Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:Die soft rides wil ik ook nog eens. Zijn alleen zo duur. Ik ben nu bezig met matten leggen op het verharde deel. Ze staan er al graag op! Vooral de bevangen pony.
Naath86 schreef:Chica heeft eerst een week op volledige pijnmedicatie gestaan met Novacam en Ascal 600. Afgelopen week, de tweede week, zijn we gestopt met de Ascal en krijgt ze halve dosis Novacam. Van de dierenarts mogen we morgen stoppen, maar dat vind ik nog best eng. Wat zouden jullie doen? Ze loopt niet heel slecht meer, in stap loopt ze mooi door maar in draf zie je wel dat ze echt niet goed is. Als ik jullie dan hoor met 4 a 5 week medicatie dan weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen...
Stal_Fiore schreef:Naath86 schreef:Chica heeft eerst een week op volledige pijnmedicatie gestaan met Novacam en Ascal 600. Afgelopen week, de tweede week, zijn we gestopt met de Ascal en krijgt ze halve dosis Novacam. Van de dierenarts mogen we morgen stoppen, maar dat vind ik nog best eng. Wat zouden jullie doen? Ze loopt niet heel slecht meer, in stap loopt ze mooi door maar in draf zie je wel dat ze echt niet goed is. Als ik jullie dan hoor met 4 a 5 week medicatie dan weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen...
De ascal is geen pijnmedicatie. Dat is ontstekingsremmer.
Novacam is een mogelijkheid bij hoefbevangen, maar meestal wordt er voor equipalazone (buut) gekozen.
Als ik jou zo hoor, heeft jouw pony niet een hele heftige fase. Aangezien ze in stap goed loopt. Zijn er foto’s gemaakt?
hagelslag schreef:Redelijk lang denk 4 weken ofzo...
Of 5....
Maar nadat we bloedzuigers hebben laten zuigen konden we redelijk snel afbouwen
Marjo89 schreef:hagelslag schreef:Redelijk lang denk 4 weken ofzo...
Of 5....
Maar nadat we bloedzuigers hebben laten zuigen konden we redelijk snel afbouwen
Ja hier ben ik wel benieuwd naar. Heeft dat gewerkt?
Ik ben vrij sceptisch hierover. Mijn pony gaat een beetje op en af. Dat zal er vast bijhoren.
Ik heb vanmiddag weer contact met de dierenarts.
hagelslag schreef:Ja hier ben ik wel benieuwd naar. Heeft dat gewerkt?
Ik ben vrij sceptisch hierover. Mijn pony gaat een beetje op en af. Dat zal er vast bijhoren.
Ik heb vanmiddag weer contact met de dierenarts.