Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
capopjekop schreef:Voeten warmen heb ik niet gedaan. Ik heb er wel over zitten nadenken om sokken onder de schoenen te doen, maar dat uiteindelijk niet gedaan omdat het me kouder lijkt als die sokken blubberig worden.
capopjekop schreef:God ik kan wel janken, Grietje loopt sinds gisteravond weer dramatisch, helemaal op haar achterhand hangen, vrijwel niet willen lopen. Ik wil niet weer zo soebatten en aangezien de smid toch hoognodig moet komen heb ik maar meteen met van nassau gebeld. Morgenvroeg moet ik even naar visdonk bellen of ze nog een plekje hebben om foto's te maken. Dus duimen jullie even mee?
Ik heb iig altijd in het begin alleen op een zachte ondergrond gestapt, sinds kort ga ik met Amber wel over de weg. Ik zou iig het risico niet nemen.
Ash_ schreef:Komt de stillemeelezer weer met een vraagje.
Met haf mag ik zijn beweging weer op gaan bouwen. Omdat de bak een drama is vroeg ik aan de DA per wanneer hij weer op de stenen gestapt mocht worden.
Antwoord DA: Zo min mogelijk want dit kan een terugval of een nieuwe hoefbevangheid veroorzaken.
Daar had ik nog nooit van gehoord. Is dit waar?
(
) met name met de demping van de schokken cq vering van de bodem te maken die de hoef nog niet kan verwerken op straat.
Ben ook weer wat aan het wandelen in het weiland, nog maar korte stukjes maar dat vindt hij erg leuk, is echt een boefje dan 
Ben daardoor alleen wel bang dat zijn hoeven te hard slijten maar tot nu toe lijkt dat goed te gaan (en zolang hij het geleidelijk afslijt is dat natuurlijk ook fijner dan eens in de zoveel tijd de hoefsmid die er een stuk onder vandaan haalt). Hij loopt vlot en graag, alleen met heel kort draaien (dus echt als hij z'n achterhand laat staan en daar omheen draait en flink overstapt) op de tegeltjes dan doet hij nog een soort 'hupje', zie je zijn hoofd even omhoog komen maar dat is het enige wat ik er momenteel nog aan zie wat dat betreft gelukkig. Als hij gewoon een rondje loopt (en ook overstapt) dan zie ik er niks aan. Tja hij is wel stijf natuurlijk, maar dat is ook omdat hij al een half jaar stilstaat. Ben vooral héél blij dat hij weer grapjes loopt uit te halen, hij heeft z'n praatjes weer teruggekregen
Nu maar hopen dat het de winter door goed blijft gaan 
Maar als ik m'n vingers onder z'n vacht doe kan ik nog duidelijk zijn ribben voelen. Verder nog de F4F en een beetje magnesium (hij is het inmiddels zo gewend die spuit, hij gaat er al voor staan, schuif 'm zo naar binnen en daarna krijgt ie z'n f4f
)
Dacht van laat het hem eerst zelf maar uitzoeken hoeveel hij wil lopen. Toen gaan spelen in zijn zandstukje, als hij het dan zat was kon ie gewoon blijven staan. En nu ben ik weer aan het opbouwen, zo'n 3 keer per week en nu na 3 weken zit ik op 7 minuten, wil nu weer proberen verder te gaan met het schema (van ik meen paars?
) dus om de dag 3 minuten erbij eerst in het weiland en pas als we 3 kwartier kunnen wandelen misschien weer eens een paar pasjes draven aan de hand. Bouw liever te langzaam op dan te snel. Ga er zowiezo van de winter echt nog niet op zitten, kijk van het voorjaar wel hoe hij dan is en of het kan
capopjekop schreef:Volgens mij klopt dat jaIk heb iig altijd in het begin alleen op een zachte ondergrond gestapt, sinds kort ga ik met Amber wel over de weg. Ik zou iig het risico niet nemen.
Nou ik ga zo bellen, ben nu echt kotsmisselijk, de hele nacht geen oog dicht gedaan. Ik zie toch wel een beetje tegen de reis op. Als het plek is wordt het voor mij de eerste keer dat ik zo ver rijd met trailer.
en sterkte vandaag!
Mijn Fjord is in de afgelopen winter ook bevangen geraakt... ze kunnen hier in de bak, op steen, gras en in een stal staan. In al die stallen heb ik inmiddels wat stro liggen en ik gooi er het droge, vertrapte hooi in. Ze hadden toen 2 eetplekken die heel dicht bij elkaar waren.. ik denk dat ik juist vanwege die beweging de "verre" eetplekken maar handhaaf, zodat ze moeten lopen en niet heel de tijd bij 1 bak staan te eten.