Zeer ernstige bok hoefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:20

[quote="Thenexttry]

Paard ondervond er geen last van en was een ontzettend goede springer.
Wel wat moeilijker verkoopbaar wegens het feit dat het er niet gezond uit ziet.

Toch heeft hij nergens last van gehad. verder ook goedgekeurd.

Edit: Sorry ik geloof dat ik een beetje laat was[/quote]
Ik geloof er geen moer van dat dat paard op zijn kroonrand sprong.....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Zeer ernstige bok hoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:22

... en ook niet dat die in zo'n toestand werd goedgekeurd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:23

EmmaSoleil schreef:
Prima, WANNEER de hoef is genezen. Dat kan allemaal prima verholpen worden.
Dan kan bv naar een kinderboerderij, het kan een weidemaatje zijn of een recreatiepony, hij kan zelfs beginner lessen gaan lopen.
Een pony hoeft niet meteen afgemaakt te worden om een ziekte, en al helemaal niet op zo'n nare manier. Dit is een onnodige dood. Laat hem dan op z'n minst inslapen, dat is veel minder pijnlijk voor dat beestje.

Waarom zou juist dit dier "gered" moeten worden? Het hele dier is scheef.
En recreatie of beginnerslesjes lopen??? Weet je hoe zwaar dat is/kan zijn, zeker voor een toch al zwak dier??
Er gaan duizenden gezonde shetjes naar de slager, die kunnen meer dan prima als gezelschap dienen, kunstjes leren, voor een wagentje lopen.
Waarom zou iemand kiezen voor zo'n dure grasmaaier als het veulen van dit topic, tov bijvoorbeeld goedkope shetjes die gezond zijn?

Verbaas me overigens enorm over de enkele reactie's waarin men ook paarden noemt met "net zo'n voet" als deze die nog onder het zadel zijn enz.
Zijn mensen ziende blind?
Het veulen, en eender welk ander paard met zo'n voet, kan niet eens normaal stappen, omdat niet enkel het voetje krom is maar het gehele lijf zich heeft gevormd rond dit been, krom dus.
Daarnaast, als het voor/in de opfok niet opviel, gaat het niet om een aangeboren afwijking zoals bij dit veulen wel het geval is.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:03

different1 schreef:
Verbaas me overigens enorm over de enkele reactie's waarin men ook paarden noemt met "net zo'n voet" als deze die nog onder het zadel zijn enz.
Zijn mensen ziende blind?
Het veulen, en eender welk ander paard met zo'n voet, kan niet eens normaal stappen, omdat niet enkel het voetje krom is maar het gehele lijf zich heeft gevormd rond dit been, krom dus.
Daarnaast, als het voor/in de opfok niet opviel, gaat het niet om een aangeboren afwijking zoals bij dit veulen wel het geval is.

Ik weet niet of je mijn voorbeeld ook bedoeld, maar daar heb ik volgens mij ingezet dat het niet zo ernstig is als het veulen uit de OP.

Maar dat was ook bedoeld als positief verhaal na alle negativiteit in het topic.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:14

MarjanB schreef:
Thenexttry schreef:
Ook hier even een positieve ervaring. Ik heb alleen niet het hele topic doorgelezen.

Op een wedstrijdstal waar ik heb gewerkt had een zelf (spring)gefokt veulen ook zo'm hoef. tot de opfok was het niet heel erg opgevallen. Toen meneer als 3 jarige terug kwam oogde het net als dit, misschien zelfs nog wel erger.

Paard ondervond er geen last van en was een ontzettend goede springer.
Wel wat moeilijker verkoopbaar wegens het feit dat het er niet gezond uit ziet.

Toch heeft hij nergens last van gehad. verder ook goedgekeurd.

Edit: Sorry ik geloof dat ik een beetje laat was

Met zo'n voet waarbij ie bijna op de kroonrand staat? Dit is niet zomaar een bokhoefje he?

Billy schreef:
[

Sorry heb jullie even gequote en wilde later nog even goed reageren.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Ik las in eerste instantie de vraag over ervaringen, en zag ik een foto waarvan ik dacht dat het paard gewoon zijn hoef niet geheel op de grond had.

Later zag ik de andere foto's pas ben na mijn edit pas helemaal verder gaan lezen. :o?
Dom ik weet het, maar een beetje chaos vandaag.

Paard waar ik het over had liep niet op zijn kroonrand inderdaad, hoef was desalniettemin misvormd.
Hoe het inwendig was heb ik verder geen flauw idee van, heb ik niet bij meegekeken.

n.a.v jullie reacties even beter gekeken en als dat inderdaad echt gewoon de standfoto's zijn. Dan nee sorry heb ik geen positieve ervaring.

Edit: alweer ja ik weet het.

Excuus dat paard en dit veulen zijn niet te vergelijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:11

Kan gebeuren. :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:47

in discussie gaan is leuk mssn, je bent 12j en je hebt nog echt geen begrip hoe het leven in elkaar zit, dat is heel duidelijk uit al jouw antwoorden.

Jeika schreef:
Waarom zou de kans op een eerlijk baasje nihil zijn? Er zijn echt wel eerlijke mensen hoor.
Edit: Marjoow, TS schrijft dat de revalidatietijd 6 maanden is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:54

Jeika heeft financieel nog nooit hoeven kiezen tussen nieuwe schoenen voor haar kind of een dierenarts bezoek.
Dus....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:56

rien10 schreef:
Jeika heeft financieel nog nooit hoeven kiezen tussen nieuwe schoenen voor haar kind of een dierenarts bezoek.
Dus....

Zodra je daar tussen moet kiezen doe je iets grondig fout, dan heb je namelijk een dier wat je niet kan betalen..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:58

willen jullie ophouden met over mij te praten :) het punt is gemaakt denk ik. ik heb ts al een pb gestuurd. bij voorbaat dank.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:10

Azmay schreef:
rien10 schreef:
Dus....

Zodra je daar tussen moet kiezen doe je iets grondig fout, dan heb je namelijk een dier wat je niet kan betalen..

Tjonge jonge zeg .... pffff was ff n voorbeeld om de onervarenheid van dit meisje aan te geven.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:20

Misschien niet kwaad bedoeld, maar wel off topic en op de persoon gespeeld.Niet nodig of nuttig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:20

Point taken.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 20:49

Jeika heeft netjes via pb excuus gemaakt. Punt lijkt duidelijk en netjes aanvaard. ;-)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:16

Paspoort schreef:
Jeika heeft netjes via pb excuus gemaakt. Punt lijkt duidelijk en netjes aanvaard.
;-)

Knap gedaan van een 12 jarig meisje, daar zou menig "volwassen "persoon een voorbeeld aan kunnen nemen.

Sterkte morgen, hopelijk gaat dan alles wél voorspoedig.
Heb net nog eens goed naar de foto van het veulen gekeken en hoe langer ik kijk, hoe meer pijn het gaat doen.
Wijs besluit!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 01:59

Jeika schreef:
Oké, misschien hebben jullie gelijk, misschien is afmaken dan wel beter. Dat kan natuurlijk. Maar dat is niet mijn mening. Tja, misschien ben ik ook wel een Penny, ookal is dat niet erg leuk om te horen. Ik zal niet meer in dit topic reageren :) veel sterkte TS en geef het veulen een knuffel van me :)

Ze had zelfs in dit topic al aangegeven volwassener te zijn dan sommige andere, echt heel netjes, ieder zijn mening.

Veel sterkte morgen, nooit leuk maar wel het eerlijkst tegenover het diertje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 07:24

Afmaken is inderdaad niet leuk. Maar soms wel nodig.

Sorry voor m'n botte opmerking eerder, Jeika.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:08

Sterkte vandaag TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:17

Sterkte vandaag TS.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:28

Sterkte vandaag.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 09:35

Veulentje is er niet meer. Bedankt voor alle antwoorden,meningen en frisse blik.

:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:37

Gelukkig is het achter de rug. Sterkte voor de rest van de dag (en verder).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:56

Sterkte!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:57

Paspoort schreef:
Veulentje is er niet meer. Bedankt voor alle antwoorden,meningen en frisse blik.

Fijn voor jou dat het allemaal achter de rug is. Het veulen is in de eeuwige groene weides. Sterkte.
*edit*
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 07-12-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:57

Paspoort schreef:

Toch wel even slikken dit hoor. Maar toch het beste voor het beestje.
Ik vond de discussie toch wel interessant hier. Hoe ver ga je en met welk intentie.