Ik heb even jullie advies nodig over de voeding van Indiana.
Indiana's veulen is nu 6 weken oud en is al een hele flinke kerel. Brokjes eten doet hij nog nauwelijks wel eet hij wat hooi, maar hij doet het voornamelijk met de moedermelk.
Nou wordt Indiana toch wel heel slank. Gisteravond zag ik de botten van de kont (tussen lendenen en staart zeg maar) als een 3hoekje omhoog steken. 'k Heb toch nooit geweten dat zij die botten heeft.
Ze krijgt te eten: Veel hooi van 1 jaar oud, 3 tot 4 uur gras op een dag (gras is niet hoog meer, maar er staat nog genoeg), Spillers Happy Hoof, ca. 1 kilo per dag en ca. 1 kilo per dag Lucerne van Subli met een compleet voedingssupllement vitaminen en mineralen.
Haar hoeven zien er echt perfect uit. De hoefsmid is net maandag weer geweest en de witte lijn is niks aan te zien.
Wat kan ik Indiana geven zo dat ze weer wat gaat groeien, zonder dat haar insuline resistentie in gevaar komt? Of kan ik ervan uitgaan dat ze, nu ze slank is, niet meer insuline resistent is en haar gaan voeren als een fokmerrie?
Of zeggen jullie zo houden, beter iets te slank dan te dik, als het veulen eraf is groeit ze wel weer?
Ik realiseer me dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort, maar gezien Indiana's voorgeschiedenis denk ik hier de beste kansen op antwoorden te krijgen.
Even off topic: ik ben van Romeo gevallen, ribben gekneusd.
We krijgen achterhuis een zwembad (mijn man gaat trainen voor de olympische spelen 2012

en Aarnoud stond dus in het zwembad. Ik zat op Romeo en liet hem even kijken naar die gek daar in het water. Spettert hij voor de grap even met water. Hup Romeo gaat op zijn hakken om en ik stuiter er af.
Leuk zo'n hobby!