Maargoed ik neem aan dat een DA dat beter kan beoordelen dan ik.

Rustig aan opbouwen dus, en hopen dat ze goed blijft, wij duimen wel weer hoor!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gimli_ schreef:Hoi Sibade,
heb je ook foto's/echo laten maken?
Zonder beeldmateriaal is het eigenlijk onmogelijk een correcte diagnose te stellen.
Mijn paard had een algehele irritatie van de ondervoet (het gewricht en de banden eromheen) door slecht bekappen.
DA zag in eerste instantie niks op de foto's, in de kliniek zagen ze een overvulling van het gewricht en een slechte hoefsmid.
Beslaan met pads is vaak symptoombestrijding, met name als het bekapwerk niet goed is.
Bovendien wordt de doorbloeding er niet beter op, wat de genezing niet bevordert.
Als het iedere keer misgaat na bezoek van de hoefsmid zou ik er toch eens een andere bij halen, maargoed ik ben ook wel heel wantrouwend geworden wb hoefsmeden.
Richtje schreef:Afhankelijk van het probleem zijn er inderdaad diverse behandelingen mogelijk. Maar voordat je daar mee start is het wel verstandig om een goede diagnose te stellen. Alleen met een diagnose kan je ook gericht gaan behandelen en kan je ook van te voren bekijken of het zinvol is om te behandelen.
Blijven rotblessures
Flosje446 schreef:Is er ook een echo van het been gemaakt? Op de foto's zie je de weke delen niet dacht ik.
Naar welke kliniek ga je met je paard? Bij Dioos was het op de echo snel duidelijk of haar blessure chronisch was of niet (gelukkig niet).
Flosje446 schreef:In welke omgeving woon je?
In dit topic hebben meerdere mensen goede ervaringen met DAP Bodegraven.
Flosje446 schreef:Dat vind ik wel heel erg slecht dat er geen echo is aangeraden. Een echo is iets anders dan een mri en een heel stuk goedkoper. Een echo bij DAP Bodegraven kost iets van 90-100 euro. Met een MRI heb ik geen ervaring, maar dat gaat volgens mij al snel richting de 1000 euro.
Als ik het me goed herinner is het gezien door het verschil van 2 echo's met een periode van 2 weken er tussen en misschien ook wel aan de blessure zelf.