nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:38

ik heb ook wat problemen met de renegades bij mijn voor voeten
achter zitten ze super
dus nu op zoek naar iets voor voor
heb de easy boots maar die gaan vol met zand en water zitten en vind mijn merrie niet fijn

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:43

Ik ben een vraagje.
Mijn pony is vorig jaar hoefbevangen geraakt en blijft sinds dien gevoelig op het harde en kneust zijn zolen daardoor erg snel. Ik heb het topic snel doorgenomen en wil graag de sportboot van Cavallo gaan proberen. Ik heb gisteren (snel) even gemeten, maar ben bang dat de schoenen voor mijn pony niet geschikt zijn. De hoef waar bij bevangen aan was vorig jaar is iets anders qua vorm dan zijn andere hoef en kom hierdoor linksvoor uit op 127 mm x 115 mm en 122 mm x 12 mm rechtsvoor. Dat zou betekenen dat hij de ene hoef een maat 2 moet hebben en zijn andere hoef een maat 3 en dat kan niet. Wat is eventueel een andere, betaalbare optie?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:22

Marijuhhhhh schreef:
Ik ben een vraagje.
Mijn pony is vorig jaar hoefbevangen geraakt en blijft sinds dien gevoelig op het harde en kneust zijn zolen daardoor erg snel. Ik heb het topic snel doorgenomen en wil graag de sportboot van Cavallo gaan proberen. Ik heb gisteren (snel) even gemeten, maar ben bang dat de schoenen voor mijn pony niet geschikt zijn. De hoef waar bij bevangen aan was vorig jaar is iets anders qua vorm dan zijn andere hoef en kom hierdoor linksvoor uit op 127 mm x 115 mm en 122 mm x 12 mm rechtsvoor. Dat zou betekenen dat hij de ene hoef een maat 2 moet hebben en zijn andere hoef een maat 3 en dat kan niet. Wat is eventueel een andere, betaalbare optie?

dan zou je eens bij easyboots kunnen kijken want deze koop je per stuk dus kun je 2 verschillende maten kopen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:36

easyboot epics maat 0 passen waarschijnlijk wel aan beide hoeven. Ik heb ze liggen en woon redelijk bij je in de buurt. Je hebt pb.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:53

Weet niet of hier iemand ervaring mee heeft maar ga het toch vragen. Misschien weet iemand een oplossing.
Ik heb voor mijn paard vorig jaar de gloves gekocht. Hier een jaar langer super mee gereden. Na een jaar scheurde de gaither van de schoen af in galop. Ik dacht kan gebeuren en heb hem bij de schoenmaker laten maken. En paar weken later gebeurden het bij de andere schoen ook. Ik had ze een jaar. dus ik denk di zijn gewoon nodig aan vervanging toe.
Nu heb ik nieuwe besteld. Zelfde schoen zelfde maat. Moet goed wezen zou je denken. Hier 3x mee gereden en nu weer de gaither er vanaf gescheurd.
Het lijkt me sterk dat zijn hoeven opeens heel veel kleiner zijn geworden waardoor ze afglijden?
Ga wel even bellen. Want heb denk nog wel garantie op de hoefschoen...

Maar iemand dit eerder gehad? en hoe heb je dit opgelost?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:36

Hm nee hier alleen gescheurde gaithers dus veel gebruik, en dat gebeurde dan geleidelijk vanaf de zijkant.

Voor de geïnteresseerden, ik heb nog een paar Gloves in maat 3W te koop. :)

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:57

Weet je zeker dat de hoeven nog dezelfde maat hebben?
Een paar mm verschil kan er al voor zorgen dat de "glove" niet meer goed zit.
Scheuren ze af zonder dat het "schoentje" uit vliegt?

@cowgirl. Ik denk niet dat een zooltje goed blijft liggen in de jogging shoe, bij mij draaien ze wel eens een beetje als de hoeven juist wat gegroeid zijn (ze groeien nooit helemaal gelijk).

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 02:02

Ik heb ook enkele vragen waarvan ik denk dat ze in dit topic thuishoren...

Ik heb hier een arabier van 6 jaar die al zijn hele leven blootsvoets loopt, intussen is hij twee jaar onder het zadel, maar ondanks zorgvuldig opbouwen blijft hij na al die tijd gevoelig lopen op paden met steenslag en/of grind. Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden, maar helaas blijkt dit quasi onmogelijk. Ik vind het nu niet eerlijk tegenover hem om hem te laten voort sukkelen over grindpaden, dus ben aan het kijken voor een oplossing. Het is vooraan dat hij last heeft, dus ik zoek voorlopig enkel een oplossing voor de voorhoeven. We rijden vooral lange buitenritten, soms dagtochten (30-40 km per dag) en ook soms endurance wedstrijden (enkel korte afstanden).

Het gemakkelijkste is uiteraard hem te laten beslagen. Mijn andere paard is vierkant beslagen en doet het daar super op. In september moet de smid komen dus ik zou het dan direct kunnen vragen. Maar anderzijds heeft hij fantastische voeten, keihard en ze groeien ook supersnel bij, dus ergens vind ik het jammer om nagels te laten kloppen in zijn voeten (en ook de smid zei al dat het wel jammer zou zijn om ijzers te zetten onder zo een goede voeten.)

Dus vandaar ben ik nu aan het rondkijken voor alternatieven. Hoefschoenen zijn me bekend, maar ik weet er verder niks over. Ik heb hiernaar geïnformeerd, maar vooral uit de endurance wereld zijn er niet echt veel voorstanders. De meeste raden het zelfs af. Redenen, het verliezen van de schoenen en wrijving/schuurwondjes. Dus daarom, twijfels... Een vriendin van mij heeft vorig jaar hoefschoenen getest (Marquis) maar dat was geen succes. Dus daar zou ik al niet voor gaan. Maar verder is de keus zo groot! En hoe kan ik te weten komen wat voor hoefschoen er bij mijn paard past? Mijn voorkeur gaat zowiezo uit naar een schoen die niet hoog sluit, want mijn paard heeft een supergevoelig velletje en dan vrees ik voor schuurwondes. Dus dan denk ik aan de renegades, de easyboot epic, glove,... Ik weet niet wat er nog is? Kunnen ze van dit soort 'lage' schoenen dan absoluut geen schuurwondjes krijgen? En blijven die goed zitten? Ik heb ook geen zin om elke km een verloren schoen te moeten gaan zoeken...

Maar goed, ik weet het dus absoluut niet meer -O-

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:28

Hoi elfie, ik zou eens kijken of de hoeven van je paard in de easyboots glove passen.
Ik heb zelf een arabiertje, en als ze eenmaal goed passen, rij ik er met gemak 30 km mee. Sluiten onder de kroonrand aan en er voordeel v glove is dat je geen clips/draden iets dergelijks strak hoeft te trekken (is altijd mijn angst bij hoefschoenen). Ze passen of ze passen niet zeg maar. De maten komen wel heel nauw, dus zelf heb ik 2verschillende maten voor als zijn hoeven geroeid zijn.
Bij vragen mag je me ook pb-en, en weet niet waar je woont maar uitproberen/lenen (indien de maat past) kan in Nijmegen ;-)
De equine joggingshoe zou ook n optie kunnen zijn, deze heb ik ook, maar nog niet van die lange afstanden mee gereden.. Dit is een zachtere soort schoen, maar de maten komen hierbij wat minder nauw.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:45

Bedankt Annne, voor het antwoord en het aanbod om de schoenen uit te proberen. Helaas woon ik in België en zal dat niet echt haalbaar zijn.

Intussen al wat opgezocht over verschillende soorten schoenen en op verschillende plaatsen gelezen dat de easyboots niet geschikt zijn voor paarden met ronde hoeven (hoeven die breder zijn dan ze lang zijn) en laat mijn paard nu net zo een hoeven hebben vooraan... Dus dan vrees ik dat die al afvallen... Maar naar mijn idee zijn de meeste hoefschoenen niet geschikt voor paarden met ronde voeten... Als ik naar de afmetingen kijk, lijkt me dat toch zo. Ik vind het niet direct terug voor de Renegades maar als ik naar de afmetingen kijk zijn deze ook eerder voor voeten die langer zijn dan ze breed zijn? Zijn Renegades dan ook ongeschikt voor ronde voeten?

Die Equine Joggingshoe is ook weer een hoge schoen, dus dat gaat niet echt werken aangezien mijn paard een extreem gevoelig huidje heeft.

Als ik schoenen zou bestellen, zou ik dat waarschijnlijk in Amerika doen, gezien het grote prijsverschil. :$

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:56

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:46

Elfie, heeft de easyboots ook geen `wide` versie? Ik dacht dat deze geschikt zijn voor de rondere hoeven.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:03

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:22

je hebt bij de easyboots gloves Wide maten. Deze heb ik ook voor mijn pony met ronde hoeven!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:17

Ik gebruik gewoon de epic voor mijn fjord en die heeft voor ook ronde hoeven.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:39

Elfie, ik heb Gloves Wide te koop staan in maat 3W, ik weet niet wat voor maat je nodig hebt?
Zijn echt fijne schoenen voor ronde voeten. :)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:21

Ok, dat er easyboot gloves wide bestaan had ik helemaal gemist...

Ik moet zijn hoeven nog meten Gimli, dat kan pas als de smid komt (begin september) maar een 3W gaat (veel) te groot zijn voor hem. Ik denk dat ik een 1,5W of een 2W ga nodig hebben.

Maar ik blijf twijfelen tussen de Renegades en de gloves, vooral omdat ik zoveel goede verhalen vind over de Renegades en ook bij zeer lange tochten...

Zou er op horse event een stand zijn met hoefschoenen? Zou heel fijn zijn als ik ze daar eens kon bekijken / aanvoelen...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:46

Ik heb renegades over, 3 keer gebruikt
Kan je altijd testen als goede maat is

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:47

Elfie,

Hier positieve ervaring met de gloves. Mijn pony (A pony) heeft gloves vooraan. Ik heb er deze zomer een 4 daagse met in totaal 120km. Dit ging zonder problemen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:15

Kevje: welke maat schoen heb je?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:36

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:38

@Elfie: schoenen bestellen uit Amerika levert waarschijnlijk niet zo'n groot voordeel op. Ik ben het ook net aan het bekijken. Op zich scheelt het behoorlijk als je de prijs op de website ziet, maar van wat ik lees moet je bij het invoeren ook nog invoerrechten gaan betalen + btw + verzendkosten. Ik denk niet dat je dan nog zo veel voordeel doet.

Dit haal ik net uit een ander topic:
Citaat:
de verzendkosten worden wel degelijk meegerekend. je moet, INCLUSIEF verzendkosten tot 40 $ komen. daarboven word er 21 % BTW gerekend + een minimum van 13 euro inklaringskosten..

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:43

Welke maat heb je Kevje? Ik kan pas opmeten als de smid geweest is, dus ik weet op dit moment de juiste maat nog niet die ik ga nodig hebben.

Bedankt voor het delen van je ervaring, b485, dit maakt de keuze niet echt makkelijker :D

Ik ben het ook aan het bekijken, Ashkerlon. Ik heb al eerder in Amerika besteld, maar dan voor kleinere bedragen, toen had ik zelfs met douane en verzendkosten een mooie 'winst', toch 35 euro goedkoper dan het item hier bestellen. Maar voor zo een grote bedragen lijkt me inderdaad dat ik niet echt veel ga uitsparen, of je moet al met meerdere personen kunnen bestellen. Of geluk hebben dat de douane je pakket niet in handen krijgt... Maar dat is echt wel gokken. -O-

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:13

Kijk ook eens op ebay; daar heb ik ooit in Engeland nieuwe schoenen kunnen aankomen voor maar paar euro verzendkosten.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:14

Hoi hoi,
Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen....Heb het idee dat jullie de expert zijn en dat een extra topic over dit onderwerp maar vervuiling is :o

Dus bij deze mijn vraag. Ik heb een 8 jarig paard, waarmee ik een beetje allround rij. Als we gaan buitenrijden moeten we eerst een stukje over het asfalt. De paden in het bos zijn erg goed, daar hebben we geluk mee, want op bijvoorbeeld grind loopt hij erg gevoelig.
Laatst is de hoefsmid geweest en heeft hij 2 weken kreupel gelopen, echt op zijn zool. Zijn voorhoeven brokkelen en slijten vrij snel als ik teveel ga buiten rijden.
Nou ga ik binnenkort op paardrij weekend met de club, en ik wil toch ook wel eens een endurance wedstrijdje starten. Aangezien ik absoluut niet van plan ben om er ijzers onder te slaan ben ik toch hoefschoenen aan het overwegen. Maar daar zijn er een kleine 100 duizend van op de markt...
Ik heb al een beetje rondgeneusd bij de easyboots en de schoenen van F.R.A., maar het zijn er zoveel en ze roepen allemaal dat ze de beste zijn dat ik het niet meer weet:p
Ik wil gewoon goede schoenen voor voor, die niet knellen, die ook mee door het water en vervolgens door het duinzand kunnen zonder dat het overal gaat schuren en het liefste die een beetje grip geven voor het rijden op gras.
stiekem neig ik een beetje naar de F.R.A schoenen, op een of andere manier link ik dat merk toch aan natural horsemanship en lijken ze me erg vriendelijk ivm knellen en zaken. Maar weet niet hoe het met de rest zit.

edit: en dan zie ik ook nog dat er inlegzooltjes en bandages bestaan, wat doen die en moeten die er echt bij?