[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:48

En kan je ergens duidelijk de verschillen vergelijken tussen cortaflex en cortavet?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:53

Ik vind het zo vreemd dat nergens te vinden is hoeveel HA daar in zit !

edit ik zag net wel dit : - CORTA-VET HA 'ULTRAFLEX ' Concentrated Solution:

Optimaal versterkte oplossing; geconcentreerde vloeibare vorm met toevoeging van een extra hoge dosering Hyaluronzuur (100mg per 15ml!)

Dus dan 200 mg HA per dagdosering ?? Is dat een extra hoge dosering aan HA ?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:00

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:02

cortofles flex force bevat : Sodium Hyaluronate (HA) 30 mg Laag dus !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:12

Ja maar de flex moet ik dan ook niet hebben als ik eventueel over stap.
Ik wil de corta vet. Vind het fijn om alle ingrediënten eens goed naast elkaar te hebben en dan te vergelijken.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:50

Snoevie schreef:
Ik heb ze van back on track. Beviel goed!

Ik ook, beviel ook super!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:13

Ja ik gaf cortaflex HA solution. Maar het stond geloof ik niet op de fles wat de samenstelling was.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:45

Oke dat is jammer Ka_tje

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:02

Ja idd jammer! Ik heb het indertijd gewoon geprobeerd omdat het bij mijn paard toen toch eigenlijk al hopeloos was. Zag wel al vrij snel (na een paar dagen) enige verbetering. (had er voor gewoon een lange tijd pure glucosamine gevoerd en dat deed dus echt niks)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:46

Heb foto's gemaakt van de pot met poeder corta vet van een stalgenoot.

Ik ga ze even uploaden

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:51

Hoop dat het leesbaar is:
(de poeder versie)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:39

Hier even een update!
Intussen staat Mons 24/7 buiten en hij geniet vollop! Ook ben ik de cortaflex aan het geven en ik merk echt verbetering. Dit kan echter ook te maken hebben met 24/7 weidegang. Ik merk met lopen dat hij soepel is en flink zin heeft om te lopen! Ik moet echt moeite doen om 'm bij te houden. Afgelopen weekend ben ik er weer voor het eerst opgegaan (bitloos en zadelloos) en hij vond het heerlijk. De Pas zat er heel de weg flink in! Oortjes naar voren en genieten maar! DA zei dat ik 2 weken geleden al rustig kon beginnen maar ik wilde toch zeker zijn dat hij geen pijn had. Dus aan de hand veel gewandeld en hem goed in de gaten gehouden. Met een beetje geluk zitten kleine bosritjes er nog in (na een tijdje) maar so far, so good!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 02:40

Wat fijn eens zo goed nieuws te lezen!
Lekker van genieten.

Hoop dat jullie straks weer mooie ritten kunnen gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:26

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:25

Dat durf ik echt niet te zeggen russel...

Voor paarden kan je het wel in nederland krijgen zie mijn foto's boven je bericht.
Het is alleen van een ander merk maar kan alleen via de dierenarts.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:20

Mag ik me hier ook melden? :)

Ben gisteren met mijn paard naar de dierenarts geweest en heb daar te horen gekregen dat ze in alle 4 haar benen artrose heeft (voor koot, achter sprong). Ze krijgt nu tijdelijk Metacam en Ekyflex Repair. Er werd ook aangeraden om haar voor op ijzers te zetten die het afrollen zouden vergemakkelijken. Dinsdag komt de smid dus, ze staat nu op blote voeten. En dan rustig aan aan het werk. Door een blessure van mij heeft ze het afgelopen jaar niet zoveel gedaan. Ik kan nog steeds niet goed rijden, dus het zal voornamelijk grondwerk worden.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:11

VC_Immortal schreef:
Waar ik wel een beetje huiverig voor ben is de winter... hoe zorgen jullie ervoor dat een paard met artrose in de kogel geholpen is tegen de kou? Ik zat aan iets van transportbeschermers te denken op de koudste dagen. Mensen die dit doen of juist niet (en waarom)?

Alvast ontzettend bedankt!

Mijn merrie heeft in alle 4 dr kogels artrose sinds 2 jaar maar ik doe er niets speciaals aan in de winter. Ze loopt in principe 24/7 buiten met een inloopstal en zorg dat ze wel goed dekens op heeft. Ze gaat alleen als het echt glad, heel koud en hard waait of bij flinke regen op stal. Ik merk dat ze hier het beste op doet.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:56

hoi allemaal,

een vraagje voor degene die hun paardjes op laten spuiten met hyaluronzuur...
hoe vaak moeten jullie dit doen? en hoe vaak kan je het laten doen?
mijn pony is vorig jaar opgespoten in beide voorkogels maar toen liep hij kort in zn pas nu net een jaar later loopt hij ineens super kreupel...gewoon niet willen lopen zo erg....hij is 12 dagen geleden het land op gegaan en toen leek er niets aan de hand en nu 3 dagen geleden was t ineens zo ontzettend erg...
staat nu op pijnstillers en wil nog 1 keer proberen op te spuiten maar ik vraag me af wanneer het genoeg is voor zo'n beestje :(

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:08

Klinkt best heftig! Hij zal denk ik best wat pijn hebben! Je kan proberen een inspuiting te geven in het gewricht. Ik heb het in der tijd laten doen (hyaluronzuur + ontstekingsremmer) en dat heeft eigenlijk maar een aantal weken gewerkt (ik geloof dat het 5weken was). Als het erg ver gevorderd is, dan zijn de slaagkansen klein naar mijn idee. Maar als je het wil proberen moet je het gewoon doen. Dat heb ik ook gedaan. Ze is nu een half jaar geleden ingeslapen, maar ik heb wel het gevoel dat ik alles gedaan heb wat in mijn macht lag om haar te helpen!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:54

hij heeft op zn ene kogel een 3tje en andere een 4tje(zijn foto's gemaakt) maar dat was een jaar geleden.(toen liep hij niet eens erg kreupel maar kort in zn pas,2 veeartsen verder is het pas serieus genomen omdat de andere zeiden dat hij goed liep...niet dus)
hij is toen opgespoten met hyaluronzuur en ontstekingsremmer dat was 17 april 2013.
ik weet dat dit herhaald moet worden maar ik had nooit verwacht dat het zo ineens zou verslechteren van de ene op de andere dag?
ik had verwacht dat hij langzaam aan weer slechter zou zijn gaan lopen maar 1 april is hij naar buiten gegaan en was nog helemaal happy en 12 dagen later wil hij niet meer lopen.
dacht dus in eerste instantie aan een hoefzweer of miss wel bevangen maar de hoefsmid is geweest voor hem en de tang kon overal opgezet worden dus dat is het niet.
hij staat nu op pijnstillers en hoop dat de veearts dinsdag tijd heeft om hem weer op te spuiten met hyaluronzuur en ontstekingsremmers maar vandaar dus mijn vraag.....

wie spuit zijn paardje ook in met hyaluronzuur?
hoe vaak moeten jullie dit doen?
hoe vaak kan je het laten doen?
en wordt het iedere keer slechter of is dat altijd anders?

elke keer stel ik het uit om afscheid van hem te nemen omdat hij nog zo graag wil in zn koppie maar tot hoe ver ga je?vandaar dat ik ervaringen van andere wil horen.
ik snap dat het nooit hetzelfde is maar het is nogal een keus om de knoop door te hakken.
heb hem al 16,5 jaar en vanaf veulen af aan...hij is mn zorgen kindje maar zo vrolijk (heeft gevoelige voeten en ook zomereczeem)
vandaar dat ik nog 1 keer wil proberen om hem te laten inspuiten...
vorig jaar was ik zover om afscheid te nemen maar toen raadde de veearts(nieuwe veearts) aan om het gewoon te proberen das het lastige als ze zijn voor geschiedenis niet mee hebben gemaakt...
het voelde voor mij op dat moment heel erg alsof ik dus koos voor de makkelijkere uitweg (in laten slapen) en voelde me heel schuldig.
nu een jaar later ben ik blij dat ik het heb gedaan want hij heeft bijna een jaar lang nog plezier kunnen maken.
sorry voor mn lange verhaal

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:06

Dat is niks dat lange verhaal... Jij worstelt gewoon met de dingen waar ik mee worstelde (en ik denk ook nog vele anderen).
Urka kende ik al van 2004, en toen al waren er veel ups en downs (soms ook 3 maand niet rijden enz). in 2011 was ze te slecht om nog te rijden en is ze dan met pensioen gegaan. Soms denk ik dat ik haar toen had moeten laten inslapen! Maar aan Urka te zien was ze nog niet klaar om te gaan! Je moet dat idee wat laten rijpen en je paard aankijken hoe die zich voelt, hoe mss zijn karakter veranderd (was bij mij het geval, ze werd erg zuur), ...
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat je als eigenaar echt wel weet wanneer het genoeg is geweest voor je beestje.
Ik vond het idee van laten inslapen en die tijd tot het gebeurde erg doorwegen en had het in die periode erg moeilijk. Daarna ook wel, maar er was een last van mijn schouders. Ik mis haar nog hoor, en kan er soms nog wel eens een traantje om laten, maar ik sta nog steeds achter die beslissing en ben blij dat mijn paard geen pijn meer hoeft te lijden (sorry voor mijn lange verhaal)

Erg veel stekte sterkte!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:34

Hoihoi,

Ik heb lang geleden al een gereageerd dat mijn pony artrose heeft, nu sinds een paar weken zit er weer vocht in haar koot en heb ik de dierenarts weer op gebelt. Ze vond niet dat Kimberley kreupel liep maar wel iets onregelmatig. We gaan nu over op speciaal beslag en ze heeft nu onstekings remmers tegen het vocht. Ze kon haar ook weer inspuiten maar zei dat je dit zo lang mogelijk moet uitstellen.
Zijn er meer mensen met speciaal beslag? wat was jullie ervaring hier mee? Ook geef ik glucosamine van NEW MARKET, ik heb wel het idee dat het helpt. Ik zie hier veel verschillende merken voorbij komen. Mijn dierenarts adviseerde om een merk te kiezen waar zoveel mogelijk glucosamine in zit omdat de goedkopere vaak andere spulletjes er door heen gooien wat absoluut niet helpt.
Ik hoop dat het met speciaal beslag een stuk beter gaat, morgen komt de hoefsmid. ik hou jullie op de hoogte.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:16

Ik geef Joint comp daar zit weinig glucosamine in.
Het bevalt mij best. En zag duidelijk verschil toen ik ermee begon.
Er zit wel weer een natuurlijke pijnstiller in.

Meer glucosamine kan ook zijn dat hij schrikachtiger wordt op dat soort dingen zit ik echt niet te wachten.

Als Lorenz slechter wordt stap ik over naar equine america. Is stuk duurder maar tot nu toe iedereen die het gebruikt is positief.
Lorenz heeft zooltjes bij zijn ijzers.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:39

Ka_tje schreef:
Dat is niks dat lange verhaal... Jij worstelt gewoon met de dingen waar ik mee worstelde (en ik denk ook nog vele anderen).
Urka kende ik al van 2004, en toen al waren er veel ups en downs (soms ook 3 maand niet rijden enz). in 2011 was ze te slecht om nog te rijden en is ze dan met pensioen gegaan. Soms denk ik dat ik haar toen had moeten laten inslapen! Maar aan Urka te zien was ze nog niet klaar om te gaan! Je moet dat idee wat laten rijpen en je paard aankijken hoe die zich voelt, hoe mss zijn karakter veranderd (was bij mij het geval, ze werd erg zuur), ...
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat je als eigenaar echt wel weet wanneer het genoeg is geweest voor je beestje.
Ik vond het idee van laten inslapen en die tijd tot het gebeurde erg doorwegen en had het in die periode erg moeilijk. Daarna ook wel, maar er was een last van mijn schouders. Ik mis haar nog hoor, en kan er soms nog wel eens een traantje om laten, maar ik sta nog steeds achter die beslissing en ben blij dat mijn paard geen pijn meer hoeft te lijden (sorry voor mijn lange verhaal)

Erg veel stekte sterkte!

dank je voor je reactie.
het moeilijke is juist dat hij het zo naar zn zin heeft.
laat hem los en gaat lekker gek lopen doen maar het is wel een taaie tis een fjord dus snel toegeven aan pijn doet hij niet.(is zelfs 2 keer door zn bevangenheid doorgelopen)
dus nu weet ik dat hij echt goed last heeft.
vrijdag(helaas vr pas ivm dat hij naar stal terug moet en niet te laden is dan kunnen zn pijnstillers even zn werk doen) komen ze hem nog een keer inspuiten en zodra het weer goed gaat(als dat gebeurd natuurlijk) gaat hij weer voor de sulky en wordt hij gewoon nooit meer gereden.
ben bang dat door dat extra gewicht en belasten en het geen pijn hebben toch meer verziekt heeft dan dat anders was gebeurd.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:07

Beste allemaal, ik vroeg me af of er in dit topic ook mensen zijn die ervaring hebben met artrose in het SI gewricht en de daarbij behorende klachten (of juist niet). Mijn paard heeft dit en het gaat niet zo best, niet zo best in de zin van dat we op dit moment voor de keuze staan om hem te laten gaan. Heb er nog niet zoveel over kunnen vinden via de zoekfunctie. Ben enorm in twijfel over wat wijsheid is omdat het beeld nogal wisselend is.
Bedankt alvast!