Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
enniee schreef:Zo ging het dus ook bij mijn pony, ik had er toen nog geen erg in .. was 11 toen het begon..
Vind het nog steeds vreemd dat mijn instructrice niks opviel..
Het was dus vooral van draf naar galop, ben een keer 3meter door de lucht geslingerd.. Wij dachten ze probeerd ons uit, maar nee hoor .. ze bleek pijn te hebben.
svdijk schreef:nou, na het dramatische rijden van gister, kon Special vandaag niet eens z'n box uitkomen volgens de stalhouder...
hij bleef helemaal gestrekt staan, en met zachte dwang toch naar de wei gekregen.
in de wei heeft hij heel lang gelegen.
dit vind ik erg schokkend eerlijk gezegd, en ga me steeds meer en meer afvragen wat er nog meer speelt, en het belangrijkste: of hij nog plezier heeft in z'n leven?
het is geen uitbundig paard van nature, dus kan niet echt een omslag in gedrag vinden, maar het zijn de kleine dingetjes: ineens bijten, zuur met dekens opdoen, zuur doen als hij staat te eten(deed hij echt NOOIT!), scheef zijn, moeilijk lopen/wisselend kreupel, staartzwiepen....
lange, vieze wintervacht sinds enkele jaren, voorheen bleef hij super mooi in z'n vachtje in de winter.
voel me echt kl*te nu, bah!
?
Maggie_Eddy schreef:Ik meld me ook weer even. Vario is nog altijd niet goed op z'n voorbeen. z'n spatbeen gaat prima, maar we zijn nu dus al ruim 3 weken aan het stappen.. Vandaag leek ie weer normaal, been was niet dik en stapte er prima op, maar ik vertrouw het nog niks...
Svdijk, ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar las net wel je symptomen. Ik weet dus niet of je hier al eens aan gedacht hebt en eventueel hebt opgeschreven, maar is er al eens gedacht aan Kissing Spines? Een voormalig paard van een vriendin van me vertoonde namelijk precies dezelfde dingen als die jij opnoemde, op het niet uit de stil willen komen na dan. Maar zij zwiepte ook constant met de staart, kwam in protest met rijden, heeft mij er toen ook heel lelijk van afgegooit. Dekens opdoen en aansingelen werd ze ook vreselijk zuur! Kreupel was ze dan nog niet maar goed, zij had dan ook geen spat oid. Deze merrie is toen op de foto gezet en had dus Kissing Spines..
Joy, super dat je weer kunt beginnen met opbouwen! Toppie!
svdijk schreef:pfff, had ik net min of meer besloten om te stoppen met special, is ie vandaag weer oke volgens de stalhouder....
damn, nu ga ik weer twijfelen ey.