nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:19

Dankjewel :) . De takken steken vrijwel niet uit om aftrappen te voorkomen :j

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:13

GaelleS schreef:
Voor de cavallo's heb ik hem hier de eerste x mee gaan wandelen aan de hand. Waren toch een uur weg al.. Nadien gewoon weer aangedaan en we maken wel ritjes van 2 uur met cavallo's aan de 4 hoeven. Geen problemen tot nu toe. Heb ze nog niet zo heel lang :)

Hoelang heb je ze al? Heb je misschien een foto van hoe de schoen om de hoef zit?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:13

Ik heb geen filmpje van schoen aan doen, maar wel van de Cavallo uit doen (met 1 hand ;) )

Gaat hier om kleine voetjes.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:06

cool! Dat ziet er wel heel makkelijk uit. Zit die klittenband dan straks om zijn been? of dat niet?
En blijven ze in alle gangen goed zitten?

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:51

Die voor vooraan meer als een maand denkik en achteraan een week of 2.

foto's

https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 7143_n.jpg

vooraan ook
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 9719_n.jpg

achteraan
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 6366_n.jpg

Ja heb ze getest in de piste op idiote bokkensprongen enzo. Achteraan had het precies toch wel wat harder te verduren maar ze bleven aan en zaten goed :D Ik doe ze altijd zo strak mogelijk aan (de sport versie) en dan zitten ze nog los genoeg hoor.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:56

Ik gebruik ook Cavallo hoefschoenen (somple voor voor een Sport voor achter) naar alle tevredenheid. Mijn merrie kan er ook uren op lopen. Ik gebruik wel sokjes en zooltjes voor de zekerheid. Ik ben ook erg tevreden over de Easyboor Trail schoenen.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:53

Ik hoop dat ik in het goede topic zit om vragen te stellen over hoefschoenen? Ik denk erover om de FRA Cavallo Simpleboot aan te schaffen voor mijn paard. Zijn hoeven slijten sneller dan ze groeien en de smid adviseerde om ijzers te nemen. Nu wil ik liever hoefschoenen dan ijzers. Maar wat ik me afvraag, zijn hoeven groeien meestal breeduit, ze waaieren naar beide kanten. Eens in de ongeveer 7 weken wordt hij nu bekapt. Je meet ze op als ze bekapt zijn en schaft dan de juiste maat aan. Na hoeveel weken gemiddeld passen bij jullie de hoefschoenen dan niet meer? Ik ben wel benieuwd.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:57

Bij mij blijven de schoenen passen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:54

Jammer, Yoob zijn gloves passen minder goed nu zijn voeten zo zijn vergroeid na alle ellende van afgelopen jaar. Schoenen heeft hij op straat wel nodig, dus nu heb ik de Cavallo sportboot gekocht.
Benieuwd of ze passen. Dat blijft toch altijd een gok, al heb ik met Isa al de nodige ervaring haha.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:45

Mijn linker fusion blijft nog steeds draaien en ik vind de rechter ook niet zo mooi meer blijven zitten.
Ook zijn de voeten van mijn paard enigzins veranderd, smaller en holler, in positieve zin.

Zonder fusions kan hij niet en hij loopt er in principe super op.

Ik wil mijne graag ruilen voor een maatje 3, ik heb nu 4. Als iemand dat kan ruilen zou het mooi zijn.
Anders zijn ze te koop voor 150 euro excl , vaste prijs.

Betreft equine fusions in het rood die nog weinig gebruikt zijn en weinig slijtage hebben.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:21

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:28

Die schoen is zeke geschikt voor als je paard moet revalideren, ander optie is de hoof eeze. Beide schoenen zijn niet bedoelt om mee te rijden.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:10

Ik vind die hoof eeze wel mooi. Zou hij daar ook mee op de weide kunnen ?
Want mijn paard draagt nu deze : http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... -boot.html
Maar volgens mijn smid mag hij deze alleen op stal dragen. Hij staat dus nu hiermee helaas op stal :(
En ik zie hem heel graag terug in de weide.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:47

De medical boot (de laatste link) ken ik niet, maar de eerste die je laat zien wel en heb daar ZEER goede ervaringen mee.
Mijn pony heeft vanwege chronische bevangenheid deze schoenen vorig jaar winter (met harde bodem) bijna 24 uur per dag aangehad (paar uurtjes uit om ze te laten drogen op de kachel, want ze liep ermee in de sneeuw en modder, dus gewoon op de wei).
Ze blijven prima zitten, geen drukplekken of andere narigheid en zijn makkelijk te wassen en te drogen (want bijna geheel van stof). Geen harde uitstekende delen, makkelijk aan te doen.
Ik gebruik ze zelfs voor stapritjes op straat en in het bos.

Heb 2 jaar intensief op die manier met 1 paar gedaan. Toen was van 1 schoen de zool doorgesleten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:34

Oh, dat vind ik super om te horen, want dat zou betekenen dat mijn paard de stal uit zou kunnen. *\o/*
Nu dus nog een keuze maken tussen de hoof eeze en de harry horse easyboot RX
Heb jij er ook vloeistof in gehad ? Mijn paard krijgt nl. Nu een bepaalde vloeistof in de schoen voor de straalkanker.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:06

Ik ken de hoof eeze niet, maar wat ik er zo van zie op internet (met name dat filmpje van het aandoen), lijkt het mij veel klitteband en lastig aan te trekken. Mijn pony kon op dat moment niet eens zo lang op haar andere hoef staan om de schoen zo aan te doen.
De RX gaan heel makkelijk aan.
Enig is, maar dat geldt ook voor de Hoof eeze zo te zien, dat ze niet bedoeld zijn om water of vloeistof in te doen, want het zijn nl. stoffen schoenen.
Ik heb ze ook niet met die reden gebruikt, maar alleen om de onderkant van de hoef (dunne gevoelige zool door hoefbeen kanteling) te beschermen tegen druk van buiten af.

Omdat de schoenen maatje te groot waren (kleinste maat was te groot voor mijn pony) heb ik er sokken ingedaan. Eventueel zou je dus ook plastic zakken om de hoef kunnen doen met vloeistof, maar of dat ideaal is, weet ik niet.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HBHHM388.jpg

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:43

O.k.
Dat zou jammer zijn. Ik kreeg het idee dat dat bij de hoof eeze wel het geval was. Hij moet nl. Echt in een vloeistof staan.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:57

Vloeistof moet continu in de schoen bedoel je?
Dan denk ik dat je helaas weinig gaat vinden, want dan kom je toch echt op medicinale schoenen en laarzen uit.

Vanmiddag heb ik voor Yoob de sportuitvoering van Cavallo binnen gekregen.
Veel lichter dan de gewone Cavallo's.
Zijn aan de bovenzijde beetje te ruim, maar ze bleven goed zitten bij een stukje wandelen op de weg.
Kan hij weer even vooruit.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8023_n.jpg

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:15

Wil de sport ook gaan kopen voor onze draver, de gewone zijn haar te breed.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:37

Ja, en met medical boots waarschijnlijk niet op de wei :(

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:38

Bertine, ik heb even nagrevraagd voor je maar de Hoofeeze zijn niet geschikt om te soppen, dat is alleen de soaker maar die is niet geschikt voor op de weide.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:11

Bedankt Delphie2, ik was er al een beetje bang voor. -O-

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:33

Bel anders eens met de firma Smit in Rijssen.
Ik kan me verhalen herinneren dat hij speciaal een soort van laarzen heeft gemaakt voor een ezel die met een soortgelijk iets kampte. Daar kon vloeistof in (schoenen waren van gegoten rubber) en het diertje kon er mee de wei in.
http://www.paardenschoenen.nl/paardenschoenen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:20

Ik heb nieuwe schoenen voor Red Bull besteld. Zijn eerste paar Easyboots standaard mochten na bijna 10 jaar toch wel eens vervangen worden (maar ze zijn nog steeds niet kapot. Enkel een keer de backstraps vervangen) Gisteren eerste testritje gemaakt met de Easyboots standaard model 2012. Wat een fijne schoen zeg! Ik vind het een hele verbetering dat de schoenen nu wat verder open kunnen wat het aantrekken echt wel bevorderd. Alleen de kabels vind ik aan de erg korte kant, maar het is me uiteindelijk wel gelukt. Ze bleven keurig zitten en hoop er net zo lang plezier van te hebben als de oude.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:11

Isapaardje schreef:
Bel anders eens met de firma Smit in Rijssen.
Ik kan me verhalen herinneren dat hij speciaal een soort van laarzen heeft gemaakt voor een ezel die met een soortgelijk iets kampte. Daar kon vloeistof in (schoenen waren van gegoten rubber) en het diertje kon er mee de wei in.
http://www.paardenschoenen.nl/paardenschoenen

Isapaardje, smit heeft misschien wel een mogelijkheid dan worden rubberen schoenen op maat gemaakt.

Maar ik vraag me eigenlijk af..
Wat zouden naar jullie mening redenen kunnen zijn waarom een paard met de soaking boots aan niet op de wei zou kunnen ? Er zit nl. Volgens mij relief onder. Inmiddels is mijn paard ook behoorlijk behendig in het lopen met de schoenen.