Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:53

om maar eens even ontopic te reageren ;)
ik lees al even mee, en ergens in mijn achterhoofd zat een vage herinnering van iets wat ik eerder had gelezen;

besita schreef:
meiden mijn merrie die het als twee jaar heeft gaat eindelijk de goede kant op ..de 2 voorbenen zijn zo goed als bijna helemaal volgroeid aan de stralen en de achterbenen hebben net 6 weken dit opgehad http://www.vettec.net/default.aspx?id=1 ... taal=1..ik stond er eerst zo negatief tegenover omdat je terug afsluit en was echt bang om na zes weken het resultaat te zien ..maar het was echt verbluffend !!!!! zo spectaculair verbeterd ..er is nu terug een pak opgegaan voor zes weken

geen idee of het voor jouw merrie van toepassing is, maar wellicht de moeite waard om eens naar te kijken en/of besita een keer aan te spreken, als ik het me goed herinner heeft haar merrie aan 4 voeten terugkerende straalkanker (gehad?), en ook aan de prednisolon gezeten :)

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:56

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:01

Ik heb wat gemist zie ik, geloof niet dat ik het erg vind.
Ik ben iniedergeval nog steeds erg blij met alle adviezen, tips en steun die ik uit dit topic heb gekregen!

Het gaat niet beter met Avelyn, ze is moe en futloos, geeft op, mijn lieve vechter..
Ongelofelijk hoe snel het kan gaan, ik heb een foto van haar hoef gemaakt waarop goed te zien is hoe slecht het gaat... De druk op haar hoefballen is nu goed te verklaren, we waren er al bang voor;
Afbeelding
Afbeelding
woekering
(geen mooie schone hoef voor een foto, Avelyn heeft veel pijn en wil liever dat je niet in de buurt van haar hoef komt, toch wou ik deze foto's ook tonen in het topic)

Van te voren heb ik voor mijzelf heel duidelijke richtlijnen bedacht met hoe ver ik wil gaan, tot waar het paardwaardig is. Hoe moeilijk het ook is, Avelyn heeft geen stem, dus ik zal de knopen door moeten hakken. Ergens kan ik ook gelukkig zijn, wetende dat ze het hier de afgelopen maanden super heeft gehad, we hebben enorm van elkaar kunnen genieten. Er is niemand die dat van ons afneemt. Ook ben ik blij dat ik alles heb geprobeerd wat mogelijk was, en achteraf niet zal denken, had ik maar dit of had ik maar dat. En ik vind het fijn dat ik de keuze kan maken haar van haar pijn te verlossen en dat ze niet ergens anders is waar ze misschien nog langer pijn zou moeten lijden. Helaas neemt dat mijn de pijn niet weg.. Mijn prachtige meisje, mijn langpootmug met haar prachtige kleur, die altijd vrolijke snoet, haar lage brom-hinnik en haar hoge-blij-dat-je-er-bent-baas-hinnik, haar lieve gemurmel, haar voorliefde voor alles wat eetbaar is, die ondeugende grote glanzende ogen waar je in verdrinkt... Ik hou zo enorm veel van mijn maatje...
Laatst bijgewerkt door draaakje op 12-08-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:06

Maartje wat moet het moeilijk voor je zijn ik leef met je mee, wat voor beslissing je ook maak.
Jou kennende zal je altijd de juiste maken, er is diep over nagedacht eer je hem neem.
Een dikke knuffel en heel veel medeleven.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:07

Veel sterkte Maartje.

Wat houd de woekering precies in als ik vragen mag?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:09

Hele dikke knuffel, je kunt jezelf niks kwalijk nemen en hebt alles gedaan wat in je macht ligt. Ik heb diep respect voor je!

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:10

Maartje Maartje, ik weet even niet wat ik zeggen moet :(:) |(

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:10

Maartje heel veel sterkte. Je heb zoveel gedaan voor Avelyn. En welke keuze je ook ga maken je doet het in belang van je mooie meisje.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:12

Heel veel sterkte.. Jullie hebben zo gevochten...Wat een vreselijke domper is dit. :(:)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:13

Wow wat een keuze Maartje! Heel veel sterkte deze tijd en geniet nog even!
Je hebt de juiste keuzes gemaakt tijdens het heel proces en alles voor haar over gehad dat is duidelijk!

Ik heb heel veel respect voor wat je doet en gedaan hebt!
Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte! Xxx

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:14

Pfff na je laatste berichtje zat ik in tranen! Jullie hebben er zo hard voor gevochten, zóveel aan gedaan, en dan nog lijkt het zo te moeten eindigen.. Wat verschrikkelijk!!

Ik wens je heel veel sterkte!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:15

Sterkte Maartje, Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. En hoe zeer het soms ook doet om een keuze te maken vaak is het wel voor het beste.

Ik mis mn paardje nog elke dag ook al is het nu een paar jaar geleden, maar voor hem heb ik de betere keuze gemaakt en dat verzacht de pijn een (klein) beetje.

Als ik je verhaal hoor is het alsof ik BB weer voor me zie staan. zo depressief en het al opgegeven hebben. Een paard waarvan ik vroeger rustig de hoeven uit kon krabben door erbij te gaan zitten tot een monster wat je de stal uitsloeg van de pijn.

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing, wat die ook mag zijn.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:15

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-07-25 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:16

Heel veel sterkte meid

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:18

Ook ik heb heel veel respect voor wat je doet en gedaan hebt!
Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte! xxx

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:19

stille meelezer meld zich even
krijg een brok in mijn keel van het lezen van je laatste post
respect voor wat je doet en al gedaan hebt!
heel veel sterkte!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:23

Heb al een tijdje meegelezen en vind het verschrikkelijk voor je dat het toch nog zo moet aflopen.
Ik ga je zeker niet oordelen en trek je niks aan van mensen die dat doen alleen jij weet wanneer het genoeg is.
Ik wens je heel veel sterkte bij je beslissing.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:25

Sterkte, met welke beslissing je ook gaat maken, het zal niet makkelijk wezen...

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:27

Jeetje wat klote dat het niet goed gaat.
Heel veel sterkte met je keuze. Je hebt zo ontzettend je best gedaan.
Kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan jou nemen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:47

Ik zal je nog een keer rustig uitleggen dat Avelyn ("ie" heeft namelijk een naam) onder behandeling staat van zowel hoefsmid als dierenartsen waarvan 1 uit ons gezin. Niemand heeft mij hier voorgeschreven wat ik moest doen behalve jijzelf en daar heb ik inderdaad om eerder genoemde redenen niets mee gedaan omdat dit níet mogelijk is.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:48

Ik zou ze gewoon negeren werkt meestal het beste.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:51

Maartje wat een rot situatie maar is het echt het woekeren nu alleen in de straal dan zou je misschien wel voor cureteren en kristallen kunnen gaan nu de bovenkant van de hoef beter is. Of is dit een gekke gedachte?

Maar als ze met de prednisolo misschien ook nog een fijne zomer kan hebben is dat misschien wel een fijne optie voor haar.

Maar hou je sterk en laat eerst de HV en DA er naar kijken Saphira was ook een tijdje down na haar borstwond die verzette geen stap en dat is zwaar om te zien. En dat terwijl er bij ons een hele grote kans was dat ze helemaal beter zou worden. Hou je taai in wat je ook beslist.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:05

Heel veel sterkte draaakje :(:)
Laatst bijgewerkt door Authentic op 12-08-12 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:12

Meredith, als jij dit paard wil helpen zal je het toch op een andere manier aan moeten gaan pakken.
Vliegen vang je met stroop, niet met dit wat je nu aan het doen bent.
Ik geloof best dat je begaan bent met Avelyn, misschien zou je de TS eens een normaal bericht kunnen sturen om voor te stellen dat je man een keer naar het paard kijkt, als je denkt dat hij nog iets kan doen.
Niet de soort berichten die je hier plaatst.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:13

Moderatoropmerking:
Weer veel reacties verwijderd in verband met offtopic. Daardoor moet ik ook de reacties daarop verwijderen. Nu graag ontopic blijven.