Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yellowfish schreef:Jeetje, inderdaad!
Overigens geef ik mijn pony nu dagelijks 1 a 2 kleine handjes Pavo Nature's Best om haar biotine doorheen te doen ; maar een van de bovenstaande berichten maakt duidelijk dat Nature's Best dus ook niet zo geschikt is als ik dacht! ik had helemaal geen rekening gehouden met dat hoge percentage zetmeel.. enkel naar de suiker gekeken!
geerke schreef:van die BHT anti-oxidant word je ook niet vrolijk van,ik heb een tijdje terug mij daar in verdiept bertreffende hondenbrokken,het is troep.
http://www.lifetimepetfood.nl/Chemische.htm
Yellowfish schreef:Trouwens, ik neem aan dat er hier wel mensen zijn die gebruik maken van een graasmasker? ik ben er eens voor aan het rondkijken maar er zijn best nog wat verschillende ; mensen die een bepaalde kunnen aanraden?
Isapaardje schreef:Viel me trouwens op nu ik al die voerders (en tabellen) weer eens met elkaar vergeleek, dat brok over het algemeen veel lager zit in zetmeel/suikergehalte dan muesli's. Kennelijk zitten er in brokken minder granen (je ziet het niet) en in muesli veel meer (omdat wij mensen graag zien wat we voeren).
Isapaardje schreef:Je zegt dat hij anders is neergezet ... bedoel je dan lager in de verzenen (hielen)?
Daar moet je bij een bevangen paard toch mee opletten omdat je inderdaad op die manier de diepe hoefbeenbuiger op zijn falie gaat geven (deze gaat dan juist aan het hoefbeen trekken). Resultaat is continu druk op de kroonrand en daarmee dus irritatie (en kans op hoefzweren wat ik dus heb meegemaakt).
Nado schreef:Ja, dat is precies wat ze gedaan hebben. Hij staat al 4 jaar 'mooi' stijl, maar op de kliniek vonden ze dus anders. Ik krijg het idee dat ze hem behandeld hebben als een acuut geval, terwijl er op de foto duidelijk te zien is dat er geen actieve ontsteking is (was). Hij had het ook over de hoefwand weer richting het hoefbeen toe krijgen.
gemske schreef:Ik maak al een jaar gebruik van het grasmasker van Imperial Riding:
http://www.phys.uu.nl/~janssen/pub/saro ... g_3749.jpg
Deze heeft klitteband achter de oren en is aan alle kanten goed verstelbaar.
De eerste korf heb ik een jaar mee gedaan, toen was het gat onderin zo groot geworden dat ik die niet meer wil gebruiken.
De tweede is na een maand kapot gegaan; bij de aanhechting van banden met de korf. Wat uiteraard niet de bedoeling is en ik hoop via de winkel een nieuwe te krijgen.
Buiten het probleem met de tweede korf ben ik heel tevreden over dit systeem. Moet er wel bijzeggen dat ze er wel schuurplekken van heeft gekregen waar de korf zit (minder haar, niet open). En Aurora heeft hem alleen om in de wei, verder niet. Dat is max. 8 uur per dag denk ik.