Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merrieveulen schreef:kan ik net beter zeggen, helemaal mee eens!

Sim0ne schreef:Het is toch juist de bedoeling dat de straal de grond raakt als je paard met blote voeten loopt, om de groei te stimuleren...

Sim0ne schreef:ok, dat lijkt me ook niet zo lekker...
Ilsuuuh schreef:Sim0ne schreef:Het is toch juist de bedoeling dat de straal de grond raakt als je paard met blote voeten loopt, om de groei te stimuleren...
ja okee maar bij hem loopt het zoo, dat als ie geen ijzers heeft alleen op de straal loopt en niet op de hoefranden en de straal!!

merrieveulen schreef:inderdaad arabesk. dat een paard niet op de straal moet lopen schijnen heel veel mensen te denken. ik zie ze ook zo vaak op die manier erbij lopen, het zijn altijd wel paarden die op traditionele wijze bekapt of beslagen worden, maar goed dat zegt niet dat elke traditionele smid ze er zo op zet natuurlijk... het kunststof beslag dat mijn smid gebruikt is voorzien van een lip die bij een korte straal ervoor zorgt dat de straal alsnog meedraagt. deze kan er volgens mij ook af.
. Maar een goede smid laat de straal meedragen.
Arabesk schreef:op de manege word je ook geleerd om links van het paard op te stijgen... maar dat is ook achterhaald.
De straal wordt (over)gevoelig wanneer de hoef niet juist bekapt wordt. Een gezonde straal is niet overgevoelig en beschadigt ook niet wanneer je hier per ongeluk met een hoevenkrabber tegenaan komt.

Nu sta ik ergens anders waar ze ´maar´ 12 uur naar buiten gaan, de faciliteiten voor de ruiter hetzelfde zijn (goede buitenbak) binnenbak vlakbij. Ik betaal meer maar mijn paard gaat stukken beter nu. Hij kan rustig op stal bijeten nu. Ik had er zelf het meeste moeite mee denk ik. Mijn paard gaat alleen maar beter *gelukkig*Arabesk schreef:De witte lijn en een stuk van de zool + de straal zijn dragend.
_angela_ schreef:oh-ooo... nu gaat het lastig worden... afkorting NB:
Natuurlijk bekappen
Natural Balance
Niet Bekappen