Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VC_Immortal schreef:Waar ik wel een beetje huiverig voor ben is de winter... hoe zorgen jullie ervoor dat een paard met artrose in de kogel geholpen is tegen de kou? Ik zat aan iets van transportbeschermers te denken op de koudste dagen. Mensen die dit doen of juist niet (en waarom)?
Alvast ontzettend bedankt!
Ka_tje schreef:Dat is niks dat lange verhaal... Jij worstelt gewoon met de dingen waar ik mee worstelde (en ik denk ook nog vele anderen).
Urka kende ik al van 2004, en toen al waren er veel ups en downs (soms ook 3 maand niet rijden enz). in 2011 was ze te slecht om nog te rijden en is ze dan met pensioen gegaan. Soms denk ik dat ik haar toen had moeten laten inslapen! Maar aan Urka te zien was ze nog niet klaar om te gaan! Je moet dat idee wat laten rijpen en je paard aankijken hoe die zich voelt, hoe mss zijn karakter veranderd (was bij mij het geval, ze werd erg zuur), ...
Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat je als eigenaar echt wel weet wanneer het genoeg is geweest voor je beestje.
Ik vond het idee van laten inslapen en die tijd tot het gebeurde erg doorwegen en had het in die periode erg moeilijk. Daarna ook wel, maar er was een last van mijn schouders. Ik mis haar nog hoor, en kan er soms nog wel eens een traantje om laten, maar ik sta nog steeds achter die beslissing en ben blij dat mijn paard geen pijn meer hoeft te lijden (sorry voor mijn lange verhaal)
Erg veel stekte sterkte!