capopjekop schreef:Is het te vergelijken met detox Geerke? Daar heb ik het namelijk met mijn holistische arts over gehad. In sommige gevallen worden de symtomen eerst wat erger voordat het geneest. Als een paard veel pijn heeft dan neemt zij het risico iig liever niet. Maar zeker interessant wat je vertelt, zal het in mijn achterhoofd houden, ik ga het eerst maar gewoon even proberen met een magerder voerschema.
Het is beslist geen holistisch middel en geen detox, maar het kan effectief zijn en wordt ook echt aangeraden als niets helpt bij afvallen, dieet en bewegen zijn belangrijkste, dat doe je allemaal al.
Je moet ook erg oppassen dat je geen crashdieet gaat geven en te weinig gaat voeren, dan gaan ze op de spaarstand en nog effectiever om met voer, je bereikt dan het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.
Bij IR zijn er meer hormonen betrokken zoals bijv leptin.
Kun je schatten hoe zwaar de pon is? Kun je eventueel daarna ook eens wegen op een weegbrug of kliniek om te vergelijken of je goed zit met je schatting?
Mijn meetlint heb ik bij Agradi gekocht, ze zijn iets van 3 euro, ook heb ik de hooiweger daar gekocht. http://www.agradi.nl/
Bij mijn IJslander had ik gewenst gewicht als gemiddeld en bouw als 350 kg gezien, ze is nu 340 en mag echt nog wat scherper. Ze was met meetlint 374 kilo.
Haar dieet is berekend op een gewenst gewicht van 350 kilo. Nu ze stabiel is gaat er dus zonder dat ik extra hoef te doen qua rantsoen vanzelf meer af op het berekende dieet.
Bij de grotere IJslander die wel gezond is moet ik opletten dat ie niet te mager gaat worden maar dat is makkelijker te sturen. Wel vul ik alles gericht aan met voldoende supplementen en luzerne voor het tekort aan eiwit wat ik in mijn hooi heb.