Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:30

Super nieuws!! Toch fijn dat je haar deze kans hebt gegeven ipv direct gekozen te hebben voor een jaar wei!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:42

Super nieuws zeg!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:44

Nog meer goed nieuws! Wat fijn. Hoop dat het goede nieuws niet op begint te raken nu de scan van Zazou haar been dichterbij begint te komen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:16

Natuurlijk niet, het goede nieuws zet gewoon door!

Gisteren moest ik nog precies 2 maanden stappen voordat de dierenarts weer komt, gaat toch redelijk snel.
Over ruim een week ga ik 1,5 week op vakantie, maar vind het stiekem wel spannend om mijn paard achter te laten, al weet ik dat ze in goede handen is. :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:40

Wat een goed nieuws allemaal zeg...Echt heel fijn dat de peesjes het zo goed doen.
Hier blijft ook alles vooralsnog goed gaan. Inmiddels zit ik er 25 minuten op en volgende week naar 30 minuten. Alleen dat stappen op harde ondergrond op t erf begint wel te vervelen nu...
Ik ken zo ongeveer ieder detail van iedere tegel :o
Van t erf af is geen optie, dan flipt ze de pan uit denk ik....

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:12

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:23

nou, ik heb gisteren even een stres moment gehad. Haar ben was opeens heel dik en ze stond op 3 benen. We zijn dus gelijk naar de kliniek gegaan. We hebben nu voor 5 dagen metacam en ik moet ieder 2 UUR!!! koelen. Ik ben dus de hele dag op stal.

Gelukkig was de pees wel nog beter dan vrijdag! Dus dat is positief.

Wat er nu waarschijnlijk is gebeurd. Vrijdag op Zaterdag stalbandages om gehad (die speciale dingen van BR) die hebben waarschijnlijk te los gezeten. Zaterdag een heel dik been, ze liep slecht. Ik heb het ben gekoeld en toch maar zelf gebandageerd. Zondag was het been iets slanker. Gisteren was het been heel dik en stond ze op 2 benen. Waarschijnlijk is het been vol gaan lopen met de eerste bandage om, en doordat het been vol liep is het verband te strak gaan zitten.

Ze heeft nu dus oedeem. Het komt wel weer goed. Vandaag was het been iets slanker en was het been makkelijker te koelen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:40

Peelie schreef:
nou, ik heb gisteren even een stres moment gehad. Haar ben was opeens heel dik en ze stond op 3 benen. We zijn dus gelijk naar de kliniek gegaan. We hebben nu voor 5 dagen metacam en ik moet ieder 2 UUR!!! koelen. Ik ben dus de hele dag op stal.

Gelukkig was de pees wel nog beter dan vrijdag! Dus dat is positief.

Wat er nu waarschijnlijk is gebeurd. Vrijdag op Zaterdag stalbandages om gehad (die speciale dingen van BR) die hebben waarschijnlijk te los gezeten. Zaterdag een heel dik been, ze liep slecht. Ik heb het ben gekoeld en toch maar zelf gebandageerd. Zondag was het been iets slanker. Gisteren was het been heel dik en stond ze op 2 benen. Waarschijnlijk is het been vol gaan lopen met de eerste bandage om, en doordat het been vol liep is het verband te strak gaan zitten.

Ze heeft nu dus oedeem. Het komt wel weer goed. Vandaag was het been iets slanker en was het been makkelijker te koelen.

Oh ik moest dat ook in het begin :( echt niet..

Maar gelukkig gaat het de goede kant op! Houden zo!
Ik had wel een beetje hulp van me vader dan hoor. Want in me eentje trok ik dat niet..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:48

Ik doe het helemaal in mijn eentje. Mijn ouders zie ik echt niet even langs komen op stal om te komen koelen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:52

Mijn vader is gelukkig helemaal weg van mijn paard. Niet dat hij er veel verstand van heeft hoor... :=
Maar hij wist gelukkig wel hoe die een halster om moest doen, en die van mij was heeeel mak. :)

Nu zou ik dat niet meer durven, omdat ze 1,5 kilo bix per dag krijgt en daar best 'heftig' op reageert. Maar het is wel precies genoeg om dr scherp te houden tijdens het rijden. En inmiddels ben ik zo ver opgebouwd dat ik dr rond oktober op 2kilo wil zetten zodat ze ook genoeg heeft om in de winter op te teren. Ze word toch niet geschoren oid omdat haar wintervacht misschien 1mm scheelt van haar zomervacht. :)) Ik ben altijd erg optijd met dekens haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:59

Dat is wel praktisch michelle!

Hmmmm. Opbouwen, wat zou ik dat graag doen. Maar ik weet dat ik nog geduld moet hebben. Maar ik weet ook bijna 100% zeker dat het weer goed komt. Mara is een harde voor zichzel en geneest tot nu toe erg voorspoedig! We houden de moed er in!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:07

Goedzo!
Oh ik kan het me zo goed voorstellen, maar hoelanger het duurt hoe meer je het dalijk waardeert dat je er weer op zit! :j
De eerste keer dat ik er weer op ging, ging ik gewoon janken. _O- Ik durfde echt niks! Ik zat als een plank!
En nu *\o/*
Afbeelding
Ze doet het zoo goed!!

En dat gebeurt vast ook met jou paardje! :D

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 07:45

Jee Peelie,dat is ook schrikken zeg!
Gelukkig geen (extra) beschadiging aan de pees hierdoor.

Michele,jij gaat lekker :D

Ik stap inmiddels alweer een week een half uurtje onder zadel en ben zo blij als een kind :o
M'n troeltje doet het zo braaf,ben echt wel trots op haar!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:10

Fijn pipi!

Haha mijn moeder stapt wel eens een rondje met die van mij. Maar dan is het meer andersom. Zij heeft wel verstand van paarden en kan ook prima rijden. Ze vind Toran alleen heel lief en als hij snel stapt, loopt ze snel met hem mee. Dus hij bepaalt het tempo en waar ze heen gaan. Hoewel ik dat tijdens zijn blessuretijd, haar echt niet liet wandelen. Meneer was prettig(of minder prettig) gestoord. Dat doe ik mijn arme moeder niet aan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:34

Schrikken zeg, Peelie.

Zagen jullie het been van jullie paarden dunner worden na mate de tijd van de volgende scan in de buurt kwam?

Mijn paard haar linker voorbeen is zo goed als weer normaal, maar haar rechter voorbeen blijft dik, wordt niet dunner. Dat is ook het been met de zware blessure. Het heeft natuurlijk tijd nodig, maar had natuurlijk gehoopt verschil te zien....

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:38

Die van mij had sowieso na het eerste bezoek al direct weer een dun been. Was 3 dagen na het "trauma". Dat was een dinsdag, en de vrijdag is hij pas gescand.
Is trouwens vandaag precies een jaar geleden dat ik voor de eerste keer langs de DA ben geweest.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:43

Die van mij heeft nooit een dik en/of warm been gehad :n

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:17

Ik kijk ook wel altijd iedere dag eerst naar zijn been. Hij krijgt een aai, word aan zijn been gevoeld en dan begroet ik hem pas echt. Tot grote onenigheid van hem. Je hoort toch eerst hem te begroeten.

Wat een super seizoen! Lekker dat hij nu even vakantie heeft. Hier is ook pas een rondje controle geweest.
Zadels was echt nodig, osteo eigenlijk niet, tandarts hoeft voorlopig nog niet. Hij is in februari nog geweest.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:00

ik kom hier even binnenvallen, om jullie wat goede moed te geven.
Mijn paard had meer dan 3 jaar geleden zijn peesblessure (vooraan, aan de ringband, veel bindweefsel) en heeft ongeveer 6-7 maand stilgestaan. Daarna opgebouwd en iets te snel beginnen crossen, met als resultaat dat zijn blessure terug kwam.
Daarna heeft hij 5 maand stilgestaan en heel traag opgebouwd, ondertussen loopt hij al een dikke 1,5 jaar correct. 1.15 springen, L2 dressuur en 2 weken geleden terug B gecrosst :D

alles gaat voorlopig goed! Hij krijgt MSM poeder bij, dit is echt een aanrader :)
voor de rest elke keer na het rijden goed de benen afspuiten, en de ice vibes errond. Na het springen zet ik hem elke keer in de klei

veel geduld en veel hulpmiddeltjes proberen , zeker supplementen zijn aan te raden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:38

Oeh herkenbaar hoor meteen naar dat been kijken en voelen en stressen... :D

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 10:47

Ik heb stressssss... maandag scan

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:32

Rustig blijven doorademen.
Haha dat stuurde laatst mijn DA ook naar mij toe. Had op FB een berichtje geplaatst hoe ik zonder zadels een weekend doorging komen met mijn stuiterbal(zadels lagen bij de zadelmaker).
Maar iig succes! Ik duim voor je! Heb je haar al wel van het land af, of ga je haar maandag halen en ga je direct langs de DA.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:44

Succes alvast! Ik zal voor je duimen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:59

Spannend Sansje!
Ik duim mee :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:37

Succes Sansje...duim duim duim :)