nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:48

Ik heb mijn gloves terug gestuurd en ga nu de back country proberen.
Ben heel benieuwd. Liep jou paard er zo mee weg Margee of moest je ze inlopen?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:45

Ze heeft ze maar 1 keer gedragen maar ze liep er zo mee weg. Eerste stappen waren wat hoger zo van "hee wat is dat nou" maar ze is heel makkelijk daarin.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:20

Mijn paard heeft grote hoeven, ze zijn ook vrij rond. Ze zijn behoorlijk kort op het moment, op het harde loopt hij ook gevoelig. Nu zijn z'n hoeven zo'n 160-163mm lang en breed. Ik heb de easyboot original gevonden. Maar in zijn maat zijn ze een 87€ per schoen. Ik vroeg me af of er nog goedkopere schoenen waren in zijn maat.

Het kan dus zijn dat zijn hoeven nog enkele mm groter worden. De hoeven zijn niet bijzonder groot voor het paard, hij is namelijk 1.80m. Op ijzers is eigenlijk geen mogelijkheid, want hij loopt op een verharde paddock onder mijn moeders slaapkamerraam. Voor op zijn eigen paddock heeft hij geen last, maar ik kan nu daardoor wel weinig met hem weg. Ik had gehoopt dat hij de cavallo's zou passen, maar hij valt in een maat 7 (en ze gaan maar tot 6).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:54

Heb je de cavallos gepast? Ze vallen namelijk vrij groot, ik heb ze laatst ook aangepast bij een tinker die volgens de rabelver niet in zou passen. Van de easyboots had dit paard de maat 5.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:06

Mocht er iemand geinterreerd zijn in cavallo's maat 5.
Verkoop de mijne, omdat mijn tinker zulke sterke hoeven heeft dat ze niet meer nodig zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:08

Ik heb de cavallo's niet gepast inderdaad. Ik heb de maattabel ernaast gehouden. Bedankt, dan ga ik daar naar kijken. Op zich vind ik het nette schoenen namelijk.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:21

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:06

Delphi2 schreef:
Voor de Glove gebruikers zijn er nu nieuwe gaithers ontwikkeld, ik vind ze er goed uitzien.

http://mavrick-usa.com/home.html, ik ben benieuwd hoe het werkt.

Maar waarschijnlijk is het een 1 april grap 8-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:35

Ik hoop het :P Maar volgens mij is het serieus? Als je naar de FB pagina gaat, zie ik dat je wel in de hoef moet boren ofzo :? Beetje raar.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4213_n.jpg

Anyway, ben ik ook weer eens :D Mijn paard is toe aan nieuwe hoefschoenen. Ik heb nu de Easyboot Epics, maar die vind ik eigenlijk niet echt fijn meer. Opzich fijne schoenen, maar op een gegeven moment trokken de schroefjes door het kunststof heen. Ik heb er toen ringen in gezet, met als gevolg dat de schroefjes wel iets uitsteken, en dus beschadigingen in de hoef geven. Ik doe nu een stuk watten & ducktape op de schroefjes, maar dat is ook niet alles :+

Ze is woensdag bekapt en ik heb direct haar hoeven opgemeten. Ze zou eventueel voor ook met de gloves kunnen doen, mits ze niet teveel groeit :+ Ze zou dan maat 3W moeten hebben. Maar ik ben bang dat die uiteindelijk net voor het bekappen niet meer zullen passen. Ze heeft overigens ook wat flares, die uiteraard naarmate de tijd verstrijkt groter worden. Ze wordt om de 8 a 9 weken bekapt (gaat niet veel af, wel steunsels en even de flares 'bijwerken' zeg maar.

Ik gebruik hoefschoenen omdat ze gevoelig is op steentjes.
Nu zag ik de Floating boots langskomen, dat lijkt mij wel wat!! Al vraag ik mij af of dat voldoende bescherming geeft tegen steentjes. Ze is echt bang om op stenen te staan, als ze op een scherpe steen staat loopt ze eigenlijk gelijk niet meer (durft haar voetje niet meer neer te zetten). Helaas is de maat ook 'nét' wel of net niet. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen!

Ik wil eigenlijk geen schoenen die over de koot heen gaan (behalve dan de gaiters, dat vind ik niet erg).

Zijn er eigenlijk ook test-sites? Ik vind het bepalen van een maat zo moeilijk, en die dingen zijn best duur voor als je een verkeerde maat te pakken hebt.... (ik heb daardoor ook al een jaar een paar easyboot epics maat 2 liggen, die te klein waren en ik uit het buitenland had waardoor ik niet kon ruilen :+ )

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:11

Tancreda4 schreef:
Zijn er eigenlijk ook test-sites? Ik vind het bepalen van een maat zo moeilijk, en die dingen zijn best duur voor als je een verkeerde maat te pakken hebt.... (ik heb daardoor ook al een jaar een paar easyboot epics maat 2 liggen, die te klein waren en ik uit het buitenland had waardoor ik niet kon ruilen :+ )

Bij Per Mi Cavallo kun je de equine fusion en de cavallo's testen, of gebruik maken van de fitkit van equine fusion (pasmodellen).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:49

ja dat in die hoef boren had ik in eerste instantie niet eens gezien, echt heel raar.

De Floatinboots hebben een mooie stevige onderkant hoor, en de renegades vindt je dat niets?

Ik ben hoefschoenenpasser en kom ook wel eens in Zuid-Holland, ik weet niet waar je zit? Moet nog naar iemand anders ook in Z-H, en zit ook regelmatig in Dordrecht voor mijn werk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:46

Dephi kun jij evt ook in zeeland komen? Ik wil dolgraag een passer laten komen maar degene met wie ik contact had reageert nidt meer....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:32

Renegades lijken mij wel wat, maar volgens mij viel ze daar buiten de maat. HEb nu 2x opgemeten, en snap er eigenlijk weinig van, ga het de komende weken nog even bij houden (in de zin van na een paar weken, vlak voor bekappen en na bekappen weer opmeten). Ze heeft flares, dat maakt het niet makkelijker....
Ik heb nu tweedehands Gloves Back Country gekocht, die zouden theoretisch gezien moeten passen met de laatste maten opmeten. Ik ben benieuwd...

Maar die floatingboots ga ik zeker onthouden en in de gaten houden. Die wil ik eigenlijk gewoon :P Maar mogelijk zijn haar hoeven net te groot (als ik het zo even snel zag, moet ze een 'achterhoef maat' aan de voorkant hebben als ik het goed heb begrepen).

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:11

Hoe bevallen jou back countrys Tancreda4? Ik heb ze nieuw besteld en hoop ze snel binnen te krijgen. Ben zo benieuwd hoe ze zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:37

Ik moet ze nog binnen krijgen :D

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:39

Haha ok.
Ik ook nog :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:18

Zijn dit hoefschoenen die je moet inrijden of kan je deze ook gewoon gebruiken wanneer je ze nodig ben ongeacht de afstand die je rij.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:37

Wat ik begreep van klaas feuth is dat je er wel zo mee weg kan rijden. Maar dat ze niet geschikt zijn voor meer als 40km per week.
Maar ik probeer af en toe af te wisselen. Als zijn hoeven wat korter zijn met schoenen en anders gewoon zonder.. en naar t bos of strand gebruik ik sowieso geen schoenen alleen hier op t asfalt. Dus dan is 40km best veel!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:40

Denk dat je ze wel moet inrijden omdat ze boven de hoef sluiten. Al is mijn paard easyboot gewend, en rij ik ook zo kilometers mee zonder irritatie van de gaiters... Voorzichtig uitproberen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:32

Gaat dan niks worden voor mij om te gebruiken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:40

Vraagje, je kan de back country ombouwen tot een glove toch.
Mijn vraag; Is de gaiter van de glove hetzelfde als de gaiter van de easyboot? Of zitten er andere (schroef) gaten in? Ik heb epic gaiters over, en zou chill zijn dat, mocht ik een glove van de back country willen maken, die gaiters ook voldoen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:46

De gaithers van de glove en de epics zijn niet hetzelfde, epic heeft meer gaatjes dan de glove en de vorm is iets anders.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:57

Oke bedankt! Jammer :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:48

Helaas al geprobeerd en dat pas dus niet.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:23

Nee dat past niet inderdaad (ikke ook geprobeerd; ging na paar passen al los :+ )
Ik heb de glove back country gezien en de glove is de onderschoen en daar zit dan een hele kap als het ware omheen.
Ik vond het geen verkeerde schoen, maar wat stug in de hand en zag ook de meerwaarde tov bijvoorbeeld Cavallo niet. En de laatste is een stuk goedkoper, vandaar dat ik die koos destijds.