Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hagelslag schreef:Hoefschoenen hebben wij niet omdat ze eigenlijk zonder ook goed loopt.
Oké nu achter ijzers ivm de pees maarja.
En onder een deken staat ze ook, omdat ze een beetje een koukleum is. Maar 't zal wel goed komen.
Ik maak mij niet druk om de kou, maar om de bevroren ongelijke grond wat gewoon vervelend kan zijn
Petra_O schreef:De eerste keer is een jaar of zes geleden. De tweede keer vier jaar geleden. Ze is met de bevroren grond wel buiten geweest, maar ze heeft toen vooral op het verharde gedeelte gestaan.
hagelslag schreef:Petra_O schreef:De eerste keer is een jaar of zes geleden. De tweede keer vier jaar geleden. Ze is met de bevroren grond wel buiten geweest, maar ze heeft toen vooral op het verharde gedeelte gestaan.
Hmm vervelend, cushing etc is niet van toepassing?
Mijn hoefsmid is van mening dat de ongelijke bovroren grond voor weer opnieuw hoefbevangenheid kan zorgen dus vandaar dat we hier haar eraf halen.
Zit je paard nu nog in de acute fase?
Ik ben fan van bloedzuigers inmiddels dus dat kan ik je adviseren om aan te laten brengen
Petra_O schreef:Ik heb net ook via marktplaats een paar hoefschoenen gekocht, hopen dat dat het ook wat gemakkelijker maakt voor haar. Als ze niet beter gaat lopen wil de dierenarts kijken voor ijzers met siliconen.
Petra_O schreef:Ik heb de fra cavallo besteld met gel inlegzolen. Ik wil liever ook niet aan de ijzers, en mijn smid gelukkig ook niet. Dat is echt een beetje een laatste redmiddel mochten we het niet onder controle krijgen. Mijn smid adviseert juist om naar hoefschoenen te kijken
Slmt9 schreef:Ik ga met de vrieskou die verwacht wordt overigens wel mn magneten om de koten doen. Mijne is nu niet meer hb, maar om winter-hb te voorkomen.
Ik heb ook de kogelbeschermers van back on track ivm artrose, die vind ik ook heel fijn. Maar met de natheid kunnen de magneten net ff wat meer hebben qua materiaal.
Zijn deze:
https://www.equinemagnetix.nl/a-5295317 ... kle-boots/
En:
https://www.magnetixtherapy.com/product ... ws_summary
Marjo89 schreef:Petra_O schreef:Ik heb net ook via marktplaats een paar hoefschoenen gekocht, hopen dat dat het ook wat gemakkelijker maakt voor haar. Als ze niet beter gaat lopen wil de dierenarts kijken voor ijzers met siliconen.
Welke schoenen heb je gekocht?
Ik zou echt niet beginnen aan ijzers. Bij bevangenheid is juist belangrijk om ook regelmatig te bekappen.
capopjekop schreef:Ik heb juist heel goeie ervaring met het breakover beslag. Zonder dat beslag was grietje in 2010 al ingeslapen. Met alleen bekappen en hoefschoenen kreeg ik haar toen niet pijnvrij. Met de ijzers liep ze na 2 weken veel beter en kon ik de buut afbouwen. Als je een kundige smid hebt kunnen ze dus wel degelijk helpen.
Qua schoenen ben ik het meest tevreden over de softrides. Die heeft ze periodes 24/7 aangehad en je kunt er verschillende gelzolen in doen. Van de equifusion kreeg ze wondjes en daar liep ze lang ze goed niet op. Die had ik overigens gekocht omdat ze een van de soft rides kwijt was geraakt in de blubber en ik hem niet kon vinden. Het is een vrij dure schoen die je per 2 koopt in nederland
BarbaraNova schreef:Mijn shetje heeft het juist vaak heel warm, daarom heb ik ook zijn nek en buik geschoren. Moet ik die ook een dekentje extra gaan geven?
Bloedzuigers, brrr krijg er helemaal de rillingen van. Maar wat gebeurd er precies dat het verlicht? Ja ze zuigen bloed natuurlijk maar wat is hier het voordeel van?