Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ziviaantje schreef:Ik las geloof ik op het paard natuurlijk forum dat ze voor de cursus natuurlijk hoefbekappen van de paardenslager veel hoeven aangeboden kregen waarbij duidelijk te zien was dat de hoefbevangheid aan het genezen was... is toch even slikken..... deze eigenaren hadden dus geen geduld
Idifix schreef:Hoe zit dat nu eigenlijk .. ik hoor hier verschillende mensen zeggen van "zijn hoeven zijn warm" nu voel ik ook regelmatig aan zijn hoeven en de laatste dagen zijn die wel beetje warm maar is dat dan normaal of niet? mijn merrie haar hoeven zijn namelijk ook een beetje warm en zij heeft geen HB.
Aan de mensen die ook ex-laminitis gebruiken van HIppo hebben jullie ook ondervonden dat jullie pony/paard daar soort van plattere mest van krijgt.. ?
Pandora2 schreef:@idifix mijn 2 merries hun hoeven zijn ook bijna altijd ietsje warm, de PRE daarentegen altijd ijskoud![]()
Zolang 1 voet niet overdreven warmer is dan de andere, denk ik dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor!
Wat die Hippo Ex-Laminitis betreft...echt plattere mest had ze niet, maar ze ging wel mesten op alle mogelijke plaatsen in haar stal, terwijl ze normaal gezien een hele propere merrie is en alles op 1 hoop doet... dus dat spul brengt toch wel wat teweeg in de darmpjes blijkbaar...![]()
Misschien kan je ietsje minderen in dosering en even kijken hoe het dan gaat?
Ash_ schreef:Stillemeelezer spreekt haar zorgen weer even uit.
3, 5 jaar geleden is mijn paard voor het laatst bevangen geweest daarna niet meer op het land geweest en staat hij alleen in de paddock. Wat ik ook sneu vind voor hem.
Na overleg met mijn da geeft ze aan het van de zomer rustig op te gaan bouwen met graasmasker.. Ben alleeb doods bang en weet noet of ik het durf te proberen
Pandora2 schreef:@ann dat af en aan kreupel lopen, kan een voorstadium van hoefbevangenheid zijn. Staat jouw pony op de wei? Wat krijgt hij te eten ? Hebben ze medicatie / pijnstilling voorgeschreven?
Kymalin schreef:hoi JP en Geerke
Ja het gaat gelukkig nog steeds goed! *klopt meteen af* gelukkig na die ene keer nooit weer een terugval gehad maar ik ben nog steeds voorzichtig hoor! Voer alleen maar Safe and Sound, geweekt hooi en durf bepaalde wormkuren niet te geven. 's Zomers bouw ik weidegang op, op bewolkte dagen, beginnend met een half uur per dag en aan het einde van de zomer staat Kylian zo'n 3 en een half uur in de wei. De rest van de tijd in de paddock met geweekt hooi en zodra de temperatuur 's nachts onder de 10 graden komt is het gras eten weer gedaan.
En zo hou ik 'm alweer 4 (?) jaar heel en issie gewoon L2 met winst geworden. Ik heb net dit jaar m'n startkaart opgezegd. Niemand die wat aan 'm ziet!