Mexxuna schreef:Hoi, ik zou mijn eigen ook graag willen melden hier, om verschillende ervaringen uit te wisselen.
Ik heb ook een ex-bevangen pony, een 10 jarige haflinger.
Ze is bevangen geworden na een boxrust, omdat ze was gevallen op d'r knieeen.
Helaas is ze in d'r boxrust gewoon doorgevoerd als een sportpaard, en dat is haar bijna fataal geworden.
Inmiddels 2 jaar later hebben we nog steeds last van dit voorval.
Haar leven heeft aan een zijde draadje gehangen, haar zooltje was bijna open, en ze heeft 8 weken in het gips gestaan.
Gelukkig is alles (bijna) goed gekomen, helaas heeft ze niet meer van die super uitgestrekte gangen, maar dat kan allemaal nog terug komen.
Mijn pony blijft haar leven lang op een streng dieet staan, komt niet meer op het gras, en wordt elke dag een uur getraind.
Ook zijn snoepjes en tussendoortjes zeer steng verboden.
Ik ben nog altijd bang dat het ooit weer terugkomt, ik wilde haar eerst laten dekken, maar ik ben bang dat ze na de geboorte weer bevangen raakt, aangezien ze er dan weer wat vatbaar voor zijn.
De hoefsmid v. Nassau uit Oudgastel, houd haar voeten in de gaten, en de controles doen ze in Roosendaal.
Hoe gaat dat bij jullie?
Hoi Mexxuna,
Tjonge, wat een verhaal! Maar wel hoopgevend voor iedereen die nu nog met problemen kampt.
Mijn paard was in maart van dit jaar bevangen. Ondertussen rij ik ook gewoon weer wedstrijden en hij is helemaal rad. Hij staat nog steeds streng op dieet (hij was ook veel te dik maar hij veranderd langzaam maar zeker in een lekker slank ding
). Daarnaast zorg ik dat hij veel beweging krijgt, hij krijgt speciaal voer van Dodson & Horrell en ik voel nog steeds iedere dag of ik een hartslag bij z'n kogel voel. Hij mag een uurtje per dag de wei in en voor de rest staat hij op zwart zand met een plakkie hooi.