nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:40

ik heb de bare's uit engeland laten komen voor omgerekendt 67 euro per schoen, en dan nog 17 euro verzendkosten, maaar aangezien ik nog meer nodig had vielen de verzendkosten dus wel mee....

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:14

Engeland is wat easycare hoefschoenen betreft een stuk goedkoper dan Nederland. Maar voor losse onderdelen en een enkel dingetje, maakt het niet zo veel uit, omdat je dan met de vrij hoge verzendkosten zit.

Vandaag bleek mijn geknutselde schoen toch niet zo'n succes in de sneeuw. De gaiter van de glove kan maar op 2 plaatsen vast aan een normale EB en die liet bij de eerste de beste vrolijke bokpartij dus los ... met schroefjes en al. Sta je daar in de kou met bevroren vingers die verdomde schroefjes vast te freubelen. Maar ja ... eigen schuld, moet maar iets maken wat niet kan :o

Misschien toch maar eens op zoek naar de originele en goed vastzetbare gaiter dus.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:25

Ik zie nu ook dat je op Ebay voor nog geen €95 ( en €10 verzendkosten) een set gloves kunt bestellen. Scheelt veel geld met Nederland inderdaad.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:47

Gisteren wezen passen, de achterschoenen zitten super maar na 10 meter viel de eerste voor schoen al af, geen succes jammer genoeg, de kleinere maat past niet op de voorhoeven, iemand tips wat ik nu zou kunnen doen? de achterschoenen zitten goed, maar dan heeft hij voor niets :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:59

Welke heb je van de easyboots.

Heb zelf de epics dus kan dan helemaal afstellen op de hoef af met de kabels.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:07

ik heb de standaart genomen.
Kan je daar ook de kabels mee strakker maken (had hem voorop al op de strakte stand gezet)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:11

Zal anders even foto's maken van die van mij. Heb achter op zijn strakst zitten en voor de lossere stand en deze passen maar net aan. Zit namelijk voor precies ook met een rot maat.

Breedte voor eigenlijk net een paar mm breder dan 12 cm en lengte 14 cm. Uiteindelijk wel een maat 2 onder te krijgen, maar wel met de nodige moeite. Maar ja maat 3 word dan weer veels te groot.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:18

hebben de epic's meerdere vastmaak punten?.. dacht dat die het zelfde waren als de normale,, maar enkel met zo'n ''sok''

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:22

Ja klopt is eigenlijk hetzelfde, maar dan met een sok eraan. Ideaal tegen het verliezen van je schoenen (soms). O:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:24

kan je de kabels bij de schroeven aan de zijkant ook breder en strakker maken?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:27

Je kan de kabels aan de voorzijde wat meer lussen zodat het strakker komt.
Ik heb nu bij Isabella ook maat 00 aan de voorhoeven en heb daar die rubber beschermkapjes weer op de weerhaakjes geschoven. Zo komt de schoen wat strakker.
En daar dus de gaiters van de gloves weer op.

alleen gister helaas bij een bok verloor ze ook alles; zelfs de schroefjes uit de gaiters. Dat was dus minder met koude vingers en een dik pak sneeuw.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:31

Afbeelding
Linker zit gewoon (normale stand) en rechter gaat dan gekruist buitenom (strakkere stand).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:32

Afbeelding
Duidelijkere foto van de strakste stand. (achter hoef).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:35

mocht ik dit gaan proberen vanmiddag, is dit dan te zien aan de kabel, mocht ik het toch terug willen sturen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:38

En anders kan je eventueel ook kijken om er een kleinere maat kabel op te zetten. Geloof dat er iemand hier in het topic ook een keertje had gedaan.

In het begin niet zie maar de foto's (eerste foto) want toen sprongen nog geregeld de kabels los om in oude vorm terug te gaan (zeker als de klip niet naar beneden was).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:48

ik vind het echt heel moeilijk,., het kost allemaal veel centjes, oke heb het er wel voor over, maar om nou te gaan verbouwen met de hoop dat het goed is en ik het niet terug kan sturen vind ik toch wel heel moeilijk en zonde. ik wil vanmiddag nog een keer kijken of die kleinere gaan passen op de voorhoeven. De voorhoeven zijn nu iets anders in model omdat het voorop deels afgesleten is. De hoef is eigelijk altijd breed en wat minder lang geweest.

Of ik neem de achterhoeven en moet ik er maar voor ijzers op doen, maar punt daarmee is (ook de rede dat ik geen ijzers wil) ze glijden uit met dit weer, ze zitten er altijd onder en kan de hoef niet sterker maken om is zonder te gaan. Ook voor 4 hoeven vind ik 80 euro per 8 a 10 weken ook wel erg duur oplopen en kwam dus zo ook uit op hoefschoenen, eigelijk alleen maar voordelen op het uitvallen na nu.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:04

je kan ze volgend jaar wel weer gebruiken, he? Na die 8-10 weken zijn ze nog lang niet versleten (:)

is het niet gewoon zo dat de voorschoenen uitgetrapt worden door de achtervoeten?
Heb ik in het begin ook last van gehad, toen mijn paard er nog niet aan gewend was dat ze opeens grotere voeten had door die schoenen. :+
Gaiters aan de voorschoenen zijn dan toch de oplossing. De schoenen blijven beter zitten en er is dan ook geen uitstekend randje van de voorschoen waarop ze kunnen gaan staan/trappen met de achtervoeten.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:32

schoentjes binnen! morgen passen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:39

L_Rivaldo schreef:
ik vind het echt heel moeilijk,., het kost allemaal veel centjes, oke heb het er wel voor over, maar om nou te gaan verbouwen met de hoop dat het goed is en ik het niet terug kan sturen vind ik toch wel heel moeilijk en zonde.

Wat je ook nog kunt proberen is sokken om de hoeven doen. Daarmee wordt de hoef in zijn geheel wat groter en komt de schoen ook wat strakker te zitten.

Vandaag heeft Isabella in de sneeuw 2x in een uur tijd een schoen verloren (zonder gaiter).
Ik denk dat ik daarom toch ook voor de achterhoeven maar een set gaiters ga bestellen.
Goede nieuws wat ik net doorkreeg via een dealer van Harry's Horse produkten is, dat alles van easyboot wat goedkoper zal gaan worden (of al is geworden).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:52

dat laatste zou mooi zijn :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:08

he laat ik nou net ze aangeschaft te hebben :D :P.. maar die 00 moet ik zowiezo ruilen, ga morgen er even tijd voor nemen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:57

L_Rivaldo schreef:
he laat ik nou net ze aangeschaft te hebben :D :P..

Jij had ze al met korting ;)
Deze informatie van de prijswijziging kwam van Piaffe ruitersport. Daar heb ik begin dit jaar hoefschoenen voor 46,95 euro per stuk verkocht. Nu verkopen zij diezelfde schoenen voor 69,95 ... dus 23 euro meer in een paar maanden tijd. Daar mag best wel wat vanaf ja ... haha.
Daarbij valt mij op dat de prijzen sowieso flink variëren. De glove is ook van 57 euro tot 79 euro verkrijgbaar in Nederland op dit moment. Misschien komt dit verschil wel door de oude en nieuwe prijslijst?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:39

Ja daar hadden we het toen al over he, dat je ze voor 50 bij piaffe had, ik snel kijken waren ze inderdaad veel duurder, vind het ook wel heel vel in prijs gelijk omhoog inderdaad.

Ja ik mag niet zeuren ze waren eerst 69.95 (stond op de doos) en op de site 57 en dan kreeg ik er nog 10 procent vanaf en gratis verzending :).. Dus mag inderdaad niet klagen, maar dan moeten ze wel allemaal passen hihi :P Ga morgen even rustig op mijn gemakkie kijken :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:05

Mij viel ook op dat in Engeland de maten pony, 000 en 00 goedkoper zijn dan de andere maten (geldt voor alle soorten schoenen). Dat is hier in Nederland niet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:28

L_Rivaldo schreef:
Gisteren wezen passen, de achterschoenen zitten super maar na 10 meter viel de eerste voor schoen al af, geen succes jammer genoeg, de kleinere maat past niet op de voorhoeven, iemand tips wat ik nu zou kunnen doen? de achterschoenen zitten goed, maar dan heeft hij voor niets :(

hier dus exact hetzelfde probleem. Ik heb een maat 2 achter en voor was maat 3 heeeeeel veel te groot en maat 2 past nét niet. Ik heb de gewone standaard (en het oude model van voor 2003 geloof ik) Ik heb de backstrap er eens uitgehaald en toen paste maat 2 wel net om de voorhoeven. Vandaar dat ik nu epics wil halen voor de voorhoeven daar kun je de backstrap uit halen omdat je dus die sok hebt om de boel op zijn plaats te houden. En als dat niet werkt gaat hij toch voor weer op ijzers.