[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:26

Pavo Vital is een complete vitaminenkorrel bijvoorbeeld. Weet niet wat er daar in Belgie allemaal is van voer. Maar Marstall heeft ook een compleet vitaminenkorrel en dat is de Force.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:28

Marcella schreef:
Pavo Vital is een complete vitaminenkorrel bijvoorbeeld. Weet niet wat er daar in Belgie allemaal is van voer. Maar Marstall heeft ook een compleet vitaminenkorrel en dat is de Force.

En die van Pavo is dan wel een goeie? Of bevat die net zoals de koeken ook zoveel suikers?
Pavo kunnen wij overal verkrijgen, maar Marstall ken ik eigenlijk niet, dus die waarschijnlijk dan weer niet.
Die pavo wil ik wel proberen

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:29

Letizia schreef:
Ze is niet meer, mijn mooie Darmorah, het hoefbeen kwam idd door de zool heen, het ging niet meer, tis goed zo...

Heel veel sterkte met de verwerking van dit grote verlies...
Je hebt gedaan wat in je vermogen lag, Dar had zich geen betere baas kunnen wensen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:30

Celia schreef:
Edit : die vitaminekorrel, daar weet ik eerlijk gezegd ook niets over... Van welke merken heb je die dan wel?

Misschien kan je even kijken op pagina 1, daar vind je er info over. De formula4feet bijvoorbeeld is een brokje speciaal ontwikkeld voor hoefbevangen paard, het is een volledig supplement voor paarden/pony's die voor de rest alleen ruwvoer krijgen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:30

paars schreef:
dianalamboo schreef:
het is een masker van het paardenkenniscentrum waarin we zelf een gaatje hebben geknipt. Na 24 uur om gehad te hebben was hij al echt dunner geworden en zagen geen grasresten in de korf. Stond ook suf in het land.
De onderkant daarvan ziet er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQJILEF4.jpg
Heb de foto even gebruikt van een ander forum, daar had namelijk iemand ook zo'n masker gekocht. Persoonlijk vind ik dat wel heel kleine gaatjes hoor. Vind dat meer een muilkorf dan een graaskorf. Kan je niet een stukje afzetten en dat kaal laten lopen en hem verder arm hooi voeren? Van graszaadhooi kunnen ze behoorlijk veel eten en evengoed afvallen? Die structuur is goed voor de darmwerking.

Ja dit schiet inderdaad niet op. Dit is die ik heb. De Best Friend is het stevigst, heb wel eens twee van Harry's Horse gekocht en de paarden hadden ze binnen 2 uur tijd al wat groter gemaakt. Gebeurt bij de BF ook, maar veel minder snel.
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:33

Celia schreef:
Marcella schreef:

En die van Pavo is dan wel een goeie? Of bevat die net zoals de koeken ook zoveel suikers?
Pavo kunnen wij overal verkrijgen, maar Marstall ken ik eigenlijk niet, dus die waarschijnlijk dan weer niet.

Ik zou voor de F4F gaan, ik heb woensdag besteld bij paardnatuurlijk.nl en verzocht het donderdag pas op te sturen omdat er donderdag niemand thuis zou zijn. Vrijdag werd het keurig afgeleverd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:37

Ben even aan het kijken voor dat dieetvoer van Aveve. Maar daar zit gerst en mais in en gerst en mais is zetmeel om nog maar niet van de melasse te spreken.

Denk dat je met dit voer ook al hoog zit met het zetmeel en suiker gehalte.

Website Marstall, maar zag maar 1 leverancier in Belgie staan onder contact.
http://www.marstall.nl/

Pavo vital samenstelling:
http://www.pavo.nl/supplementen/pavo-vital.html

En anders de F4F van paardnatuurlijk.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:48

Het is idd de korf van de vorige pagina en dan hebben wij 1 vierkantje eruit gehaald. Het gaatje is dus groter dan van de korf zoals hierboven.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:57

Dan zou het voldoende moeten zijn. Heb je zelf al gras door het gaatje heen gegeven zodat het paard doorkrijgt hoe het werkt?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:59

ja dat hebben we gedaan maar ze doet haar hoofd niet naar de grond. Brokjes in gras wil ze ook niet. Ze heeft hem nu weer op en vanavond gaat die weer even af zodat ze wat kan eten en dan gaat die weer op. Wie weet begint ze op een gegeven moment

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:01

Paar brokje in het gras gooien misschien.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:16

Citaat:
Ik zou voor de F4F gaan, ik heb woensdag besteld bij paardnatuurlijk.nl en verzocht het donderdag pas op te sturen omdat er donderdag niemand thuis zou zijn. Vrijdag werd het keurig afgeleverd.

Ben totaal niet vertrouwd met bestellen via internet. En volgens mij zijn de verzendingskosten naar België ook niet al te laag... Wat het allemaal veel minder makkelijk maakt.

Edit : leverancier van Marstall zit heel ver bij me vandaag. Dus dat lijkt me niet zo'n oplossing.
Pavo vital dan wel weer. Mag je die korrels bij pulp doen? Want ik geef altijd wat bietenpulp met biotine in, samen met wat zemelen. En hoeveel zouden jullie daar dan van geven?
Laatst bijgewerkt door Elixir op 14-08-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:17

Via paardnatuurlijk kun je gerust bestellen :j
Zijn heel veel mensen in het topic die er goede ervaringen mee hebben :) (ik ook, snelle levering ook! En als er iets is staan ze je ook snel te woord :j )

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:31

dianalamboo schreef:
ja dat hebben we gedaan maar ze doet haar hoofd niet naar de grond. Brokjes in gras wil ze ook niet. Ze heeft hem nu weer op en vanavond gaat die weer even af zodat ze wat kan eten en dan gaat die weer op. Wie weet begint ze op een gegeven moment

Kan ze haar mond wel opendoen erin (zal wel, maar goed, toch maar even checken)?

@Celia, verzenden naar België met TNTpost kost vanuit NL zelfs minder dan een pakje versturen naar de buren. Het is een gek land ;-), NL. Denk dat Paardnatuurlijk dus niet veel extra's daarvoor zal berekenen. Gewoon even bellen en je weet 't. Vind het ideaal, kopen via i-net, ik koop bij F4F en hondenvoer zelfs in Engeland. Scheelt toch weer een tientje op een zak F4F!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:37

Ik zag dat het een kleine 70 euro betrof voor 7kg F4F, dat vind ik dan toch wel heel veel eerlijk gezegd...
Voor 20 kg is het 135 euro?!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:40

Ja, maar je hoeft er maar een beetje van te geven :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:43

Celia schreef:
Marcella schreef:

er zit 3% melasse in, dit staat niet op de site. Ik durfde het niet goed te geven, maar de holistische therapeut heeft het voor de pony's getest en ze mogen het allebei hebben. Je voert ook maar heel weinig per dag, dus uiteindelijk valt het wel mee.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:55

Oh Letizia.. ik lees net je bericht.. wat erg....
Je hebt een dappere maar liefdevolle beslissing genomen, om jouw mooie Darmorah lijden te besparen.
Maar meid wat zal het desondanks moeilijk voor je zijn.. héél veel sterkte!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:29

letizia jeetje wat erg ik wil je heel erg veel sterkte toewensen .je paardje laten gaan is verschrikkelijk moeilijk ...jeetje ben er stil van

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:25

@Capopjekop

hoe is het bekappen gegaan vandaag ?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:30

De levering van F4F via Paardnatuurlijk is prima, ik heb het alle keren de volgende dag al in huis.

dit in tegenstelling tot JordensHippo :( , het heeft ruim 2 maanden geduurd en na vele mails van mijn kant kreeg ik een pot Farrier's Formula toegestuurd.
de samenstelling is ongeveer hetzelfde als de F4F, maar dit had ik niet besteld en ik heb nog steeds 11 euro van ze tegoed.
Helaas voor mij... dit zal ik wel niet terug krijgen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:04

Misschien kun je contact opnemen met belazerdophetnet oid? Beetje druk er achter zetten..?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:07

dianalamboo schreef:
Kunnen jullie mij helpen. Wij hebben een te dikke pony en zijn bang dat hij straks hoefbevangen is. Doen aan strook begrazing (echt weinig) en krijgt verder niks bij. Hebben nu een graasmasker gehaald maar eet hier dus niet mee. Zelf gras erdoor heen doen accepteert ze niet. Gooit gelijk hoofd omhoog. Hoelang mag je het nu aankijken, want heeft al een keer 24 uur niet gegeten en was toen echt suf. Drinken heeft ze wel gedaan. Hoelang mag je het aankijken want een paard moet toch 24 uur per dag kunnen eten.

Over het graasmasker heb je al tips gehad, hier heb ik geen ervaring mee.

Maar waarom zet je de pony niet gewoon korter op het gras en ga je veel meer bewegen met hem ?
in mijn ogen bereik je zo veel sneller resultaat en krijgt je pony ook meer conditie en spieren ipv vet.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:09

Wendy15 schreef:
Misschien kun je contact opnemen met belazerdophetnet oid? Beetje druk er achter zetten..?

Ze zijn nu een goede klant kwijt...
wij bestelden geregeld spullen bij hen voor de paarden en dat zal ik nu niet zo snel meer doen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:10

Dat zou ik ook niet meer doen idd :n