Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timokyana schreef:lange toon is in elk geval duidelijk,ik denk niet dat ik wil weten hoe dit dier afrolt
Is er nou aan de zijkant van de hoef wel een deel weggehaald.
heb je een foto van de onderkant hoef en de hielen?
nombrado schreef:nee, heb ik niet helaas
kvond dit al triest genoeg![]()
dier kon idd nauwelijks lopen
struikelde over lange tenen
stond achter in 1 keer koehakkig
en ingedraaid met knikkende knietjes voor
scoxxx schreef:Het is idd wat vreemd dat het paard zo onderstandig staat zowel met de voorbenen als de achterbenen.
Maar wellicht is dat een momentopname?
Is betreffend dier inmiddels al bekapt? Heb je hiervan foto's? Want daar ben ik wel heel erg benieuwd naar eigenlijk
nombrado schreef:het dier wás net bekapt
kheb nu geen foto's van hoe hij nu staat
klopt, door de stand die de hoefsmid had gemaakt, stond het paard onderstandig zowel met voorbenen als achterbenen
ook koehakkig, vanwege te lange tenen (hij staat normaal niet koehakkig)
en voor naar binnengedraaid, maar dat kwam ook doordat van de ene voet de binnentak 1 cm lager was dan de buitentak en bij het andere voorvoetje andersom
timokyana schreef:jeetje vind dit ook wel heftig,echter als eigenaar ben je hier toch zelf ook bij..
neem aan dat niemand in de paarden dit als normaal ziet?
scoxxx schreef:Bah, misselijk wordt je hier toch van.
Welke beunhaas is dat in godsnaam geweest!![]()
Hoefsmeden die dit niveau bieden/verkopen, zouden per direct uit hun beroep gezet moeten worden!
timokyana schreef:jeetje vind dit ook wel heftig,echter als eigenaar ben je hier toch zelf ook bij..
neem aan dat niemand in de paarden dit als normaal ziet?
Gimli_ schreef:Het zal je verbazen hoeveel er in de paardenwereld als 'normaal' wordt gezien.
Ik zie hier dagelijks paarden die enórm slecht op de voeten staan, waarbij de eigenaar zich nergens van bewust is.
Je gaat er van uit dat een hoefsmid goed werk levert, tót het moment dat 't fout gaat.
Helaas zelf ook ervaring mee.
geerke schreef:jee....maar moest de hoefsmid daar vier weken geleden niet bij komen?
Dit is geen beslag wat er net onder zit neem ik aan....Hier kun je de hoefsmid toch niet de schuld van geven?
scoxxx schreef:Als een echte Antoinette Hertzenbergert vraag ik je dan: welke opleiding in Amerika? Wat voor nieuwe stroming/theorie qua bekappen levert dit gruwelwerk op?
Een gewaarschuwd (ander) mens telt voor 2.
timokyana schreef:ik wil eigenlijk graag weten welke ondergronden precies, zoals grind,kiezels bv.
Super trouwens,ben erg benieuwd!