Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:2 weken geleden problemen gehad met mijn paard. <knip> En gister is dan mijn eigen hoefsmid gekomen. En die zei dat hij niet bevangen is of was geweest. Want dat kun je aan de witte lijk zien ofzo? Als de verbreed is is ie hoefbevangen of geweest?
Isapaardje schreef:Correctie op bovenstaand. Gezocht op Equifirst Classic Fiber en in dit overzicht: http://www.van-gorp.com/html/horsefoodf ... 8_lr_2.pdf op pagina 9 is te lezen dat er 34% suiker en zetmeel in zit ipv de door Equifirst aangegeven 14%. Een van de twee is vast een typefout; ga uiteraard even navragen welke
Yellowfish schreef:Dan nogmaals de vraag waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.. graag zou ik in de toekomst mijn pony weer gewoon 24/7 in de zomer op het land willen hebben, met graasmasker dan.
Yellowfish schreef:Isapaardje ; oei! slechte fout zeg, dat een veel lager percentage aan jou wordt doorgegeven en het uiteindelijk toch hoger blijkt te zijn!
Citaat:biotine+nature's best gegeven
Citaat:Later kwam ik er achter dat Ventipulmin hoefbevangenheid kan veroorzaken/versterken.)
Isapaardje schreef:In Nature's Best van Pavo zit een nog veel hoger percentage.
Ik zou daarom ook willen aanraden iets anders te geven om de biotine doorheen te doen, bijvoorbeeld een grashaksel of safe en sound (achtig) voer dat in ieder geval ver onder de 10% zit.
Grasbrok (ik meen dat Subli Seniorenbrok daar ook onder valt), moet je weken en is waarschijnlijk daarmee ook uitermate geschikt om biotine, magnesium of andere poedertjes doorheen te mengen.
Rhythem84 schreef:Raar dat jullie paarden dan helemaal geen pulsatie meer hebben.