Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SanneJas

Re: Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:03

Hoe gaat het nu TS?

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:47

SanneJas schreef:
Hoe gaat het nu TS?

Het gaat al wel wat beter. Ze staat mog steeds op rust en ziet er al wat beter uit. Ook heeft de staleigenaar ervoor gezorgt dat er 1x in de 2 weken 2 zakken biks word afgeleverd en 1 grote zak wortels! Ze heeft nog steeds haar deken om maar overdag als de zon schijnt gaat hij wel af omdat het anders te warm is, s avonds om een uur of 5 gaat hij weer op. We moeten alleen kijken of het voor s avonds niet te warm word. Weet iemand miss wanneer hij helemaal niet meer op hoeft of heeft iemand tips hierover?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:23

Het kan 's avonds bijna niet te warm worden voor een 0-grams deken. Zeker in deze tijd van het jaar niet. Hooguit midden in de zomer als het benauwd is. Als het zo warm is dat je pony de deken in principe niet nodig heeft, wil het nog niet zeggen dat het te warm wordt. Daar zit nog een heel stadium tussen van 'hoeft niet, mag wel'. Zolang ze niet zweet is het niet erg. De afgelopen dagen had ze hem overdag ook wel op kunnen houden. Krijgt ze niks van. Hier staan de paarden gewoon nog dag en nacht met een 300 grams op. Dat gaat nog best. Die hebben daaronder wel een iets strakker vachtje maar jouw pony heeft maar een 0 grams deken (toch?). Het is wel lekker om een paar uurtjes per dag 'bloot' te lopen als het lekker weer is, maar het is geen ramp als dat niet kan.

Bovendien wordt de vacht op het moment steeds dunner als het goed is, dus komt het met die deken ook steeds minder nauw.

Zijn die zakken voer voor jouw pony alleen? Zo ja dan vind ik dat wel heel veel. 40 kilo in 2 weken is 3 kilo per dag. Zelfs voor alle drie samen vind ik het nog veel, aangezien een ezel niet veel nodig heeft lijkt mij. Meer hooi is echt belangrijker. Krachtvoer is alleen maar een aanvulling.
Denk er bij het krachtvoer en de wortels ook goed aan dat je het langzaam opbouwt. Bij een mager paard heb je de neiging om gelijk een lekkere grote schep te geven, maar als de darmen daardoor van slag raken valt je pony alleen maar meer af. Ze kan ook hoefbevangen raken, zeker als het ook nog voorjaar is zoals nu.

Veel succes!

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:33

LindyH schreef:
Het kan 's avonds bijna niet te warm worden voor een 0-grams deken. Zeker in deze tijd van het jaar niet. Hooguit midden in de zomer als het benauwd is. Als het zo warm is dat je pony de deken in principe niet nodig heeft, wil het nog niet zeggen dat het te warm wordt. Daar zit nog een heel stadium tussen van 'hoeft niet, mag wel'. Zolang ze niet zweet is het niet erg. De afgelopen dagen had ze hem overdag ook wel op kunnen houden. Krijgt ze niks van. Hier staan de paarden gewoon nog dag en nacht met een 300 grams op. Dat gaat nog best. Die hebben daaronder wel een iets strakker vachtje maar jouw pony heeft maar een 0 grams deken (toch?). Het is wel lekker om een paar uurtjes per dag 'bloot' te lopen als het lekker weer is, maar het is geen ramp als dat niet kan.

Bovendien wordt de vacht op het moment steeds dunner als het goed is, dus komt het met die deken ook steeds minder nauw.

Zijn die zakken voer voor jouw pony alleen? Zo ja dan vind ik dat wel heel veel. 40 kilo in 2 weken is 3 kilo per dag. Zelfs voor alle drie samen vind ik het nog veel, aangezien een ezel niet veel nodig heeft lijkt mij. Meer hooi is echt belangrijker. Krachtvoer is alleen maar een aanvulling.
Denk er bij het krachtvoer en de wortels ook goed aan dat je het langzaam opbouwt. Bij een mager paard heb je de neiging om gelijk een lekkere grote schep te geven, maar als de darmen daardoor van slag raken valt je pony alleen maar meer af. Ze kan ook hoefbevangen raken, zeker als het ook nog voorjaar is zoals nu.

Veel succes!

Hallo,

Vandaag toen ik aankwam zweette ze een beetje bij der borst/schouder daar. Vandaar dat ie overdag af gaat. Die zakken zijn voor ze alle 3 en die gaan wss ook niet op in 2 weken , maar dat maakt niet uit. Overigens kreeg ze hiervoor ook al biks. Nu krijgt zij 1 schep biks in de avond. De ezel krijgt een klein half schepje aangezien die ook bewerging krijgt. Ook aan de wortels is zij al gewend.
Ze krijgen nu eigenlijk nu onbeperkt hooi en overdag staat ze een uurtje of 2 op het gras en in de zomer gaat dit meer worden.

Bedankt!

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:43

kan je misschien een foto plaatsen als ze wat is aangekomen?

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:43

Ben benieuwd hoe ze eruit ziet nu

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:45

guusjew schreef:
kan je misschien een foto plaatsen als ze wat is aangekomen?

Als ze is aangekomen zou ik dat kunnen doen ja.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:20

Oke lijkt me fijn om weer de betere kant van de pony te zien

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:05

annechica schreef:
LindyH schreef:

Veel succes!

Hallo,

Vandaag toen ik aankwam zweette ze een beetje bij der borst/schouder daar. Vandaar dat ie overdag af gaat. Die zakken zijn voor ze alle 3 en die gaan wss ook niet op in 2 weken , maar dat maakt niet uit. Overigens kreeg ze hiervoor ook al biks. Nu krijgt zij 1 schep biks in de avond. De ezel krijgt een klein half schepje aangezien die ook bewerging krijgt. Ook aan de wortels is zij al gewend.
Ze krijgen nu eigenlijk nu onbeperkt hooi en overdag staat ze een uurtje of 2 op het gras en in de zomer gaat dit meer worden.

Bedankt!

Dat klinkt helemaal top!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:15

Dat zijn goede berichten ts komt vast goed met jullie pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:47

Goed bezig, dames! +:)+

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:38

Bedankt allemaal! ;D

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:32

Weet iemand toevallig een goede paardentandarts omgeving flevoland ?

Alvast bedankt!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:53

Even googlen, en de meeste dierenartsen kunnen dit ook want dit hoort bij de opleiding

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:58

NatalieLot schreef:
Even googlen, en de meeste dierenartsen kunnen dit ook want dit hoort bij de opleiding

Oke bedankt, ik he wel gegoogled idd op paardentandartsen in mijn buirt maar vind er nog best lastig te vinden haha maar ik zoek ondertussen lekker veder!

Ik zag wel spencer schuman, iemand ervaringen mee? Reageerd helaas niet op de mail dus dan zou ik hem moeten bellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:15

Wanneer heb je hem gemaild. Ik zou nog even afwachten gezien niet iedereen naast zijn mailbox woont

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:46

purny schreef:
Wanneer heb je hem gemaild. Ik zou nog even afwachten gezien niet iedereen naast zijn mailbox woont

Ik heb hem iets van een maand geleden gemaild xd was ook eerlijk gezeht helemaal vergeten dat ik had gemaild. Ik denk dat bellen wel handiger is nu dan. Ik had hem een paar dagen geleden weer gemaild maar ik denk dat hij gwn geen tijd heeft om al zijn mails te beantwoorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:04

Oh dan zou ik bellen als ik jou was. Wist niet dat je hem lang geleden gemaild had

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:22

Volgende week zaterdag komt de tandarts voor Chica! (:

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:38

Fijn meid!!! Hoe gaat het nu met de pony?? Ziet die alweer wat beter uit??

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:47

NatalieLot schreef:
Fijn meid!!! Hoe gaat het nu met de pony?? Ziet die alweer wat beter uit??

Ja het gaat al wat beter, verhaart weer lekker en krijgt een witte/lichte kleur als zomer vacht! Ze staat lekker onder een dekentje s nachts en staat nog steeds oo rust! (: we gaan misschien der mamen kort knipppen maar daar zijn we nog niet overuit. Jullie meningen daarover zijn altijd welkom! En tips hoe je ze het beste kan knippen ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:04

Ik zou de manen niet knippen als ik jullie was. Dat wordt nooit mooi omdat het er heel onnatuurlijk uitziet. Dan kan je het beter trekken of snijden.

Fijn dat de tandarts komt voor Chica! +:)+

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:51

safina schreef:
Ik zou de manen niet knippen als ik jullie was. Dat wordt nooit mooi omdat het er heel onnatuurlijk uitziet. Dan kan je het beter trekken of snijden.

Oke bedankt! Maar als je de manen zou trekken kan dat dan wel als ze nog zo lamg zijn zeg maar? Of moet je ze dan eers een stukje knippen en de rest trekken ?

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 20:51

safina schreef:

Dat is een goede inderdaad!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:32

Ik knip ze altijd gewoon (A) trekken is mij teveel werk haha