nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:55

kevje06 schreef:
Ik heb renegades over, 3 keer gebruikt
Kan je altijd testen als goede maat is

zijn deze voor de verkoop,zo ja weklke maat is het

kevje06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:54

Ik zal de maat opzoeken, is een 1 of 2 en ze zijn zwart van kleur

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:50

Helaas te klein. Ik heb zelf maat 2 en ben opzoek naar een maat 3 renegade.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:17

Renegade 3 zijn er niet. Het wordt dan 2ww of 4ww.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:32

Zijn er hier mensen die een kleine maat easyboots glove of epic te koop hebben. Van de gloves heb ik denk ik de maat 00,5 nodig van de epics 00. Skessa, heb jij misschien nog wat liggen?? Had je al eens een PB gestuurd maar nog geen reactie gehad.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:31

Oeps, ja , sorry. 8)7
Je hebt nu inmiddels wel pb.

Voor mogelijk ook andere liefhebbers: ik heb geen paard meer , maar nog wel een aantal kleinere maten hoefschoenen:
2Easyboot Epics maat 00
2 easyboot Epics maat 0, zonder hielband, maar blijven perfect zitten.
2 Glove-onderkanten met powerstrap maat 00,5
En 2 Delta's, kleinste maat (= gelijk aan kleinste maat Cavallo's), met nieuwe Cavallo wraps en inlegzooltjes.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:39

Psydoxy schreef:
Renegade 3 zijn er niet. Het wordt dan 2ww of 4ww.

Oh echt. Zit er dan veel verschil qua maat in 2ww of 4ww? Of is de 'tussenmaat' er helemaal niet?

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:22

Ha allemaal, aangezien de vorm van een van de voorhoefjes van m'n pony nogal veranderd is , en hij niet meer in de glove past, wil ik eigenlijk eens iemand naar zijn hoeven laten kijken en schoenen laten aanmeten. Nou kwam ik via via bij ld hoefverzorginf uit. Die werkt ook met floating boots, heeft iemand daar al ervaring mee??

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:36

@ilse_123: jou verhaal klinkt op een aantal punten heel erg herkenbaar!
Mijn fjord liep ook wat gevoelig op grind en stenige paden, en zeker toen de afstanden langer werden en we regelmatig ritten maakten van 40+ km ging dat niet fijn meer. Hij heeft prachtige harde hoeven, geen gebrokkel, maar altijd relatief kort. IJzers wilde ik ook liever niet, als het niet hoefde.

Sinds een paar maanden heb ik voor voor easyboot gloves, gaat echt super! Ze knellen niet, ik rijd ermee door de modder, het bos, het zand en ze blijven super zitten.
Ik vind de bevestiging rond de koot heel fijn, daardoor blijven ze echt goed zitten zonder dat je iets heel hard om de hoef aan hoeft te snoeren. Je spoelt ze zo af onder de kraan en inmiddels heb ik er al best wat kilometers mee gemaakt, maar zie nog niets van slijtage.

Ik heb de mijne hier gekocht:
http://www.hufschuhe-coach.com/
Goedkoper geloof ik dan de meeste NL winkels, en de levertijd was supersnel!
Daarnaast hebben ze ook van allerlei schoenen filmpjes op hun site staan, heel interessant om te kijken en te vergelijken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:37

Bedankt voor je reactie :D

Ik heb toevallig 2 weken geleden de FRA cavalor hoefschoenen gekocht en ik had niet durven hopen dat het zo goed zou werken.
Ze passen perfect, blijven ook goed zitten en zijn makkelijk weer schoon te maken (want vies worden ze :+ ).
En mijn paard loopt nu zo veel beter en zelfverzekerder op hard terrein, echt geweldig.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:58

haukieboy schreef:
Zijn er hier mensen die een kleine maat easyboots glove of epic te koop hebben. Van de gloves heb ik denk ik de maat 00,5 nodig van de epics 00. Skessa, heb jij misschien nog wat liggen?? Had je al eens een PB gestuurd maar nog geen reactie gehad.

Ik heb bijna alle hoefschoenen die ik nodig ben met dank aan skessa. Ik heb alleen nog easyboots glove maat 00 nodig of epics maat 000 [misschien dat 00 ook nog kan] Mocht hier nog een paar van te koop hebben dan hoor ik het graag via PB!!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:07

Ik heb hier wel een paar maar 2x gebruikte easyboots 000 (normaal) ter overname (van kennis van mij).

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:15

Die zijn zonder gaithers?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:18

Zo ja, kan je daar evt wel gaithers aan zetten en zou je mij de prijs kunnen pb-en? Ik zal morgen voor de zekerheid nog eens meten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:58

Ze zijn zonder gaiters, maar die kunnen er wel op (is nieuw model).
Binnenzijde is ook origineel, incl. kapjes op de 'weerhaakjes'.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:02

Hoi!

Ik lees regelmatig mee want ik ben altijd geïnteresseerd geweest in hoeven en alles er rond.
Ben na lang twijfelen toch aan het zoeken voor hoefschoenen voor mijn ruin. Hij heeft nogal smalle voorhoeven en slijt zijn hielen niet zo snel dus die worden rap hoog. (en loopt niet zo lekker op de grindwegen hier, gewoon asfalt is geen probleem) Na wat zoeken kwam ik uit op de cavallo sportboot. Iemand ervaring ermee?
Deze zijn het: http://www.aleashop.be/been-hoefbescher ... port-zwart

Ze zouden smaller zijn dan de gewone cavallo en andere hoefschoenen dus lijkt mij beter voor de ruin. Kan eventueel een foto plaatsen van zijn hoeven :P

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:21

Hoi gaelles,
Als zijn hielen niet snel slijten (en te hoog worden) dan zullen met hoefschoenen helemaal niet meer slijten?! Dus denk niet dat hoefschoenen hier een oplossing voor bieden.
Hoefschoenen kunnen wel helpen tegen het Gevoelig lopen op grindwegen. Welk model /merk schoen het beste is hangt echt af van de maat van den hoef. Je zult heel nauwkeurig moeten opmeten en dan nog merk ik uit ervaring dat uitproberen pas echt garantie geeft dat ze passen.. Succes ermee en als t kan is het handig om iemand met verstand/ervaring van hoefschoenen te laten komen passen!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:21

Haha ja ik weet dat ze met hoefschoenen helemaal niet meer gaan slijten maar dan moet ik die zelf maar wat meer bijvijlen :P Ik vroeg mij gewoon af of ik nog een paar keer extra moest vijlen om de hielen laag te houden of dat als ze wat hoger staan ze nog steeds in hoefschoenen zouden passen. Ik ben al tijdje aan het rondkijken hoor maar deze keer zag ik de cavallo sport, en die zouden het beste aansluiten bij zijn voorvoeten als ik afga op de tekst, maar vind niet veel ervaringen. Sommigen zeggen dat ze juist een maat te klein/te groot hebben en dat die beter blijft zitten bv. Of ze hebben niet goed gemeten? Dus zoek naar nog ervaringen. Nu moet ik even zien voor de maat. Volgende zaterdag ga ik ze nog eens bijvijlen en meten.
Beste is ze idd te passen maar dan moet ik daar eerst nog iemand voor vinden in België liefst...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:26

Cabcalor komt aan huis. Hij heeft denk ik enkel easyboots.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:25

Hm ja die had ik ook al gezien. Qua hoefvorm zou de Boa nog het beste zijn van de easyboot. Ik zou liever renegades of easyboot glove hebben als ik moet voortgaan van internetinfo enzo
maar die passen helemaal niet bij zijn hoefvorm jammer genoeg. Van de cavallo simpels hoor ik veel goeds, de sport is precies nog te nieuw(??). En over boa vind ik ook maar weinig of het is van 2006 :P
Nog even rondkijken.

Tot nu toe wat het best lijkt voor mijn paard zijn hoeven:
cavallo sport
de boa's
of equine fusion

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:11

Equine fusion heb ik laatst gekocht,vind het niets,zakken af en lopen dan als sloffen en achter ook nog iets gevoelig.

Cavallo hebben de meeste hier
Voor normale,niet al te lange ritten prima schoenen

Renegades helaas te klein gekocht maar zou graag deze maat groter hebben

Easy boots zijn super maar iets lastiger aan te trekken en slijten bij mijne het snelst

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:24

Thanks!
Ik vond ze er ook nogal mals uitzien die fusion...

Denk dat ik toch voor cavallo sport ga gaan dan. Nog even zien welke maat dus :) Zal 1 of 2 worden. Nu is het 2 maar weet niet hoe het gaat zijn na wat bijvijlen dus. Heb schrik dat ik ze te groot ga kopen :P

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:22

Ook ik zit in dubio.. Welke hoefschoen is geschikt voor een paard met grote, ronde hoeven en lage verzenen?
Hoeven zijn 15 cm breed en 16 cm lang, met verzenen bijna 17 cm! Mij is de Easyboot Trail met comfortpad van 6mm geadviseerd. Iemand advies?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:44

Ik heb voor mijn ijslanders de easyboots epics gekocht en die bevallen super!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:34

kevje06 schreef:
Equine fusion heb ik laatst gekocht,vind het niets,zakken af en lopen dan als sloffen en achter ook nog iets gevoelig.

Cavallo hebben de meeste hier
Voor normale,niet al te lange ritten prima schoenen

Renegades helaas te klein gekocht maar zou graag deze maat groter hebben

Easy boots zijn super maar iets lastiger aan te trekken en slijten bij mijne het snelst

welke mt renegades heb jij dan?