nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:57

Ik heb die vraag ook al een aantal keer aan kevjeo6 gesteld in een PB. Ze vergeet helaas steeds te kijken.
Ik hoop dat ze nog een keer de maat doorgeeft, want dan zijn wij misschien geïnteresserd. Er staat op Marktplaats een maat 0 te koop.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:00

PBT schreef:
Ik heb die vraag ook al een aantal keer aan kevjeo6 gesteld in een PB. Ze vergeet helaas steeds te kijken.
Ik hoop dat ze nog een keer de maat doorgeeft, want dan zijn wij misschien geïnteresserd. Er staat op Marktplaats een maat 0 te koop.

maat 0 is voor mijn pony te groot en voor mijn volbloed te klein helaas

Emma2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:52

Ik heb een vraagje, heeft iemand ook ervaring met het gebruiken van studs in de easyboot glove?
Ik woon in Noorwegen en wil voor mijn paard graag easyboots aanschaffen, met studs voor in de winter.
Hoe werkt dit, en zijn ze er ook in het voorjaar weer uit te draaien om ze dan de volgende winter er weer in te zetten, of eventueel nieuwe studs als de oude te veel afgesleten zijn...

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft!

jenn0dv

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:32

Ik ook! O:)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:33

ik heb daar nog geen ervaring mee maar na vorige winter het ik ze er wel voor aangeschaft.
Dus als mensen daar ervaring mee hebben hoor ik het ook graag (voor ik ze erin ga draaien :D )

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:52

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:28

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:25

Ik heb al een setje besteld. Ben blij met mijn fusions, maar wil graag een maatje kleiner, en deze zijn er ook een maatje kleiner. Ben erg beniewd of ze ook gaan bevallen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:14

Ik heb de RX hoefschoenen, die ook over de kroonrand gaan, en die bevallen uitstekend.
Alleen dat zijn geen rijschoenen (is meer therapeutisch), al kun je er wel mee op de harde weg stappen.
Deze nieuwe schoen lijkt beetje op de RX, maar dan met sluiting als de fusions.
Ben benieuwd dan ook naar je ervaringen Dennis met deze schoen !!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:38

Hallo, ik kom ook even dit topic binnen vallen. Vandaag wild ik mijn pony's weer sinds lange tijd inspannen en toen het tuig er op zat, liepen ze stok kreupel. De hoefsmid was geweest en ze hadden dus veel te korte hoefjes en zeer gevoelig.
Ik had al heel lang hoefschoenen voor dergelijke gevallen klaar liggen, maar nog nooit gebruikt. Tuig af gedaan en de hoefschoenen gepakt. Nu had ik een goede reden om ze er aan te laten wennen. Schoentjes aan en er mee gelopen, ze liepen als een tierelier. Het ging zo goed dat ik vond dat ze wel weer voor de koets konden.
Tuig weer aan en hop inspannen maar. Ze liepen als een speer en hadden totaal geen last of hinder van de boots. Ik heb de Boa horse Boots. Ze bevielen mij dus uitstekend. Ook na de hand goed de benen en voetjes na gekeken en het zag er top uit. Geen drukplekken of andere rare plekjes.
Ik was dus dik tevreden.
Ik heb wel één vraag. Hoe onderhouden jullie de schoenen? Ik heb ze uitgespoeld en ze schoongemaakt van binnen. Nu staan ze te drogen in het zonnetje. Ik ben benieuwd wat jullie aan onderhoud doen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:11

Dennis, waar heb jij de maattabel gevonden? Ik kon er nog niets over vinden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:14

Op de site van easyboot. PC heeft een beetje kuren, dus een linkje plaatsen lukt ff niet.

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:35

jaa ben ook benieuwd naar je ervaringen dennis!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:37

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:37

XLeandrosX schreef:
Ik heb wel één vraag. Hoe onderhouden jullie de schoenen? Ik heb ze uitgespoeld en ze schoongemaakt van binnen. Nu staan ze te drogen in het zonnetje. Ik ben benieuwd wat jullie aan onderhoud doen.

Afhankelijk van de rit; door water en modder haal ik de schoenen inderdaad ook even door een emmer water en laat ze dan drogen. Maar bij droog weer, doe ik er niets aan. Wel controleer ik de keer erop bij aandoen goed of er geen zand in de schoenen zit (vanwege schuren).

De leren Cavallo schoenen maak ik eens in de zoveel tijd goed schoon met zadelzeep en vet ze dan opnieuw in met leervet.
Heb ook 1x de gaiters van een easyboot goed schoongemaakt omdat er veel vuil en huidvet toch in was blijven kleven.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:37

Niemand toevallig de cavallo sport te koop in maat 2 ? :P Het zullen deze worden. Waarschijnlijk 2 paar maar eerst een paar kopen en dan testen voor & achter.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:45

Rijden jullie met de schoenen in de bak? Gaat het zand er dam niet inzitten en levert dat dan geen schuurplekken op?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:07

XLeandrosX schreef:
Rijden jullie met de schoenen in de bak? Gaat het zand er dam niet inzitten en levert dat dan geen schuurplekken op?

waarom zou je in een bak schoenen nodig hebben.nee in een bak rij ik blootvoets

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:11

keona schreef:
XLeandrosX schreef:

waarom zou je in een bak schoenen nodig hebben.nee in een bak rij ik blootvoets

Die van mij is een tijdje zo gevoelig geweest op de voeten dat ie ook in de bak met schoenen aan moest. En ook nu doe ik het nog wel eens als ik eerst ga trainen en dan nog een rondje buiten ga doen. Buiten moet ie altijd op schoenen nl.

Hier wel een klein beetje zand in de schoenen (fusion jogging shoes) maar nog nooit plekjes gezien en hij loopt er prima mee ook in het zand :j Het is ook echt maar een beetje zand wat er in komt hoor. Maar dit zijn wel hoge schoenen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:44

Dat is voor mij ook een reden. Ze zijn echt te kort bekapt en ook op t zand gevoelig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:37

Ik krijg als het goed is morgen mijn nieuwe easyboots binnen. Ik ben erg benieuwd!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:37

Dennis schreef:
Ik krijg als het goed is morgen mijn nieuwe easyboots binnen. Ik ben erg benieuwd!

Oh dat is leuk! Dan kan ik die zondag dus mooi even bekijken :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:58

Ik heb ze binnen :).
Eerste indruk is lomp en stug (in verhouding tot de fusions).
Wel duidelijk kleiner kwa voet.

Vandaag ga ik het niet redden waarschijnlijk(misschien alleen ff passen, er mee rijden niet), maar morgen ff testen :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:49

De eerste test, ik heb in de schemer even snel 1 schoen aan gehad.
Aandoen was ff rommelen, maar dat is vaak met nieuwe schoenen. Je moet de handigheid er weer inkrijgen.

Poown liep er prima op de paar pasjes die ze er mee gedaan heeft. Morgen echt testen met 2 schoenen aan.
Afbeelding
Afbeelding

En hier naast z'n 'broertje', de fusions. Easyboot maat 000 en de fusions maat 10. De fusions zouden dus voor een ietsje grotere voet moeten zijn (en die zijn voor mijn pony's ook wat ruim, vooral bij de teen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:57

wel apart dat de maat kleiner is maar dat hij (nog) hoger aansluit dan de fusion. Tenminste, bij die van mij zit de schoen echt op het randje netaan in de kootholte. Deze lijkt nog hoger te zijn.