Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XLeandrosX schreef:Als ze zo snel kapot gaan, waarom stuur je ze dan niet terug? Valt toch onder garantie?
Yvank_ schreef:Zou het bij de hoefschoenen ook mogelijk zijn om ze (uiteraard een een grotere maat) over een ijzers aan te trekken?
Nu wordt er vast afgevraagd waarom je dat zou willen. Om een lang verhaal kort te houden. Pony heeft vorig jaar hele fikse hoefbeenontsteking gehad en nu blijkt dat de hoef zo ernstig is aangetast dat de hoef heel slecht geworden is, lamellen groeien niet meer aan. Hoef zit vol scheuren en gaten, hoefbeen is ligt gekanteld en zool is eng dun. Dit paar kan dus hoe graag ik het ook zo willen niet zonder haar ijzer dan zou de hoef direct het begeven en aan diggelen liggen. Nu hebben we dus het probleem dat de voet niet meer groeit. Alle andere hoeven groeien prima en zijn ook goed alleen deze niet. Als die niet verbeterd dan houdt het ook op we kunnen geen voeten creeren en immers no feet no horse.
Om haar hoef te beschermen als ze buiten loopt zat ik er aan te denken om er maar een hoefschoen over te trekken. Dit om te voorkomen dat hoef nog verder afbreekt als ze eens tegen wat aanloopt oid. Springschoenen heb ik geprobeerd maar dit werkt niet helaas!