nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne1303

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:07

Heb je nu die met alleen klitteband? Oh, dan ben ik heel benieuwd hoe die bevallen nl.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:12

Ja, die. Maar er zit een lipje in die net wel net niet te kort is. Na 1 stukje stappen kan ik er nog weinig van zeggen.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:21

Waar zit dan een lipje? Heb ik op de foto's niet kunnen ontdekken. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:15

Midden voor. Zit vast aan 1 van de zijflappen en onder de midden flap.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:26

@Vilar
Het probleem is dat de maattabellen die je op internet vindt, niet overal hetzelfde zijn. Dus vandaar dat ik het niet meer weet op welke site ik wel kan vertrouwen.

@ Delphi
Ik heb het precies gemeten zoals in de instructies stond en op de foto's van equine fusion stond voorgedaan. Foto's van zijn huidige hoefstand heb ik helaas niet. Ik werd me er inderdaad wel van bewust dat ik dan dus blijkbaar in de breedte wat extra ruimte ga overhouden.
Daarom wilde ik ook de nieuwe easyboot trail proberen (die geeft een perfect match met maat 2).
Kijken op welke hij beter loopt.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:00

zippora schreef:
@Vilar
Het probleem is dat de maattabellen die je op internet vindt, niet overal hetzelfde zijn. Dus vandaar dat ik het niet meer weet op welke site ik wel kan vertrouwen.

Daarom gaf ik jou de link van die webpagina. Die tabel klopt. Bovendien hoef je geen risico te nemen, ze helpen je met het bepalen van de juiste maat (dan kun je foto's mailen) en je kunt ook gebruik maken van hun fitkit service, dan weet je het helemaal zeker.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:19

wil iemand mij helpen aub ..heb nu wel die top ofzo besteld heb ook leverancier gemaild van Easyboot glove ..Mijn vraagje staat 1 pagina terug

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:50

Isapaardje schreef:
bertine37 schreef:
Net mijn easyboots gepast.
Volgens de maattabel zouden ze moeten passen, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid aan. Heb hem wel helemaal opengeklapt zoals aangegeven. Betekend dat toch dat ze te klein zijn ?
Twijfel over 1 of 2 maten groter.

Welke heb je aangeschaft?
En hoe heb je gemeten, dat is dan gelijk de volgende vraag.

De easyboots rx
Deze
Afbeelding
Ik meette 17 cm lengte en kwam op maat 5 uit.

Afbeelding

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:35

Ja maar heb je ook de breedte gemeten? Die is bij de hoefschoen ook belangrijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:13

zuma1 schreef:
oke kom ook ff binnenvallen met een vraagje ..heb sinds gisteren de easyboot glove voor mijn paardje met veel moeite aangkregen ,nu blijft er 1 heel mooi zitten ook met draven .maar de ander niet gelijk al met aantrekken zie ik licht verschil .Hoe kan dit ? Misschien toch niet goed aangetrokken ? Onder het draven gaat het echt helemaal scheef ..Brand maar los

Kan zijn dat de andere hoef een andere maat is.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:20

zippora schreef:
@Vilar

@ Delphi
Ik heb het precies gemeten zoals in de instructies stond en op de foto's van equine fusion stond voorgedaan. Foto's van zijn huidige hoefstand heb ik helaas niet. Ik werd me er inderdaad wel van bewust dat ik dan dus blijkbaar in de breedte wat extra ruimte ga overhouden.
Daarom wilde ik ook de nieuwe easyboot trail proberen (die geeft een perfect match met maat 2).
Kijken op welke hij beter loopt.

3 cm verschil tussen lengte en breedte is wel veel, ik heb een fit kit hier dus ik kan de maat van de zool aan de binnenzijde wel even voor je opmeten.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:46

Zuma het kan zijn dat je paard 2 verschillende maten heeft. Ik heb bij mijn verzorgpony ooit ook 2 verschillende schoenen gehad. Ene hoef was wat kleiner dan de andere.

Heeft iemand al eens easyboot schoenen besteld bij Agradi? Worden ze daar per stuk of per paar verkocht. Vond t niet helemaal duidelijk op de site. Als ze per stuk verkocht worden zijn ze daar wel heel duur... -O-

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:43

Horsesandme schreef:
Heeft iemand al eens easyboot schoenen besteld bij Agradi? Worden ze daar per stuk of per paar verkocht. Vond t niet helemaal duidelijk op de site. Als ze per stuk verkocht worden zijn ze daar wel heel duur... -O-

Hoefschoenen worden daar volgens mij altijd per stuk verkocht.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:13

Croo schreef:
Horsesandme schreef:

Hoefschoenen worden daar volgens mij altijd per stuk verkocht.

ok dan vind ik ze daar wel heel erg duur. Heb mijn easyboot schoenen een halfjaar geleden bij de hoefschoenenwinkel besteld voor 75euro per stuk. Bij Agradi staan ze voor 139.50

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:15

Marcella schreef:
zuma1 schreef:
oke kom ook ff binnenvallen met een vraagje ..heb sinds gisteren de easyboot glove voor mijn paardje met veel moeite aangkregen ,nu blijft er 1 heel mooi zitten ook met draven .maar de ander niet gelijk al met aantrekken zie ik licht verschil .Hoe kan dit ? Misschien toch niet goed aangetrokken ? Onder het draven gaat het echt helemaal scheef ..Brand maar los

Kan zijn dat de andere hoef een andere maat is.
ik ga nou toch eens nameten ..had allebei de hoeven gedaan allebei de zelfde maten

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:44

@zuma het kan best dat de ene voet wat stijlerbis en de andere wat platter.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:38

ja dat denk ik ook heb zo.n ding besteld wat je voorop kan bevestigen .die wil ik dan op de schoen doen die draait

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:12

Horsesandme schreef:
Croo schreef:

ok dan vind ik ze daar wel heel erg duur. Heb mijn easyboot schoenen een halfjaar geleden bij de hoefschoenenwinkel besteld voor 75euro per stuk. Bij Agradi staan ze voor 139.50

Maar Agradi heeft altijd wel kortingsstickers waardoor je op zowat dezelfde prijs uitkomt als bij de hoefschoenwinkel (en als je de ervaringen hier leest met die winkel bestel ik liever bij Agradi) Ik heb er met kortingscodes voor 140 euro twee schoenen besteld.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:19

bertine37 schreef:
Ik meette 17 cm lengte en kwam op maat 5 uit.

Inderdaad moet je ook de breedte meten.
Als die in een andere maat valt, moet je de grootste maat bestellen.
Dus zou breedte in maat 6 vallen, bestel je dat en niet maat 5 wat de lengte aangeeft.
Advies is dan ook om de breedte even goed op te meten en dan opnieuw kijken in welke maattabel de hoef valt.
Tip ... zet de voet op een stuk karton en trek met een potlood de omvang over.
Dat meet het makkelijkste.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:25

Oh dat vind ik wdl een goede tip tanx

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:54

*\o/* YES MIJN top binnen gekregen en bevestigd op alleen de linker schoen ben benieuwd .........

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:53

whaaaaaaaaaaaaa wordt gek ding erop bevestigd zit zo stral dat ik schoen niet meer aan krijg -:(-

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:07

Ik denk dat dit een goede plek is om mijn vraag te plaatsen. Mijn paard staat 24/7 buiten en in de winter is de weide dicht, ze hebben dan een groot gedeelte op stenen en een zandpaddock. Toch staan ze vaak op het betegelde gedeelte ivm dat daar hooi wordt gevoerd. Helaas kan ik geen hooi op andere plekken voeren. Ik heb gemerkt dat de hoeven toch wel wat te kort worden, maar ik wil liever geen ijzers. Is het mogelijk om overdag ook hoefschoenen aan te houden? En zal ik dan nog naar speciale hoefschoenen moeten kijken? Ook vraag ik mij af of de hoeven dan nog wel groeien, dan zou ik evt. een paar dagen hoefschoenen aan kunnen doen dan weer even zonder zodat het wel wat blijft slijten en niet te lang wordt en dan weer de hoefschoenen aan. Kan iemand mij hierin adviseren?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:13

Ik ga voor mijn pony toch een maatje kleiner kopen.
Ik weet niet of er iemand nog interesse heeft in een paar easyboot gloves wide 2 ?

Ik wil de W1.5 gaan aanschaffen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:52

zuma1 schreef:
whaaaaaaaaaaaaa wordt gek ding erop bevestigd zit zo stral dat ik schoen niet meer aan krijg -:(-

Kan je hem niet beter bevestigen als je paard de schoen aan heeft. Dan kan ie niet te krap zitten. En krijg je m de volgende keer wel aan.