nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:01

Ik denk dat die soaking boots dat niet lang voll houden, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Maar je kan het allicht proberen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:19

Delphi2 schreef:
Ik denk dat die soaking boots dat niet lang voll houden, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Maar je kan het allicht proberen.

Ik vroeg me af wat het verschil was tussen de soaking boot en de boot die smith uit Rijssen evt. Op maat zou maken. Zij konden het me niet direct vertellen. Ze gaven aan wel vaker een boot op maat gemaakt te hebben waar een paard evt. Mee in de wei zou kunnen. Maar er zit wel een financieel plaatje aan, maar als ik weet dat het werkt wil ik het wel doen, maar liever niet honderden euries voor niks natuurlijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:23

Soaking boot is hard plastic en vermoed dat als je paard alleen al op 1 klein steentje zou gaan staan dat deze dus al kapot is/gaat. Maar voor de rest zou ik het niet echt weten heb ze beide nooit vast gehad en dan is het ook moeilijk beoordelen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:28

Ik heb vorig jaar mijn easyboots gebruikt met vloeistof erin, moest weken voor hoefzweer.
Deed plastic boodschappen tas met spul en dan in de easy boot.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:13

kevje06 schreef:
Ik heb vorig jaar mijn easyboots gebruikt met vloeistof erin, moest weken voor hoefzweer.
Deed plastic boodschappen tas met spul en dan in de easy boot.

Maar stond ze daar mee op de wei ?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:52

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:55

Ik heb mn paard wel even buiten gehad met een medical boot. Wou best.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:20

mijn ijslanders staan een paar weken zonder ijzers,wat prima gaat we rijden bijna altijd in bos.
ik durf nu niet op de toltbaan te rjden(kiezels)en overweeg hoefschoenen om daar te rijden.

ik heb een slechte rug,kan niet te lang gebogen staan,welke hebben genoeg comfort met name voor grint,en zijn makkelijk aan te passen.

Ik woon in Putte dicht bij de belgische grens ,zijn er ook passers hier in de buurt

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:04

Probeer het uit zou ik zeggen. Een soaking boot vervangen is wellicht goedkoper dan direct al iets op maat bij Smit laten maken.

Ik heb mijn pony eens met 2 hoefzakken aan de wei op gezet (moest beide voeten langdurig koelen en heb geen stal). Dat ging wel, maar zodra ze ging liggen, liep het water eruit. Was in ieder geval niet ideaal.
De Cavallo's heb ik ook ooit als weekschoen gebruikt. Onderkant dichtgekit (zitten nl. watergleuven in) en dat hield ook wel een tijd, maar zelfde probleem, zodra ze ging liggen, liep het water eruit :)

Ik denk dat daar dan ook het grootste verschil zit.
En inderdaad hoe de zool/bodem is van de schoen.
Bij glad plastic materiaal is de kans op wegglijden in blub of nat gras erg groot en bij dun plastic bestaat inderdaad de kans dat ze het kapot lopen op stenen oid.

Smit schoenen worden van autoband rubber gemaakt en zijn in ieder geval wel oerstevig is mijn ervaring (maar is al weer zo'n 12 jaar geleden dat ik Smitjes had).

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:33

Ik heb al van anderen vernomen dat het echt gevaarlijk is met de medical boots.
Die smitjes van autobanden of rubber ja, maar is dat dan ook niet glad op de wei ?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:35

Nee er zit dik profiel onder de zolen.
Maar ander vraagje ... staat je paard nu dan 24 uur per dag continu stil te staan op stal omdat hij doorlopend in een voetenbad moet staan?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:24

Helaas wel, maar dit is tijdelijk. Zodra de straalkanker er uit is gaat hij naar buiten. Het liefst zo veel mogelijk. Ik vind het verschrikkelijk. Maar deze methode om de straalkanker er uit te krijgen is wel intensief en daardoor effectief.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:41

Iemand hier ervaring met de test en passervice van paardenluxe.nl
Nadat vandaag weer mijn gloves zijn stuk gegaan wil ik toch graag de cavallo schoenen proberen.

Kwam deze site tegen waar ze evt komen passen. Of dat ze een paar opsturen en je ze een paar dagen mag testen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:02

Geen ervaring met de passervice.

Iemand interesse in tweedehands Cavallo schoenen maat 2? Mijn tinker is eruit gegroeid

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:02

SIEMxFUNNY schreef:
Geen ervaring met de passervice.

Iemand interesse in tweedehands Cavallo schoenen maat 2? Mijn tinker is eruit gegroeid

Ja, ik misschien wel. Ik zoek 2 schoenen voor de voorhoeven van mijn tinker. Evt. 2 achter.
Waar kan ik de maten vinden ? Wat vraag je ervoor ?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:53

Net mijn easyboots gepast.
Volgens de maattabel zouden ze moeten passen, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid aan. Heb hem wel helemaal opengeklapt zoals aangegeven. Betekend dat toch dat ze te klein zijn ?
Twijfel over 1 of 2 maten groter.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:18

Hallo allemaal,

Ik zie dat er hier ook een aantal Equine Fusion gebruikers rondwaren. Ik heb mijn vraag al bij de fabrikant zelf gedropt, maar die antwoordt maar niet (misschien is Engels te moeilijk).

Op hun site kom ik er niet uit welke maat ik moet bestellen, en als ik rondkijk op internet bij de verschillende leveranciers (van Engeland tot Duitsland) wordt de verwarring alleen maar groter (overigens zijn de tabellen van de leveranciers 100x zoveel duidelijker als die van Equine Fusion zelf).

Mijn paard zijn voorhoeven zijn 11,5 cm breed en 14,5 cm lang. Welke maat Fusions moet ik nu bestellen?
Weet iemand hier dat? Op internet kom ik bij de een op size 11 uit en bij de ander op size 14.
Ik weet al wel dat ik de Ultra's wil.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:25

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:11

Ik weet niet welke maat je nodig hebt. Ik had maat 1 bij de marquis schoenen en had het geluk dat ik de equine jogging maat 12 en 13 mocht proberen. De maat 13 paste goed. Bij mijn andere paard had ik marquis 0 en equine 12.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:47

Bij Fusions is in principe de lengte van de hoef bepalend, je meet teen tot einde van de hoefwand (waar due omklapt richting steunsel) als je paard erg lage hielen heeft moet je de hoefballen ook mee-meten, anders hoeft dat niet. Zo te lezen is de hoefvorm niet ideeaal voor Equifusions, de schoen zal veel te breed worden als je de lenget aanhoud, als je paard erg lage hielen/onderhgeschoven versenen heeft waardoor de hoef zo lang is dan zullen de hoefschoenen er snel slijten. Kan je een foto van de hoef plaatsen, en aangeven hoe je deze gemeten hebt?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:34

oke kom ook ff binnenvallen met een vraagje ..heb sinds gisteren de easyboot glove voor mijn paardje met veel moeite aangkregen ,nu blijft er 1 heel mooi zitten ook met draven .maar de ander niet gelijk al met aantrekken zie ik licht verschil .Hoe kan dit ? Misschien toch niet goed aangetrokken ? Onder het draven gaat het echt helemaal scheef ..Brand maar los

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:09

bertine37 schreef:
Net mijn easyboots gepast.
Volgens de maattabel zouden ze moeten passen, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid aan. Heb hem wel helemaal opengeklapt zoals aangegeven. Betekend dat toch dat ze te klein zijn ?
Twijfel over 1 of 2 maten groter.

Welke heb je aangeschaft?
En hoe heb je gemeten, dat is dan gelijk de volgende vraag.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:11

Caya vanmiddag de eerste pasjes op de nieuwe fusions

Caya heeft nog niet eerder op schoenen gelopen, vandaar dat ze wel iets onwennig weg liep. Maar onderweg niets aan de hand. Aantrekken ging prima, lipje wat er in zit zou iets langer mogen zijn, als je ze goed open doe om aan te trekken krijg je hem bijna niet meer te pakken. Dus moet komende tijd maar even ervaren of ze minder ver open hoeven of dat ik er een dingetje aan maak om ze iets langer te maken.
Voor het open vouwen mocht het materiaal iets soepeler, maar soepel en sterk genoeg zal niet mee vallen.

Korte test, ong 1,5 km stappen met kleine stukjes draf. Maar tot nu toe niet ontevreden.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:45

Onze IJslander heeft ook de fusion, maar in de winter niet te gebruiken.mhij heeft maat 12. Maar door zijn vele behang gaan ze al lastig aan en de riempjes zijn eigenlijk net te kort of ze goed te kunnen aantrekken. Heel erg jammer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:57

Dit is het nieuwe type. De oude waren niet klein genoeg. Maatje 10 is nl net te ruim. Het nieuwe type gaat vanaf maat 7, maar die van mij hebben maatje 9.