[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaquilla

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:44

Ik meld me aan! Bij mijn merrie is gister artrose vastgesteld in de sprong RA. Deze is ook direct ingespoten door de dierenarts. Nu ben ik natuurlijk meteen opzoek naar het allerbest voor mijn merrie en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ga het topic even doorlezen!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:22

die spat beschermers zijn voor tijdens het rijden toch

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:23

heb zo juist super flex ondekt, schijnt goed spul te zijn ? iemand hier ervaring mee ?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:12

Snoevie schreef:
Ik vind het zelf het belangrijkst dat er voldoende glucosamine inzit. Ik had pharmahorse en nu net over op horseflex

Merk jij nu grote verschilen?
Ik denk aan overstappen op de horseflex. Gebruik nu ook al anderhalf jaar pharmahorse, maar de combi met MSM van horseflex spreekt mij aan. MSM kreeg hij eerder binnen via Devils Reliëf welke ik er nog bijvoerde, maar die heeft hij niet meer nodig Gelukkig! Maar ik denk dat de MSM wel goed kan doen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:07

vandaag de DA gebeld, en zei dat ik niet moest beginnen aan suplementen, is allemaal geldklopperij , helpt NIKS zegt ze

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:23

Mijn haf staat sinds een poos op horseflex maar ik merk helaas nog geen verschil. Emmer is bijna leeg en ik twijfel of ik opnieuw zal bestellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:16

Linnx schreef:
vandaag de DA gebeld, en zei dat ik niet moest beginnen aan suplementen, is allemaal geldklopperij , helpt NIKS zegt ze

Ik heb de pure glucosamine aangeraden gekregen van een ortopeed van de kliniek waar ik kom. En ik merk zeker effect

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:33

Mijn merrie staat al 2,5 jaar op een supplement. Week geleden als test minder gegeven met als gevolg dat ze direct strammer was. Weer was de gehele week hetzelfde. Dus ja, bij mijn merrie werkt het zeker. Dus dat het NIKS helpt en zonder meer geldklopperij is daar ben ik het absoluut niet mee eens. Sterker nog, mijn eigen DA heeft zelfs een supplement aangeraden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:36

Ook mijn DA raad glucosamine aan!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:00

JastieHorse schreef:
Mijn haf staat sinds een poos op horseflex maar ik merk helaas nog geen verschil. Emmer is bijna leeg en ik twijfel of ik opnieuw zal bestellen.

Misschien een idee om dan een ander supplement te proberen ? Het is per paard verschillend hoe ze reageren op een supplement. Het kan best zijn dat je paard het op een ander vergelijkbaar supplement beter doet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:34

Ik geef joint comp en merkte duidelijk verschil binnen 2 weken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:54

Glucosamine kost wat langer om aan te slaan,maar het is geen verkeerd idee om wat uit te proberen als een product niet voldoende aanslaat voor je idee

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:59

Helaas meld ik me hier ook :(

Na ruim 1,5 jaar eruit te hebben gelegen met een peesblessure (RV) en nu ruim 6 maanden weer lekker bezig te zijn begon Mons ineens weer slecht te lopen (kort). Ook was hij zich volledig vast aan het zetten en had zo'n pijn :(. Verschrikkelijk om je maatje zo te moeten zien!

Eerst peesscan laten maken, maar zijn pezen waren in orde. Vorige week röntgenfoto's laten maken.... en het is artrose in de kogel (LV). DA heeft toen meteen zijn kogel ingespoten met Hyaluronzuur (erg steriel te werk gegaan) en ik geef hem nu een week een milde aspirine. Gelukkig is hij hier ontzettend van opgeknapt.

Ik stap hem nu elke dag 30 a 45 min aan de hand en hij gaat de paddock in. Hij moet nog een week aan de aspirine en dan zullen we zien hoe het verder uitpakt.
Vanaf 1 april gaat hij 24/7 de wei op (met inloopstal). Ik hoop dat hij daarvan gaat opknappen.
Verder geef ik hem al 3 jaar superflex van NAF en ik merkte dat hij hier wel soepeler van werd. Maar omdat daar zo weinig HA in zit heb ik nu toch CORTAFLEX HA Solution besteld. Dus ik ben benieuwd.

Ik hou deze topic in de gaten en zal uiteraard ook mijn bevindingen delen ;)

Waar ik wel een beetje huiverig voor ben is de winter... hoe zorgen jullie ervoor dat een paard met artrose in de kogel geholpen is tegen de kou? Ik zat aan iets van transportbeschermers te denken op de koudste dagen. Mensen die dit doen of juist niet (en waarom)?

Alvast ontzettend bedankt!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:16

Maris schreef:
JastieHorse schreef:

Misschien een idee om dan een ander supplement te proberen ? Het is per paard verschillend hoe ze reageren op een supplement. Het kan best zijn dat je paard het op een ander vergelijkbaar supplement beter doet.

Heb haar ook op glucosamine van de zingende smid gehad en dat werkte echt veel beter. Dus daar gaan we weer mee beginnen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:06

CORTAFLEX HA Solution is dat de poeder versie?
Van het merk iets met america?

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:55

Ik heb de vloeibare versie genomen. Het is van equine america. Het is nu in de aanbieding bij medhorses iig.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:27

Een stalgenoot heeft iets van equine america dan de poeder vorm.
Vergeet steeds wat ze heeft.

Ik heb zelf joint comp voor Lorenz.
maar zit te denken voor als het slechter zou gaan ook naar equine america over te gaan.
Het is wel een stuk prijziger volgens mij maar met de poeder pot doet de stalgenoot ongeveer 4 maanden.

laat je weten of jij verbetering ziet!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:29

linnie050 schreef:
CORTAFLEX HA Solution is dat de poeder versie?
Van het merk iets met america?

Ik had ook de vloeibare versie voor Urka, werkte toch wel naar mijn idee. Had het op aanraden van de dierenarts gekocht. Die zei me dat het een erg goed supplement is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:36

Maar de vloeibare versie heb je zo op toch? Hoelang deed je daarmee een maand of zo voor 100 euro?

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:41

Zeker laat ik het hier weten. Ik heb het nog niet binnen en ik verwacht geen wonderen. Maar ik hoop natuurlijk wel dat het bijdraagt aan een pijnvrij en soepel(er) oude dag ;). Vandaag was hij met wandelen iig weer vrolijk en lekker voorwaarts.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:49

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:22

Ik heb ze van back on track. Beviel goed!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:47

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:24

linnie050 schreef:
Maar de vloeibare versie heb je zo op toch? Hoelang deed je daarmee een maand of zo voor 100 euro?

Ja ik wel omdat ik een hogere dosis gaf, maar ik geloof dat je met een gewone dosis van 20ml per dag een 50 tal dagen doet. Ik moet wel zeggen dat de prijs mij ook heeft doen stoppen met dit supplement (ook al werkte het naar mijn idee). Maar op medhorses.nl kost het wel "maar" zo'n 65euro (omdat ze er vaak acties op doen).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:45

Ka_tje jij gaf cortaflex denk ik of niet?
En Cortavet is een versie die wat zwaarder is of niet?
Want ik denk als ik naar een ander middel ga dat Lorenz Cortavet nodig heeft en niet flex.....

Maar dat is alleen via de dierenarts te verkrijgen toch?