!
Het liefst rij ik niet te kleine wendingen maar soms is het nodig om hem los te krijgen.
Ene keer zijn het overgangen rijden en soms stap ik alleen maar en ga wat wijken en schouder binnenwaarts en veel van zijde wisselen enz enz.

In beweging houden. Ook van de winter. Ik geef zelf altijd joint comp zit weinig glucosamine in maar werkt super bij Lorenz en per dag bekijken hoe het paard zich voelt.

Ik was anders van de week gestopt met Lorenz maar doordat iemand mee keek anders had ik Lorenz weer stijf weg gezet...

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:16

Bell is ook altijd zwaar bereden, dus slijtage is er ook zeker :j
Voordat ik hem kreeg liep ie slipjachten en een aantal jaar als manegepaard.

Inderdaad veel beweging, mijne staat de hele dag buiten dus als ik of mijn bijrijder eens niet kunnen komen is het al geen ramp. Bell heeft in de winter ook moeite om op gewicht te blijven.
Wat hij nu krijgt doet ie goed mee, inderdaad dag per dag bekijken :)

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:31

Hier vanmiddag de diagnose een chip los van het sesambeentje gekregen, dus OCD. De chip zit erg tussen de pezen spieren in dus niet operabel. Gelukkig loopt mijn paard niet kreupel maar wel een dikke kogel. Ik ga primeval gelatine gebruiken. Iemand nog tips hoe ik de kogel dun kan krijgen? Ik doe het nu rustig aan, hoop dat het chipje wil inkapselen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:18

Hoe helpt de primeval bij ocd?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:43

Mijn ruin heeft ook OCD en spat achteraan, hij doet het momenteel erg goed met aangepast beslag en glucomengeling van de Aveve :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:18

meikie schreef:
Iemand nog tips hoe ik de kogel dun kan krijgen? Ik doe het nu rustig aan, hoop dat het chipje wil inkapselen.

traumeel gel smeren of traumeel druppels/tabletjes geven.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:50

Traumeel heb ik in het begin gesmeerd, maar eigenlijk geen effect gezien. Nu koel ik met ice clay.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:39

Wil graag een ervaring met jullie delen. Mijn oudste ruin, nu 19 heeft een botwoekering op de sprong. Sinds december 2012 met pensioen, 24h buiten met loopstal en ik wandel en speel nog een beetje met hem. Af en toe nog wat werk aan de hand in stap. Al die tijd kreeg hij al glucosamine van pharmahorse. En in slechte tijden naf Devils relief. Een half jaar geleden begonnen met pavo sportsfit voeren. Een voer waar je niet gelijk aan denkt bij een pensioenpaard, maar gek genoeg ging het steeds beter met hem. DA (Steffi van der Laarse) onderstreept dat het heel goed kan dat zij kacheltje altijd te laag heeft gebrand, waardoor ontstekingen meer kans krijgen. In de Chinese geneeskunst noemen ze dit dampness. (Klachten gerelateerd aan te veel vocht/ slijm) Bam heeft de 'itis'-vorm. Laatste tijd had hij weer meer last en ben ik overgegaan op MSM en glucosamine van horseflex. Iets verbetering, maar dat kan toeval zijn. Sinds vorige week pure duivelsklauw erbij via Steffi van de Laarse en zijn kramperigheid in zijn benen is over en vandaag kwam hij in volle galop naar mij toegescheurd! De laatste keer dat hij dat deed kan ik mij al niet meer herinneren. Het kan toeval zijn, maar ik ga er wel mee door en wilde het dus graag met jullie delen. Misschien heeft iemand er iets aan.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:05

Hier ook een 21 jarige met botwoekering op een van de sprongen, echter heb ik het advies gekregen om hem zo actief mogelijk te houden. Rust roest namelijk :j
Ik rijd nog steeds actief met hem, wandel ook veel en hij gaat iedere dag buiten.
Het is heel lang slecht gegaan met hem maar met z'n nieuw beslag en inderdaad ook MSM en Gluco gaat het stukken beter. Pure duivelsklauw, geef je het hem in poeder of hoe voer je het bij?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:12

Hoi, ik kom even binnen vallen met een vraagje:
Merken jullie ook dat een paard met artrose in de voor benen meer struikelt? tot op de knieën vallen aan toe. Niet vaak vallen maar wel meer struikelen.