[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simsco1998

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:27

Was ik weer..heb de pot bekeken, pen en papier in de aanslag om het op te schrijven maar de hoeveelheden Msm, Chondroitine en Glucosamine staan er niet op vermeld. Misschien dat dit ergens op internet weer te vinden is?
Als de Equi Mobility je aanspreekt moet je m gaan proberen, er zijn zoveel soorten in de handel wat voor ieder paard mss weer anders helpt.
Ik heb ook verschillende soorten geprobeerd maar verander nu niet meer. Deze doet mijn paard het goed op en ik ben erg blij met het resultaat.
Wens je heel veel succes met kiezen en mocht je voor dit supplement gaan zou ik het leuk vinden om na verloop van tijd te horen hoe jouw paard het hierop doet.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:12

Haha oh dan houd het op ja! Bedankt voor het nakijken in ieder geval!
Ik ga hem gewoon eens bestellen denk ik. Hij is betaalbaar en de benodigde ingrediènten zitten er in ieder geval in, in tegenstelling tot de Glucohorse die ik nu voer.
Ik zal het laten weten mocht ik verandering merken. Maar daar gaan wel een paar weken overheen denk ik :)

Theo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:37

Ik heb in dierkenkliniek bodegraven PharmaHorse glucosamine mee gekregen, ben er nu 2 weken geleden mee begonnen, ben erg benieuwd! Wat voor mij doorslaggevend was, is dat er geen toevoegingen inzitten. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar slik zelf ook glucosamine en de dierenarts vertelde me dat dit ook farmaceutische kwaliteit is, dus vergelijkbaar is.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:44

Ik meld mij hier ook even. Na een val is er bij mijn merrie artrose in de hals geconstateerd en daarbij ook een scheur in 1 van de verzetwervels waardoor daar vrijwel zeker ook artrose zal ontstaan. Volgende week wordt er opnieuw een echo gemaakt om te kijken hoe we er voor staan...

Ik lees hier vooral verhalen van paarden met artrose in de benen, zijn er ook mensen met ervaring op het gebied van de hals?
Wat betreft voedingssupplementen zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel te kiezen (ook qua prijzen), en ik heb het idee dat het vooral voor het beenwerk bedoelt is...

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:29

lien_87 schreef:
Ik meld mij hier ook even. Na een val is er bij mijn merrie artrose in de hals geconstateerd en daarbij ook een scheur in 1 van de verzetwervels waardoor daar vrijwel zeker ook artrose zal ontstaan. Volgende week wordt er opnieuw een echo gemaakt om te kijken hoe we er voor staan...

Ik lees hier vooral verhalen van paarden met artrose in de benen, zijn er ook mensen met ervaring op het gebied van de hals?
Wat betreft voedingssupplementen zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel te kiezen (ook qua prijzen), en ik heb het idee dat het vooral voor het beenwerk bedoelt is...

Atrose is een gewrichtspijn die overal in het lichaam kan voorkomen, in jouw geval de hals, in mijn geval de rechter kogel maar alle supplementen helpen het kraakbeen gezond te houden en te beschermen en daarbij maakt het niet uit in welk deel van het lichaam het zit.
Hoop voor je dat het mee zal vallen.

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:30

Story schreef:
Haha oh dan houd het op ja! Bedankt voor het nakijken in ieder geval!
Ik ga hem gewoon eens bestellen denk ik. Hij is betaalbaar en de benodigde ingrediènten zitten er in ieder geval in, in tegenstelling tot de Glucohorse die ik nu voer.
Ik zal het laten weten mocht ik verandering merken. Maar daar gaan wel een paar weken overheen denk ik :)

Dat duurt zeker een paar weken..ik wacht geduldig af en wens je succes met je keuze!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:15

Hoi,

Mijn paard heeft vermoedelijk artrosevorming en op aanraden van mijn fysiotherapeut wil ik hem nu een supplement gaan geven met Glucosamine, Chondroitinesulfaat en MSM. De prijzen verschillen nogal per product, maar de extra toevoegingen ook. Ik zoek een supplement zonder al die andere extra's (vitaminen, antioxidanten ed... hij krijgt nl al een heel uitgekiend vitaminen en mineralen concentraat), met als ingredienten alleen deze drie stofjes en misschien een bindmiddel ofzo, tegen een zo goedkoop mogelijke prijs. Iemand die weet welke ik dan het beste kan kiezen?

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:29

Ik ben erg tevreden over Joint Comp van Phytonics!

Theo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:52

Hallo,

ik geef nu de PharmaHorse glucosamine, mijn dierenarts zegt mij juist dat de Chondroitine en MSM meer voor de show zijn, dan dat het effect heeft. Ik ga er vanuit dat hij weet waar hij over praat, dus ik geef hem nu pure glucosamine. Resultaat is zichtbaar rond de 3-4 weken heb ik me laten vertellen. Ik ben nu bijna 3 weken bezig en het lijkt alsof ik al resultaat begin te zien, ben erg benieuwd.

Groeten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:13

Ik meld me hier ook maar eens :-)

Paard krijgt sinds vandaag ook glucosamine, hij kreeg altijd al MSM.

In de UK heb ik een supplement gezien waar beiden inzitten, wellicht iets om op over te stappen na verloop van tijd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:19

Ik meld me hier ook maar even :-)

Amore, engels volbloed van 22, artrose overal wel een beetje in de benen.

Krijgt nu zo'n 3 weken Equi-joint bijgevoerd. Ik begin lichtjes betering te zien!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:41

Hallo allemaal :wave: , ik heb 2 paarden van 21. De ruin heeft een kapotte meniscus, maar loopt op dit moment erg goed. Daardoor pak ik 'em weer een beetje op en om problemen te voorkomen heb ik vandaag Dr Horse Gewricht besteld. Volgens mijn DA de beste die er is doordat er veel meer glucosamine inzit dan de meeste andere producten. Ik ben heel benieuwd of het wat gaat doen. Heb jaren geleden Glucosaminecomplex Speciaal van Groene Os gevoerd, maar had niet het idee dat het wat deed. Ben er na een jaar dan ook mee gestopt.

Mijn merrie is stijf en stram en af en toe echt kreupel. Zij krijgt straks ook Dr Horse en ik hoop echt dat ze wat vrolijker zal worden... dan heeft ze vast ook meer zin om af en toe eens wat te doen. Wil ze nu echt niet.

Iemand hier ervaring met dat spul?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:09

Hoi Ellen, zie ik je hier ook! Het ziet er naar uit dat wij momenteel beter lopen dan onze paardjes, haha.

Maar die van mij valt wel mee, is een ruin van 10 jaar, pas een paar weken licht kreupel geweest rechtsvoor, foto's laten maken en je zag meteen dat hij wat artrose op het hoefgewricht heeft. Niet fijn natuurlijk, je weet dat het in de loop der jaren alleen maar erger gaat worden. Maar hij heeft nu hoefijzers zodat hij anders op zijn hoeven staat, meer naar voren en sindsdien kan ik er weer gewoon mee rijden en ook weer alles mee doen. Sinds een week geef ik hem Glucohorse, ben benieuwd wat het doet, zal een paar weken duren voor het resultaat geeft. Hij was altijd wel wat stram, maar we dachten dat dat gewoon bij het paard hoorde (groot, lang paard en ook nog een krampentrekker). Maar nu weet ik dus dat dit door de artrose kwam. Maar ik heb goede hoop dat ik nog veel plezier van hem kan hebben. Hij is zelf in ieder geval super vrolijk.

Succes met jouw paarden!

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:45

Sinds kort erachter gekomen dat mijn merrie ook artrose heeft in haar beide voorbenen. Ze is ook al behoorlijk op leeftijd (20 jaar), maar ze kreupelt ook echt door de artrose. Ze krijgt nu sinds vorige week glucosamine bij gevoerd en volgende week komt de hoefsmid om haar voor te beslaan. Hoefsmid is bekend met artrose, dus we hopen dat ze er hierdoor minder last van heeft en we uiteindelijk weer lekker recreatief kunnen gaan rijden...

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:09

Hey BloodyM! Mijn paarden lopen meer dan ik op 't moment hoor... Mijn ruin heeft ook problemen in het hoefgewricht gehad en moest op aluminium rollerbars (heet dat zo?). Verschrikkelijk! Die krengen vielen er om de haverklap af. Toen ben ik es gaan googelen en uitgekomen op marcokrul.nl. Nu staat ie alweer een paar jaar op blote voeten en hij heeft nog nooit zo goed gelopen.

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:27

EllenB schreef:
Hallo allemaal :wave: , ik heb 2 paarden van 21. De ruin heeft een kapotte meniscus, maar loopt op dit moment erg goed. Daardoor pak ik 'em weer een beetje op en om problemen te voorkomen heb ik vandaag Dr Horse Gewricht besteld. Volgens mijn DA de beste die er is doordat er veel meer glucosamine inzit dan de meeste andere producten. Ik ben heel benieuwd of het wat gaat doen. Heb jaren geleden Glucosaminecomplex Speciaal van Groene Os gevoerd, maar had niet het idee dat het wat deed. Ben er na een jaar dan ook mee gestopt.

Mijn merrie is stijf en stram en af en toe echt kreupel. Zij krijgt straks ook Dr Horse en ik hoop echt dat ze wat vrolijker zal worden... dan heeft ze vast ook meer zin om af en toe eens wat te doen. Wil ze nu echt niet.

Iemand hier ervaring met dat spul?

Heel toevallig heb ik dat gevoerd maar ben er weer mee gestopt. Je moet het boven een bepaalde temp. bewaren en dat was niet erg handig in de stal. Aangezien ik stal niet bij huis ben vond ik dit lastig.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:41

Hallo allemaal!
Ik heb een Arabische volbloed ruin die athrose in z'n linkervoorbeen heeft.
Ik heb altijd biosynov complex gevoerd en doe nu gewricht van dr horse, dit doet echt zijn werk heb ik het idee want hij loopt als een trein :)

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:49

Ik heb een kwpn gehad die op zijn 24e artrose kreeg. Wij gaven hem altijd visolie door zijn eten dat werkte echt. Ik ben er ooit een week mee gestopt omdat de visolie op was en je merkte echt verschil hij was veel stijver. Vooral in de winter is dit een aanrader.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:58

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met glucosamine van bv de action of hema?

Mijn merrie heeft in het voorjaar op beide voeten kraakbeen beschadigingen opgelopen van break over beslag. Ze is hiervoor ingespoten met hyaluronzuur
Zijn krijgt al Hippotrose ik wil hier ook nog glucosamine bij gaan geven.

Nu na 5 maanden was ze weer wat gevoelig en is de inspuiting herhaald.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:41

Geen ervaring mee, wel zei mijn DA dat alleen glucosamine niet (voldoende) werkt, daarnaast kan een paard weinig met glucosamine voor mensen door de vorm van ervan. Voor een paard moet glucosamine op een bepaalde manier bewerkt worden anders wordt het niet opgenomen worden door de darmen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:40

Nou mijn hoefsmid is de meester bij paarden met heel veel problemen en dus ook athrose en als ijzers slecht zouden zijn had hij dat wel gezegd

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:56

Ik ben sowieso niet zo'n fan van ijzers, omdat je daarmee het hoefmechanisme teniet doet. Dat mechanisme zorgt ervoor dat het bloed vanuit de voet weer omhoog gestuwd wordt. Paarden met ijzers hebben daarom koudere benen dan paarden zonder ijzers... Maar goed, da's een ander verhaal. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en er zal best wat te zeggen zijn voor een standsverandering, maar daar weet ik het fijne niet van.

@simsco1998: bedankt voor de tip! Had er helemaal niet bij stilgestaan, maar het staat idd op de fles. Ik zal het spul wel in het verwarmde schuurtje van de boer zetten :-)

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:54

Nou mijn paardje krijgt nu 4 dagen Excellent Equi Mobility als supplement en ik weet niet of het daar mee te maken heeft maar gister heb ik dus eindelijk weer een bosritje kunnen maken waarbij hij NIET onregelmatig liep!! :D Ik natuurlijk helemaal happy! Ik weet dus niet of dit kan hoor als ik 4 dagen een ander supplement voer... Ook krijgt hij wilgentakken bijgevoerd (in de paddock tegen de verveling) wat dus ook weer goed schijnt te werken tegen reumatische pijn etc. (bevat een stof welke ook in asprine zit). Dus geen idee waardoor het komt... maar een stuk beter liep hij zeker! Nu even kijken of dit niet gewoon een goede dag van hem was, dus we gaan vandaag en de rest van de week nog maar eens even in de gaten houden hoe hij loopt.

Wat betreft ijzers ben ik daar ook niet echt een voorstander van. Maar ik weet wel dat sinds mijn paardje op break over beslag staat hij het veel beter is gaan doen.
Overigens heeft mijn hoefsmid laten zien dat het hoefmechanisme wel degelijk goed blijft werken. Zeker als je een ijzer gebruikt zonder lippen heeft de hoef nog steeds voldoende ruimte om uit te zetten. Dit kon je ook duidelijk zien aan de slijtage op het ijzer. Hierin ben ik wel overtuigd en heb ik dus gekozen om dit te proberen. Dit pakte voor mijn paardje erg goed uit en hij heeft hier tot nu veel makkelijker mee gelopen.

trigger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:59

hallo allemaal!
even als introductie: ik ben een onderzoek aan het doen naar de bewegingsbeperkingen van paarden bij artrose. tijdens mijn onderzoek op internet kom ik steeds weer op dit forum terrecht. ik vroeg me af of jullie mij konden helpen. mijn doel is dus om precies te vertellen waar de beperkingen nou zitten. kan het paard met artrose in bijv. het kootgewricht zijn been niet volledig strekken? loopt een paard met artrose in de heup scheef? ik onderzoek zelf ook paarden, maar ik vind het heel moeilijk te verwoorden waar het nou precies mis gaat. ik hoop dat jullie mij willen helpen! alvast bedankt

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:18

Poeh, moeilijke vraag hoor. Bij mijn paard zie ik dat kort draaien lastig is (versleten meniscus). Dan zakt hij door zijn achterbeen. Rechtuit gaat prima, mits hij niet te ruim loopt. Ook dan zakt hij door z'n poot.

Mijn andere paard verdenk ik van artrose, maar dat is nooit vastgesteld door DA, dus daar zal ik je niet meer vermoeien. Hoop dat je er wat aan hebt.