Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc * update 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:28

scoxxx schreef:
Mmm, ik zie dat persoonlijk anders... letterlijk als figuurlijk Haha! Dan zou iedere blote hoef met wat hogere hielen (zoals mijn halve dravers bijvoorbeeld) een zelfde schokgolf ervaren als beslagen paarden?!?!
En zou ieder paard met wat slechtere stralen (bijv rotstraal), ook enorme schokgolven ervaren?!?!
Nee, ik ben het niet eens met Thomas. Knipoog
Ik zie duidelijk een groot verschil tussen het kunststof beslagen paardje en de RIM beslagen paardje qua schokgolf en -demping.

eeehe, het cursief geschreven stukje is van Thomas....de rest nog van Arabesk volgens mij Knipoog

SamCo

Re: Hoeflanding- en afrolfilmpjes NB, TB, beslag, etc * update 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:46

Oh, sorry Thomas!!! Stom van mij Clown Sorry!!!

scoxxx schreef:
Twee lippen verhindert een correcte teengroei en ik denk ook dat er onjuiste wrictie plaatsvindt ter hoogte van deze twee lippen (belemmerd correcte en brede/ronde groei teen).

Oh ja, ter volledigheid: achterhoefjes groeien ovaler dan voorhoefjes. Minder belemmering correcte brede en ronde groei teen. Daarom heeft 2-lippen weinig tot geen negatief effect op achterhoefjes.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:31

fransje23 schreef:
Thomas, bedankt voor de toelichting! Je argumenten zijn eerder genoemd. Feitelijk ziet bijna niemand in dit topic de toonlanding.

Yep, idem ziet bijna niemand DE hiellanding die zo geprofeteerd wordt door PN.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:31

russel schreef:
AnneOmie schreef:
Bodegraven! Over mijn arts daar ben ik wel heel erg te spreken, die is erg kundig en erg blij mee. Met de smid alleen iets minder blij dus en die was trouwens ook absoluut niet rustig en geduldig

Zo ken ik hem niet, had je Ton van Zoest? Ik ken hem als heel geduldig.

ik geloof ook niet dat ton is maar zijn collega Nagelbijten / Gniffelen

scoxx@ ik vergeef je Clown

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:03

Th0mas schreef:
russel schreef:
Zo ken ik hem niet, had je Ton van Zoest? Ik ken hem als heel geduldig.

ik geloof ook niet dat ton is maar zijn collega Nagelbijten / Gniffelen

scoxx@ ik vergeef je Clown

Lezen is idd ook een vak Russel Knipoog Zo krijg je ook misverstanden in de wereld! Het is idd NIET Ton van Soest maar Wouter Danen die Omar behandelde en ik vond Wouter Danen absoluut niet geduldig, verre van geduldig.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:04

Ben foto's aan het uploaden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:08

Let wel dat het nu 11 weken is dat Omar van cytek af is en dus ook 11 weken in behandeling bij Wouter Danen in Bodegraven! Dit is 2e beslag beurt en hij staat er nu 5 weken op.

Voorbenen nu op 5 weken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, maar ik vind het eigenlijk wel beetje om te huilen. Maar misschien heb ik het fout Verward

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:12

Nou ik zie wel degelijk toonlanding in dat ene filmpje, niet van de achterhoeven, maar wel zeker van de voorhoeven. Wellicht "willen" sommigen het niet zien, want dan zou je erkennen dat PN niet altijd verkeerde info geeft Clown

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:15

Voorbenen van achteren gezien.

Afbeelding

Achterbenen in charmante pose Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:16

Waarom dubbele lip van voren? De tenen zijn helemaal afgesleten.

Ik vind dit niet zoals het zou moeten zijn, gewoon normale ijzers en netjes neerzetten is, lijkt mij genoeg, de hoef doet het dan vanzelf door weer natuurlijk beter te gaan groeien.

Persoonlijk vind ik het niet zoals ik het zou willen hebben bij mijn paard. Ook heeft je paard overvulde pezen, hij staat niet mooi recht, te veel belasting op de voorbenen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:21

Nee de tenen zijn niet afgesleten maar zo afgevijlt door de smid!!!! Niet afgesleten dus. Met 2 weken op dit beslag trapte hij zijn hele benen open. Mijn DA in Bodegraven was in 1e instantie bang dat hij zijn griffelbeentje had gebroken. Hij trapt vooral zijn rechtervoorbeen heel erg aan, zowel op de voet als op het pijpbeen.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 15-10-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:22

AnneOmie schreef:
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, maar ik vind het eigenlijk wel beetje om te huilen. Maar misschien heb ik het fout Verward

Met mijn lekenogen heb ik de indruk dat de voorhoeven in een vreselijk foute stand worden gedwongen, zodanig dat de hoefwand boven het toongedeelte helemaal een abnormale vorm gaat aannemen. Ik denk dat het tijd is om naar een goede hoefsmid uit te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:24

Waarom moet hij van achteren op ijzers? Mijn paard staat alleen voor op ijzers. De meeste paarden hebben achter goede hoeven, hoeven niet vierkant op ijzers.

Als voor niet goed staat en niet lekker loopt, kan je je dan voorstellen dat er van achteren dan van alles gebeurd met lopen? Wie isj je arts in Bodegraven? Moet hij toch ook zien??

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:24

Nou je zou toch verwachten dat Bodegraven goede hoefsmeden heeft Verward Ik vertrouwde op hun kunde en ging juist naar Bodegraven om mijn paard weer normaal op zijn benen te krijgen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:25

Omdat ik endurance rij en Omar op de langere afstanden gevoelig ging lopen! Geen discussie nou over wel of geen ijzers. Mijn paard staat rondom en gaat niet van ijzers af.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:26

Hij heeft hem nu natuurlijk niet meer gezien, op 2 weken heeft hij Omar gezien. Sander de Blauw is mijn arts in Bodegraven en daar ben ik heel erg tevreden mee!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:27

Herstel van de hoeven neemt een langere periode in beslag Clown dan een aantal weken.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:28

Dat snap ik ook wel Opala, maar dit lijkt mij nou niet bevordelijk voor de beenstand en daarnaast trapt hij zijn benen helemaal kapot! Op deze manier kan ik gewoon niet gaan rijden want dan rij ik zijn rug vast en te veel druk op voorbenen zodat ik straks weer een blessure aan zijn voorbenen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:29

Meer dan gemiddeld goed. 3 jaar geleden heeft Ton ook mijn paard gedurende 2 jaar gedaan. Wouter werd toen nog met alle ijzers gecontroleerd door Ton en vaak moest hij het op nieuw doen.

Maar Ton heeft mijn paard altijd platter gehouden, dus langere tenen dan goed voor hem was en na 5 a 6 weken stond hij al weer te plat en begon hij te struikelen. Mijn paard is 15 en hij heeft het nooit aangedurfd om hem wat stijler te bekappen in 1 keer en rechter te zetten.

Rob dus wel, deed het meteen en vertelde dat mijn paard wel spierpijn zou kunnen krijgen maar dat hij rechter moest staan. Vanaf dag 1 liep het beest als een tierelier. Nooit meer overvulde pezen, nooit meer struikelen, geen dag spierpijn gehad. Ton bleef te zeker en dat was ook de reden dat ik er mee ben gestopt.

Jammer dat je zo ver weg woont, maar je zou er een dag voor kunnen uittrekken, naar Bodegraven moet je ook zelf komen, en Rob hem laten doen. Kan zijn dat hij maar een paar keer nodig heeft en dan is je paard weer oke. Kan hij niet zonder ijzers? Hij heeft mooie hoeven zo te zien, moet toch kunnen?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:30

Ik vind die voeten er niet uit zien Annemieke, het is echt nog veel erger dan 3 weken geleden!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:32

Ik weet het Russel, ik zou daar echt heel erg graag heen willen, vriendin van mij (zit ook op bokt) gaat ook naar van Nassau en zei hetzelfde tegen mij.

Hij heeft nu niet meer zulke mooie hoeven hoor Knipoog Vroeger wel (lees 1 jaar geleden!).

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:33

mazzeltje schreef:
Ik vind die voeten er niet uit zien Annemieke, het is echt nog veel erger dan 3 weken geleden!

Ja dat klopt! poedersuiker zooi Boos!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:42

ik vind ook een beetje tegen vallen...

ik loop overigens stage bij ton...

links voor lijkt het ijzer scheef eronder beslagen, maar het kan door foto vertekend zijn.
Maar sta erbij stil dat je paard in herstel piriode zit en ik zou persoonlijk even met ton en wouter over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:46

AnneOmie schreef:
Ik weet het Russel, ik zou daar echt heel erg graag heen willen, vriendin van mij (zit ook op bokt) gaat ook naar van Nassau en zei hetzelfde tegen mij.

Hij heeft nu niet meer zulke mooie hoeven hoor Knipoog Vroeger wel (lees 1 jaar geleden!).

Nou dat vroeger komt weer terug hoor. Een jaar geleden waren de hoeven van mijn paard bagger, ik had er schrik van en dacht, dat wordt wat..., maar nu een jaar later, eigenlijk een half jaar erna, weer mooi gaaf, sterk. Maak je niet bezorgd, dat komt goed.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:50

Vind het trouwens een basis van niets om maar te zeggen dat een smid en een aantal in Belgie die klapijzer voor niets vinden en dan daarmee aangetoond niet goed is. Hebben ze dat daadwerkelijk aangetoond?

Verder zou ik oppassen voor het in het kwaad licht stellen van een hoefsmid zonder eerst met de hoefsmid in kwestie gesproken te hebben.