Stal_Fiore schreef:Ik vind het wel knap dat jij aan de hand van 1 foto'tje en 1 reactie van mij kan zien dat we de pony door laten lopen.
niet op basis van de foto, maar op basis van wat je vertelt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Ook al zet je 'm stil, dan nog gaat het probleem niet opgelost worden door de ijzers, er moet wat aan de gezondheid van de hoeven gebeuren.
Maar goed ik ga hier niet in discussie, want dit is geen discussietopicper pb wil ik wel verder gaan evt.
nombrado schreef:Arabesk schreef:Ook al zet je 'm stil, dan nog gaat het probleem niet opgelost worden door de ijzers, er moet wat aan de gezondheid van de hoeven gebeuren.
Maar goed ik ga hier niet in discussie, want dit is geen discussietopicper pb wil ik wel verder gaan evt.
rijd jij met je paarden dresuurmatig? en zo ja, welk niveau?
Arabesk schreef:Door het beslag heeft je paard nu onnatuurlijk lange hoeven gekregen, net als op onderstaand vergelijkingsplaatje:
Gevoelige zolen komt meestal door een slechte witte lijn waardoor het hoefbeen gaan drukken op de zool. Heb je ook fotos van opzij van de hoeven?
Cowgirl schreef:Vraag ik aan jou wat voor toegevoegde waard het heeft op welk nivo arabesk rijd?
Of krijgen we weer die discussie "ja maar ik rijd wedstrijden dus heb ik ijzers nodig"
Er rijden genoeg mensen bij mij op stal wedtrijden met blootje pootjes, diverse nivo's
Zammie schreef:nombrado kun je beter negeren. Die zit in heel veel topics enkel en alleen te stoken. Ook op andere forums is iedereen uitgekeken op haar. Dus gewoon negeren...
SpikyBlue schreef:Arabesk schreef:Door het beslag heeft je paard nu onnatuurlijk lange hoeven gekregen, net als op onderstaand vergelijkingsplaatje:
http://www.cytekhorseshoeing.com/Images ... alvrim.jpg
Gevoelige zolen komt meestal door een slechte witte lijn waardoor het hoefbeen gaan drukken op de zool. Heb je ook fotos van opzij van de hoeven?
Nu ik deze 'voorbeeldplaatjes' weer eens voorbij zie komen...
Linkerhoef is een mustanghoef die van een dood paard afkomt.
Wel eens stukjes hoorn na het bekappen een tijdje laten liggen? Dit droogt uit en krimpt in
Beslagen hoef is waarschijnlijk van een paard die het niet bepaald had getroffen met z'n eigenaar en hoefsmid: paard staat er waarschijnlijk al een aantal weekjes/maandjes te lang op. IJzer zit er daarom totaal beroerd onder. Hoefsmid die dit paard beslagen heeft heeft ook nogal laag genageld.
Tja, trek hier zelf je conclusies maar uit...
Arabesk schreef:SpikyBlue schreef:
Nu ik deze 'voorbeeldplaatjes' weer eens voorbij zie komen...
Linkerhoef is een mustanghoef die van een dood paard afkomt.
Wel eens stukjes hoorn na het bekappen een tijdje laten liggen? Dit droogt uit en krimpt in
Beslagen hoef is waarschijnlijk van een paard die het niet bepaald had getroffen met z'n eigenaar en hoefsmid: paard staat er waarschijnlijk al een aantal weekjes/maandjes te lang op. IJzer zit er daarom totaal beroerd onder. Hoefsmid die dit paard beslagen heeft heeft ook nogal laag genageld.
Tja, trek hier zelf je conclusies maar uit...
Mwah, de hoeven van mijn paarden komen toch aardig in de buurt van de linker hoof.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8S6P83DB.jpg
Needje schreef:MarjanB, dus omdat jouw paard struikelt gaan er ijzers onder? Denk je dat het daarmee verholpen is?
Ook beslag valt en staat met een goeie bekapping. En als het struikelen niet daarvan komt zal ik toch eerst willen weten waar door wel.
GaelleS schreef:Dit is dan misschien een leuke link, paardenvoeten aan levende mustangs
http://www.flickr.com/photos/43902172@N ... 2678768936