nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:04

Jeetje wat zien die er groot en lomp uit. Lijken net sloffen!
Ben heel benieuwd hoe je paard erop loopt..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:40

ik vind het niet fijn uit zien ben benieuwd naar je ervaringen.

zijn hier toevallig ook zuid Limburgers die eventueel intressen hebben in een hoefschoendag of hoe je het noemen wilt.we zijn al met 3 mensen die klaas van de hoefschoenenwinkel langs wilt laten komen om schoenen te passen aan te meten en ons te laten adviseren.zijn er nog mensen die hier intressen in hebben pb me dan maar

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:37

De equine joggings shoe, vindt ik fijner (mijn paard) vindt ze fijner dan de marquise. Maar die van mijn draver zijn na ongeveer 7 mond gebruik kapot. Die van mijn IJslander niet. Maar die gaan erg lastig dicht, hij heeft een maat 12, maar het lijkt alsof die riempjes wel heel kort zijn. Ik heb ook wel interesse in de eqsyboot. Dus lees mee met jullie ervaringen. Ik heb voor beide gewone easyboots gehad, maar die verliezen we al erg snel. Dus als het dat model wordt dan moet het met gaither zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:25

Net een stukje gefietst met de nieuwe easyboot schoenen aan. Pony waarbij ik ze getest heb is recent bevangen geweest (zuiver op het harde in stap, in draf ook maar nog wat kort). Gingen probleemloos over het losse grind, draafde zuiver en voldoende ruim op de heenweg. En na een galopje in de berm werd ze lekker heet en ging ze snorkelend en snuivend in een extra turbo draf over de weg.

Zijn maar een kilometer weg geweest, maar tot nu toe prima ondanks dat ze wat hoog lijken. Alleen aan doen is ff klooien, maar dat is denk ik weer een kwestie van handiger worden.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:19

leuk ook die vergelijkende fotos met de jogging shoe!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:39

Voor het oog zegt inderdaad niet altijd alles.
De RX zijn ook erg hoog als ik die met andere schoenen vergelijk, maar heb er nog nooit problemen mee gehad dat ze ergens irritatie gaven, ook al zitten ze zelfs tegen de koot aan.
Maar kan best zijn dat het bij een andere pony wel problemen geeft. Altijd uit proberen.
Zo op het eerste gezicht vallen ze mij niet tegen om ze aan de ponyhoef te zien hoor.
Fijn dat de eerste test goed ging.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:04

Morgen mag Whitney weer in het 4span mee draaien. We trainen dan wel op het zachte, maar doe toch voor de zekerheid haar schoentjes ff aan.
Voor het oog vind ik ze ook hoog en lomp, maar ze loopt er prima op. En geeft tot nu toe nog helemaal geen lelijke haren oid.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:17

Ik ben benieuwd of ze ook voor de endurance geschikt zijn.
Mijn epics lopen vol water en zand en irriteren dan,mijn renegades draaien.
Nu dus op zoek naar iets anders.
Fushions slijten mij te snel en zakken af.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:08

Net gekeken of het iets is voor Isa, maar schrok beetje van de prijs ... 120 euro per stuk.
240 euro voor een paar schoenen gaat het toch niet worden.
Hoop nog altijd dat cavallo met de kleinere maat uit gaat komen (maar hoop al 2 jaar, dus ik verwacht er niet meer te veel van eerlijk gezegd).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:01

Ik heb er vandaag echt mee gereden. Whitney heeft in het 4span mee gedraaid met haar schoenen aan. Ging prima, ook niets gevoeliger na afloop (terwijl dit haar eerste echte training weer was nadat ze bevangen geweest is).

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:53

Top Dennis! Ik vond ze er niet lomp uitzien op de foto hoor.

Ik heb de cavallo sport gekocht voor mijn draver uiteindelijk. Nauwe voorhoeven enzo. Zaten goed, dus maar een toertje mee gaan stappen aan de hand. Bleven goed zitten ook in stukje draf! Denk dat ik voor achteraan dezelfde ook ga nemen. Toen ik ze uit de doos haalde dacht ik echt dat ze veel te breed waren en zagen ze er gigantisch uit maar rond zijn voeten zag het er super uit! :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:27

voor de mensen met cavallo hoefschoenen Hoe hebben jullie dat gedaan met inlopen?
Ik heb ergens gelezen dat deze schoenen wel goed in gelopen moeten worden..
En bevallen de schoenen goed?

Ik heb zelf de easyboot gloves. Eerst was ik hier heel tevreden over. Maar de gaither scheurt zo snel af bij mij nieuwe paar. Dit word al de 2e x in 4 maanden dat ik ze moet laten maken. Deze keer scheurde hij dat we hem bij mijn paard aantrokken. Dus nu wil ik overstappen op een schoen zonder gaither en de cavallos lijken mij wel wat :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:22

Ik gebruik de epic ook zonder sok, die is er bij 2 van mijn schoenen ook af gescheurd.

De cavallo's hebben onze les pony's voor buitenritten, leuk voor een uurtje, langer lopen de meeste zich stuk. In lopen heb ik niet echt hoeven doen, de meeste liepen er zo op weg.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:52

Als ze zo snel kapot gaan, waarom stuur je ze dan niet terug? Valt toch onder garantie?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:22

XLeandrosX schreef:
Als ze zo snel kapot gaan, waarom stuur je ze dan niet terug? Valt toch onder garantie?

Omdat het iedere keer een heel gedoe is met terug sturen en de vraag of ik nieuwe krijg of dat ze gemaakt worden. En iedere keer krijg ik ze gemaakt terug. Dan ben ik 6.50 verzendkosten kwijt..
Dus nu heb ik ze laten maken bij de schoenmaker wat veel goedkoper was.
Maar het is ook iedere keer een hele uitdaging om diegene te spreken die ik nodig heb bij t bedrijf waar ik deze schoen besteld heb
dus sowieso wil ik liever daar niet meer bestellen..

Maar stel ik doe een rondje hier buiten van 1.5u tot 2u dan zijn de cavallos dus niet geschikt?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:37

Ik heb de cavallo's al jaren naar grote tevredenheid en vorig jaar heeft mijn pony ze zelfs een tijd bijna 24 uur per dag aangehad vanwege gevoeligheid op de harde bevroren bodem.
Geen probleem.
Schoen kun je in het begin het beste even laten inlopen. Het is een leren schoen en hij gaat naar de hoef staan. Beste is dan ook de schoen niet door diverse paarden of pony's te laten gebruiken.

Maar ik ben zeer tevreden over de cavallo.
Hoewel ik met de andere pony ook naar tevredenheid met de gloves rijd.
Tot op heden nog geen problemen met de gaiter gehad en ik rij met de kar toch ook door modderplassen en zo en maak de schoenen regelmatig met water schoon.
Laat ze wel altijd goed drogen.
Mogelijk dat de inwerking van zweet en vet de stof laat verweren of zo?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:47

Hoe doe je de schoenen aan dan? Trek je daarbij misschien aan de gaiter, zoals je zelf een laars aantrekt?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:49

skessa schreef:
Hoe doe je de schoenen aan dan? Trek je daarbij misschien aan de gaiter, zoals je zelf een laars aantrekt?

Ik schuif meestal de schoen om de hoef heen. Vaak zit ie dan al goed. soms trek ik nog een beetje aan de gaiter. Maar niet zo hard dat ie gelijk moet scheuren...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:23

Ben ik met je eens, zou niet moeten.
Maar even een klap met de achterkant van een borstel op de schoenzool geven helpt ook om ze verder aan te krijgen Of even een paar passen laten lopen.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:28

Voor de cavallo's heb ik hem hier de eerste x mee gaan wandelen aan de hand. Waren toch een uur weg al.. Nadien gewoon weer aangedaan en we maken wel ritjes van 2 uur met cavallo's aan de 4 hoeven. Geen problemen tot nu toe. Heb ze nog niet zo heel lang :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:27

Je moet inderdaad niet aan de gaiter trekken. Die klap je om en dan moet je de schoen zo over de hoef kunnen schuiven, eventueel even aantikken.
Uit ook op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:33

Zou het bij de hoefschoenen ook mogelijk zijn om ze (uiteraard een een grotere maat) over een ijzers aan te trekken?

Nu wordt er vast afgevraagd waarom je dat zou willen. Om een lang verhaal kort te houden. Pony heeft vorig jaar hele fikse hoefbeenontsteking gehad en nu blijkt dat de hoef zo ernstig is aangetast dat de hoef heel slecht geworden is, lamellen groeien niet meer aan. Hoef zit vol scheuren en gaten, hoefbeen is ligt gekanteld en zool is eng dun. Dit paar kan dus hoe graag ik het ook zo willen niet zonder haar ijzer dan zou de hoef direct het begeven en aan diggelen liggen. Nu hebben we dus het probleem dat de voet niet meer groeit. Alle andere hoeven groeien prima en zijn ook goed alleen deze niet. Als die niet verbeterd dan houdt het ook op we kunnen geen voeten creeren en immers no feet no horse.

Om haar hoef te beschermen als ze buiten loopt zat ik er aan te denken om er maar een hoefschoen over te trekken. Dit om te voorkomen dat hoef nog verder afbreekt als ze eens tegen wat aanloopt oid. Springschoenen heb ik geprobeerd maar dit werkt niet helaas!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:40

Yvank_ schreef:
Zou het bij de hoefschoenen ook mogelijk zijn om ze (uiteraard een een grotere maat) over een ijzers aan te trekken?

Nu wordt er vast afgevraagd waarom je dat zou willen. Om een lang verhaal kort te houden. Pony heeft vorig jaar hele fikse hoefbeenontsteking gehad en nu blijkt dat de hoef zo ernstig is aangetast dat de hoef heel slecht geworden is, lamellen groeien niet meer aan. Hoef zit vol scheuren en gaten, hoefbeen is ligt gekanteld en zool is eng dun. Dit paar kan dus hoe graag ik het ook zo willen niet zonder haar ijzer dan zou de hoef direct het begeven en aan diggelen liggen. Nu hebben we dus het probleem dat de voet niet meer groeit. Alle andere hoeven groeien prima en zijn ook goed alleen deze niet. Als die niet verbeterd dan houdt het ook op we kunnen geen voeten creeren en immers no feet no horse.

Om haar hoef te beschermen als ze buiten loopt zat ik er aan te denken om er maar een hoefschoen over te trekken. Dit om te voorkomen dat hoef nog verder afbreekt als ze eens tegen wat aanloopt oid. Springschoenen heb ik geprobeerd maar dit werkt niet helaas!

er zijn inderdaad hoefschoenen die je over een ijzer heen mag gebruiken,maar niet allemaal.neem contakt op met de hoefschoenwinkel en leg je probleem uit.hij zal je dan een schoen klunnen adviseren of even zelf google

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:40

Dankjewel :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:17

Er zijn inderdaad schoenen voor over ijzers.
Zelf heb ik een tijdje de Cavallo's over plakijzers heen gedaan vanwege hetzelfde als jij omschrijft, te gevoelig op een hobbelig bevroren uitloopt vanwege te dunne zolen.

Nadeel met schoenen over ijzers is eigenlijk de lengte van de takken van het ijzer. Als deze te ver uitsteken, kan de schoen hierdoor eraan blijven hangen en lastig tot bijna niet uitgaan.
Zoek daarom een schoen die heel makkelijk aan te doen is, dus geen schoen die helemaal om de hoef heen klikt als het ware.

Kan me indenken dat de Dallmer clogs ook geschikt zijn bijv. voor over ijzers.