Natuurlijk bekappen, doen of niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:16

Slofje schreef:
Ja inderdaad :) Hij heeft in de zomer van die sexy roodgetijgerde benen, vind ik zo leuk staan :)

Grappig, die van mij heeft ook van die wildstrepen. :D
Leuk is dat, he. Onze zebra's!!!! *\o/*

Yvon, gaaf, zonder hoofdstel rijden. Zo ver zijn wij nog niet, maar hoop het ooit te kunnen. :j

Focussed, zolang jij maar weet dat je doet waar je je paard gelukkig mee maakt, dan is het toch goed? Zo zie ik het, hoor, zelfs als natural. :P ;)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:18

die van mij staat heel lang buiten totdat het weer echt bar en boos is dan gaat ze even op stal. over het algemeen gaat ze in de winter om uur of negen naar buiten en om een uur of vier weer naar binnen. ze staat inmiddels alweer anderhalve mnd volledig buiten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:20

die van mij gaat in juli en augustus als echte natural leven
ff 2 maandjes 27/7 op de wei.
(wel op zn ijzers :P en we blijven gewoon door trainen)

maar ffies lekker buiten leven..
(vind het voor mezelf ook heerlijk die 2 maanden.. lekker rustig aan doen en wat meer tijd voor mezelf.. 3x trainen in de week is dan genoeg..
dan heb ik 4 dagen "vrij" *\o/*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:21

Twiggy2008 schreef:
Slofje schreef:
Ja inderdaad :) Hij heeft in de zomer van die sexy roodgetijgerde benen, vind ik zo leuk staan :)

Grappig, die van mij heeft ook van die wildstrepen. :D
Leuk is dat, he. Onze zebra's!!!! *\o/*

Yvon, gaaf, zonder hoofdstel rijden. Zo ver zijn wij nog niet, maar hoop het ooit te kunnen. :j

Focussed, zolang jij maar weet dat je doet waar je je paard gelukkig mee maakt, dan is het toch goed? Zo zie ik het, hoor, zelfs als natural. :P ;)

Haha :D Ja precies, zolang mijn paard gelukkig is maakt het mij niet uit hoe het moet. Linksom rechts om, volgens dit geloof of dat geloof... Maakt mij niet uit :+
Tis soms wel lastig, zo komt ze in de winter 3x per dag 1,5/2 uur naar buiten, ze kan niet in 1x 6 uur achter elkaar, dan wordt ze weer net zo gek. Nu heeft ze het niet zo door dat ze lang buiten staat en blijft ze rustig in de paddock :')

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:22

Twiggy: wel met knoophalster hoor, diegene die mij les geeft knoopte de touw als teugels onderaan de lus vast, waarop ik zei huh geen hoofdstel? hij zei nee geen hoofdstel vandaag, hmmmm moet zeggen het was voor mij een hele overwinning. ik heb af en toe nog wel is een haff die ontploft vandaar hahahha.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:25

Haha, ik wou net zeggen, een gekke Haf :D en dan zonder hoofdstel??? Mijn paard is momenteel zo gek als een deur, je zou niet zeggen dat 'ie 24/7 op het land staat, want ik liet hem vanmiddag even los in de bak en ik kreeg een grote rodeo en race te zien, alsof meneer 4 weken opgesloten had gestaan. Ik had er niet op willen zitten, laat staan zonder hoofdstel. Hij barst van de energie, heeft echt de lente in zijn bol :D , sprint ook met zijn maatjes door het land, zo jolig is hij.... Hoezo, weidepaarden zijn sloom? :+ :+ :+

yv_on

Re: Natuurlijk bekappen, doen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:30

hahaha maarr ik wil wel zover komen ben elke dag met haar bezig met grondwerk,daarna lekker rijden nieuwe manier van opstappen geleerd ben nog maar net begonnen met natural horsemanship en vind het helemaal geweldig vooral als je paardje er goed op reageerd.alleen vorige wk dacht ik van komwe gaan fijn een stukje wandelen nou daar dacht ze anders over 4 benen van de grond hahaha ze schrok,ik ben een beetje angstig dus het lag echt aan mij ze vertrouwde mij gewoon niet. mooi zo'n spiegel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:34

Mooi om te lezen dat je zo enthousiast bent over NH. Ik heb mijn paard ook zo opgevoed, hij kent niets anders, eerlijk gezegd. Al hoewel, het zal een mixje zijn tussen mijn ding, zijn ding en NH. ;)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:35

ik ben net begonnen die van mij is 9.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:37

ik zou ook weleens les willen in grondwerk..
doe zelf wel het één en ander maar iemand die er echt verstand van heb die het mij wil leren is wel handig.

weten jullie iemand in Zuid-Holland (omg. Rotterdam)??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:39

Twiggy2008 schreef:
pip_nijn6 schreef:
Tuurlijk is het niet confortabel! Maar hoefijzers is voor haar ook een naar alternatief (Ze is bang voor het beslaan geworden)
Ik houd haar goed in de gaten en grijp ook in, als ze pijn zou hebben.
Mijn NBer is Björn van "Paard in Balans"

Bjorn ken ik, heeft ook een tijdje mijn Sam gedaan. Supervent!!! :j
Ik heb ook niets met hoefijzers. Bjorn is ook heel goed met paarden in de omgang trouwens, he. ;)

Ik heb Bjorn er ook in het begin bij gehad, was heel tevreden over hem!!
Idd ook over hoe hij met paarden omgaat, ik heb destijds van Bjorn geleerd hoe ik mijn geflipte kwpn-er de baas moest worden en hoe ik mijn fjord het pak-me-dan spelletje in de wei moest afleren. Hij nam ook altijd alle tijd voor de paarden en de uitleg en deed veel dingen voor (zoals bv het vangspelletje)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:42

ik ben echt bezig met lichaamstaal moet zeggen tis niet makkelijk maar als je het ineens door hebt hoe je moet staan en wat voor houding je moet aannemen da is dat echt gaaf om te doen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:43

Weet je, op zich snappen paarden NH binnen no time, omdat het op hun natuur gericht is. Wij, mensen, moeten het leren. Ik vond/vind het ook eye opener en ben blij dat ik zoveel mag leren op dat gebied. En ja, je paard leert je nog het meeste, die spiegel, he. Erg fascinerend. Maar we gaan erg off topic nu. :D ;)

Nee, weet helaas niemand in jouw omgeving, Don_Zhivago. Sorry. Misschien eens een topic plaatsen om iemand te zoeken?

Wat grappig, Lamar, dat jij Bjorn ook kent en ook zulke goede ervaringen hebt. Mijn Sam was vroeger een enorme draaikont bij het bekappen. Ik kon wel alles doen met zijn voeten, superbraaf, maar bij 'vreemden' ging hij altijd puberen en klooien. Bjorn kreeg het binnen no time voor elkaar om Sam los (ik hoefde hem niet vast te houden, niets, hij stond gewoon los op het erf) te bekappen. Overigens staat mijn Sam altijd los, hoor, maar vreemde mensen probeert hij altijd uit door enorm te hannessen. :+
Bjorn hoefde er bijna niets voor te doen, Sam nam het vrij snel 'aan' van hem. Vond ik heel bijzonder. En daarnaast vond ik hem ook kundig in zijn vak en aardig als mens. :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:45

yv_on schreef:
ik ben echt bezig met lichaamstaal moet zeggen tis niet makkelijk maar als je het ineens door hebt hoe je moet staan en wat voor houding je moet aannemen da is dat echt gaaf om te doen

Is ook moeilijk, positie/houding/je energie/juiste lichaamstaal, maar als je het eenmaal snapt, kun je alles met een paard doen. Ik kan ook nog lang niet alles, hoor, heb een lesgeefster, die er erg goed in is en die me al veel geleerd heeft. Maar ik wil nog meer, meer, meer. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:46

Don_Zhivago schreef:
doe zelf wel het één en ander maar iemand die er echt verstand van heb die het mij wil leren is wel handig.

Annemarie van Toorn zit in Oudenhoorn = 20 min. van Rotterdam
Of Equinova in Oude Tonge, geven ook allerlei cursussen

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:47

oja sorry we dwalen af hahaha, ik heb vanmiddag gemaild naar iemand die nb. ik probeer het gewoon. negatieve verhalen laat ik varen ik heb ook vaak genoeg een negatief verhaal gehoord van een gewone hoefsmid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:48

Yvon, als je maar een kundige uitzoekt. :)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:53

Fred Kammer heb ik gemaild.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:56

Electra63 schreef:
Don_Zhivago schreef:

Annemarie van Toorn zit in Oudenhoorn = 20 min. van Rotterdam
Of Equinova in Oude Tonge, geven ook allerlei cursussen

Dank je wel. Zal morgen eens even googelen. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:00

yv_on schreef:
Fred Kammer heb ik gemaild.

Ok, die ken ik verder niet, maar je zult je research wel gedaan hebben. :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:06

Cassidy schreef:
Ik vraag me af hoe lang je een paard pijn wilt laten lijden omdat anderen roepen dat ELK paard natuurlijk bekapt kan worden?

Ben het eens met Cassidy :j

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:12

ik heb hier en daar beetje rondgevraagd heb op hier op bokt ook beetje rondgeneust en vond nog reacties over Fred uit 2006. en tja verder ken ik hem ook niet en hij heeft het giga druk lijkt mij een goed teken. :D :9 lachen die nieuwe smileys hahahah

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:20

doei schreef:
Cassidy schreef:
Ik vraag me af hoe lang je een paard pijn wilt laten lijden omdat anderen roepen dat ELK paard natuurlijk bekapt kan worden?

Ben het eens met Cassidy :j

ik niet, ik denk niet cassidy de hoeven van het paard heeft gezien en een goed gesprek met de eigenaar van het paard heeft gehad om deze conclusie te trekken.

mijn advies, verdiep je goed in het nut en doel van natuurlijk bekappen en spreek met een proffesional af om eens vrijblijvend en samen te kijken naar de hoeven van je paard. dan zit je nergens aan vast en weet je waar je aan toe bent.

ik heb 2 paarden en ze worden beide natuurlijk bekapt, erg tevreden over en ik hoor ook van kennissen dat ze hele goede ervaringen hebben,
daarmee wil ik niet stellen dat het voor ieder paard goed is.
ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen..

:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:40

Ik zou eerlijk gezegd werkelijk niet een reden weten waarom de NBers die ik persoonlijk ken (hun werk) niet elk paard zouden kunnen bekappen. Waarom zouden zij dat niet net zo goed kunnen als een goede traditionele hoefsmid?

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:42

wat ik eigenlijk bedoel en niet duidelijk zeg, klopt dat je deze vraag stelt, of ieder paard zonder ijzers kan met de doeleinden die je ermee hebt.. ik ben geen kenner en geen beterweter dus redenen om ze niet natuurlijk te bekappen tegenover het traditioneel bekappen zou ik je ook niet kunnen geven