Ik heb slechte ervaringen met mensen die zich plotsklaps melden in topics en direct op mij afvliegen, vandaar mijn geirriteerde en argwanende reactie toen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Zie nu pas dat u Arno8 bent, zelfde plaatje maar anderen naam.
Als je het zo bekijkt wordt er voor de belasting gewerkt.
Dat is positief dat u meer vraag krijgt, omdat u paardvriendelijk te werk gaat. Worden er zo veel paarden in elkaar gerost, om uw woorden te gebruiken?
Verschrikkelijk als de paarden angst krijgen en zich niet meer laten bekappen. Dat doet de paarden en hun hoefverzorging geen goed. En maakt het werk voor de natuurlijke bekapper of hoefsmid een stuk moeilijker.
Citaat:Om sterke hoeven te krijgen en te houden moet je heel vaak de hoeven bijraspen zodat ze nooit te lang worden. De hoeven denken dan dat de ondergrond ruwer is dan hij feitelijk is en maken een harde hoefwand die aangepast is aan de ruwe ondergrond waarop de hoef denkt te leven. Dit is dé truc om hoeven te kweken die lange ritten over het asfalt aankunnen. Je moet dan echter zo regelmatig de hoeven bijraspen dat je hiervoor niet iedere keer een bekapper kan laten komen.