x_Marr schreef:Ik vind dat het dus niet waard.
Vooral omdat het gewoon onnodig is, als je zo graag wil vallen omdat je je daarna beter voelt kan je beter gaan motorcrossen, ipv ruzie te maken met een levend wezen.
En daar ben je dus kortzichtig, ik wil niet graag vallen, niemand valt graag. Maar het hoeft ook niet gemakkelijk te gaan... Dat is geen uitdaging. En ik wil leren en een uitdaging hebben. En dan heb je dus nog de groep die Lante aanhaalt, paarden die zo fantastisch gereden zijn dat, als jij er op stapt, je er met wat pech meteen weer af ligt omdat het dier denkt dat het zo wel goed is...

En als ik een paar keer hard op mijn bek moet gaan om zo'n dier gereden te krijgen, dan neem ik dat voor lief, ik wens dat niet, maar ik vind dat ook niet verschrikkelijk. Da's paardrijden voor mij nu eenmaal. Als je een fjord pakt die een keer bedenkt dat ie je er af wil ga je ook hoor...

Als je níet wil vallen kan je beter gaan snelwandelen oid... Dan is paardrijden niet de juiste sport voor je. Je bent met een levend wezen bezig dat vnl teert op instinct. Dat houd zoveel in als dat het dier ALTIJD onvoorspelbaar en dus "onbetrouwbaar" is. Hoe braaf ook, je kan er niet van uit gaan dat ie in elke situatie braaf is. Als je daar niet mee kan leven, heb je niets op een paardenrug te zoeken.

Dat de ene er wat beter mee kan leven dan de andere. Betekent niet dat die ene maar een gevaarlijkere sport moet zoeken. Dat betekent gewoon dat die ene een ander type paard zoekt dan de andere.