Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:59

Helaas.. Slecht nieuws. Kettingreactie. Beenmechanisme heeft waarschijnlijk die pees willen ontlasten en dat kon het been niet aan. De oorspronkelijke blessure is weg. Helaas op 3 andere plaatsen in zelfde been nieuwe blessures. Details kan ik even niet opbrengen. Het is in ieder geval zeer zorgelijk... Moet het even op me in laten werken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:13

Ow jeetje sjansje :(:). Dat is niet niks.

En nu?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:56

Owww Sansje,wat vreselijk k*t ;(

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:09

Geen idee... Denk dat m'n opties zeer gelimiteerd zijn

Thnx. Ben er kapot van.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:55

Wat ontzettend klote, Sansje. Heel veel sterkte!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:38

Wat klote Sansje, heel veel sterkte!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:50

Ahhhh nee Sansje, wat een naar bericht.... :o Y;(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:01

Mijn stoute poown had vorige weer ook een actie zeg....ik dacht dat ik dood bleef...

We stonden aan de hand te grazen en ze wilde al gaan liggen om te rollen....de eerste keer kon ik dit gelukkig tegenhouden....de tweede keer dus niet meer en daar ging mevrouw...knorrend, brommend en etend heeft ze dik 10 minuten liggen rollen...en wat ik vreesde gebeurde...dr halster incl vasthou-touw schoot af...toen ze op stond zag ik ze denken...heee ik ben los...het eerste stapje was voorzichtig testen en daarna ging ze toch een partijtje af zeg :wow:
Als een konijn hupsend, bokkend en piepend het landje door....(gelukkig een afgesloten weitje)..
Nou ik dacht dat ik dood bleef..... :oo
En helaas staat Vera niet bekend dat ze zich heel makkelijk laat vangen..dus wat toen...
Heel voorzichtig de wei uitgelopen..bak voer gehaald en toen ik terugkwam liep ze nog steeds hupsend het weitje door....
Gelukkig liet ze zich prima vangen met een bak voer...
Been niet warm of dik..2x coldpack erom gedaan en gelukkig heeft ze er (hopelijk) niks aan over gehouden

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:06

Ik ga me afmelden voor dit topic. Bedankt voor het meeleven. Kan het even niet opbrengen om mee te blijven lezen, hoop dat jullie dat snappen. Succes met jullie paardjes. Ik wens jullie het allerbeste in de wereld.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:20

Begrijpelijk!! Succes met je beslissingen en je paard verder!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:41

Begrijpelijk en hopelijk komt t allemaal nog goed..heel veel sterkte iig

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:03

Sansje schreef:
Helaas.. Slecht nieuws. Kettingreactie. Beenmechanisme heeft waarschijnlijk die pees willen ontlasten en dat kon het been niet aan. De oorspronkelijke blessure is weg. Helaas op 3 andere plaatsen in zelfde been nieuwe blessures. Details kan ik even niet opbrengen. Het is in ieder geval zeer zorgelijk... Moet het even op me in laten werken.

:(:)
Sterkte!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:12

Ooh, ik zie hier heel veel lotgenoten :(:) Ik kom me dus maar melden.
4 maanden geleden liep mijn paard stokkreupel na een dressuurles, de dag erna werd een hoefkneuzing gevonden, dus we gingen er vanuit dat het daar van kwam. 2 weken goed gelopen en toen liep ze na een dressuurproef en een springparcours weer stokkreupel. Ik vertrouwde het niet, dus ik heb het laten scannen. Peesblessure linksvoor. 2 maanden braaf gestapt en toen ging ik terug, paard leek achter ook niet goed dus ook daar scans van gemaakt. Opeens ook 2 blessures in de achterbenen (volgens de radioloog was het oud). Grote kans dat het niet goed zou komen, maar toch maar stappen. Toch bleef ik het raar vinden en ben ik een week later naar Erik Laarakkers gegaan voor een "second opinion". Daar constateerde ze dat haar bekken / si gewricht vast zat en dat hebben ze los gemaakt. Sindsdien loopt ze stukken beter, en vrijdag gaan we terug na 6 weken. Ze loopt goed, krijgt steeds meer energie, er is niks te zien, ook nadat ze idioot heeft gedaan. En daarna komt sowieso nog de twijfel of ik het nog een keer ga laten scannen.

Sansje :(:)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:11

Sansje schreef:
Ik ga me afmelden voor dit topic. Bedankt voor het meeleven. Kan het even niet opbrengen om mee te blijven lezen, hoop dat jullie dat snappen. Succes met jullie paardjes. Ik wens jullie het allerbeste in de wereld.

Heel veel sterkte :(:)

Pfff ik heb ook weer wat. GIng het na ruim 2 jaar eindelijk heel goed, en we sprongen weer... net 2 wedstrijdjes BB gereden. Had ik eindelijk werk en werd ik na een week gebeld dat mn paard op 3 benen stond ;-(. Schrok me rot. Ik moest en zou gewoon naar de stal (3 kwartier rijden van mn werk)...

Bleek hij in een (verdwaalde?) hoefnagel te hebben gestaan. Hij is nu al een week kreupel en ik moet zn voet in soda/biotex zetten maar hij wil echt niet. HOefschoen is drama en al het andere ook, hij wil zn voet niet eens meer optillen en ik mag niet eens kijken. Zn (blessurebeen) was erg dik de 1e dagen en nu nog weleens,.. ook warm,.. ben echt heel bang dat ie een ontsteking krijgt. Iemand nog tips om toch zn wond (is uitgesneden) schoon te krijgen?
Zat te denken aan een afwasbak of evt watten gedrenkt in biotex vastmaken met ductape oid... :o

Splash dat heeft de mjne ook gehad en is ook bij Laarakkers (Annika) geweest. Dinsdag de 17e gaat hij weer.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:36

Afwasteil met biotex :j

Ik ben inmiddels ook weer terug geweest bij Laarakkers, de pees is voor 70% hersteld en we mogen opbouwen naar een uur stappen per dag.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:49

Top!! Goed nieuws Splash.

Ik denk dat ik toch liet scannen voor mijn eigen gemoedrust.. maar dat is uiteraard heel persoonlijk.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:57

Misschien doe ik dat over een paar maanden wel, maar 7 weken geleden is het nog gescand, nu is dat voor mij dus geen aanvulling aangezien er sowieso nog een aantal maanden stappen nodig zijn.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 06:16

Kan altijd nog toch ;-). Dat is idd nog kort geleden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:20

Inmiddels weten veel mensen het al… maar toch nog even de mededeling ook hier. Zazou is afgelopen woensdag ingeslapen. Maandag bleek uit de onderzoeken al dat het een vrij uitzichtloze situatie was. De vooruitzichten waren niet goed. 10% kans op een pijnvrij bestaan en rijden zou sowieso waarschijnlijk nooit meer gaan. Na die mokerslag wilde ik de tijd hebben om wat extra inzichten en informatie in te winnen en goed na te denken. Helaas mocht het niet zo zijn. Dinsdag bleek ze, van de beperkte inspanning van de onderzoeken de dag ervoor, zoveel pijn te hebben dat zij slecht kon staan en nauwelijks nog kon lopen. Ik heb altijd beloofd dat mijn meisje niet mocht lijden… en daarom was de beslissing haar in te laten slapen snel genomen. Woensdag hebben we een prachtige dag gehad om afscheid van elkaar te nemen en in de middag is zij in een stralend zonnetje op een prachtige groene wei rustig ingeslapen. Ik ben mijn meisje eeuwig dankbaar voor alle mooie momenten die ze mij gegeven heeft en heb haar met deze beslissing het belangrijkste gegeven wat ik haar nog kon geven. Het verdriet is groot, maar ik troost me met de gedachte dat ze geen pijn meer heeft… Afscheid komt altijd te vroeg. Ik had gehoopt nog heel veel jaren van haar te mogen genieten, maar het heeft niet zo mogen zijn helaas. Ze heeft in ieder geval voor altijd een plaatsje in mijn hart.

Afbeelding Afbeelding

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:24

Sterkte Sansje, wat ontzettend verdrietig....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:27

Wat een rotbeslissing om te moeten nemen. Maar wel een belangrijke, het laatste dat he voor je dier kunt betekenen. Namelijk onnodig en uitzichtloos lijden besparen.

Erg mooi en duidelijk stukje heb je er bij geschreven. Veel sterkte met het verwerken van het verdriet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:36

Sansje heel veel sterkte met dit grote verlies Y;(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:43

Heel veel sterkte Sansje :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:47

Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verlies :(:)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:50

Sterkte sansje. Je hebt wel de goede beslissing gemaakt, hoe moeilijk ook. Als ze zelf al aangeeft veel pijn te hebben.