Sansje: Als je arts alles mobiel doet, doet hij dan ook bijvoorbeeld steriel gewrichten inspuiten en dergelijke(noem maar een voorbeeld) of wordt je dan doorverwezen naar een kliniek in de buurt?
Ik heb op stage ook een mobiele dierenarts gehad, maar toen hadden we een paard die in het hoefgewricht van beide voorbenen ingespoten moest worden, dat moet dan steriel gebeuren en die werd toen doorverwezen naar een kliniek, die wilde dan weer een heel onderzoek doen en dergelijke. Daar zou ik dan weer niet zo blij van worden. Begrijpelijk van de kliniek dat zij dat wilde maar kwa kosten en dergelijke...
Geen idee... Voor grote dingen ga ik sowieso altijd naar een kliniek toe. Maar voor de entingen en dit soort dingen vind ik het ideaal. Ik ben er nog nooit door tegen dubbele kosten aangelopen.
MontyRulezz
Geplaatst: 19-08-13 11:32
Toen ze de pees van mijn paard ingespoten hebben, hebben ze dat ook gewoon op stal gedaan. Alles goed gedesinfecteerd en toen ingespoten. Geen enkel probleem.
Die dierenarts toen, raadde dat ernstig af en ging het zelf ook niet doen, niet omdat hij het niet kon, maar omdat een stal toch altijd minder gedesinfecteerd is dan een praktijk.
Rienn
Geplaatst: 21-08-13 09:25
Gewrichten inspuiten wordt ook bij ons op stal gedaan. door de dierenarts die ik nu heb.
Paard wordt al wat drukker/vervelender, geef d'r geen ongelijk. Ook zit er nog een positieve kant aan dit hele gedoe, mijn paard blijkt nog verzekerd ondanks haar leeftijd. Vandaag maar even achteraan bellen.
Bij mij zijn de voorrijkosten €35,-. Dan nog scannen ed. Mijn merrie is gelukkig heel makkelijk op de trailer. Wel is het zo dat ik zelf geen trailer heb, maar wel een heel lief stalgenootje waar ik de trailer van mag lenen voor €15,-. Dat scheeld toch weer.
Eergister zat mijn hart toch even in me keel. Ik ging aandraven, en rechtvoor liep ze niet lekker over dr schouder. Dus gestapt, veel los gewerkt en nog een keer geprobeerd, maar had geen effect. Toen maar afgestapt en gekoeld, en gister meegereden met de les. Toen was het in het begin nog stijf, maar na 5 minuten liep ze gelukkig weer lekker door dr lijf. Ik denk dat ze heeft vast gelegen in stal oid.
Spannende momenten, gelukkig is ze weer lekker los. Had ik gister ook. Voor het eerst sinds lange tijd weer in de molen. Nu vind meneer dat de molen te langzaam is, dus hij staat echt aan het hek aan de voorkant. Maar als de molen stopt, dan draait hij direct om, dus niet even en paar seconde stilstaan. Dus iedere keer met veel kabaal draaide hij om. Daarna direct zijn been gekoeld(onder het mom: baad het niet, schaadt het niet.) Anders ben ik er mooi op tijd bij. Maar als ik straks naar stal ga, dan krijg ik echt zenuwen of zijn been niet dik is.
Ik heb die van mij ook een keer in de molen gezet, maar die gaat er in ene piaffe in het tempo van de molen doorheen. Hartkloppingen krijg ik ervan! En ik had echt een brave goedsul (van in de 30) ervoor gezet, maar daat geeft mevrouw natuurlijk weer niks om. Ook als ik met een groepje van 5 naar buiten ga, moet ze voorop en trekt zij het plan. Hoezo dominant?
ow ik blijf altijd wel relaxt, ik kan er op dat moment toch niks aan doen en als ik hem er op dat moment uittrek, dan doet hij het elke keer als hij geen zin meer heeft. In principe is zijn pees genezen. Ik zie het vandaag wel, maar het blijft dan een klein stress momentje tot ik zijn been zie. Bovendien verwacht ik ook niks. Hij heeft een paar weken terug ook een oxer van 60/70 cm meegenomen toen ik hem los had gezet, heeft hij ook niks aan over gehouden.
Pipi
Geplaatst: 22-08-13 14:34
Vanmorgen controle scan gehad en ook ik heb goed nieuws Ze was op de scan sterk verbeterd en stap en draf waren goed,zowel rechtuit als op de kleine volte! Dus vanaf nu mogen we een half uurtje per dag onder zadel stappen . Over 4 weken terug,dan wordt ook de buigproef herhaald en als dat dan ook goed is mogen we een stukje draf erbij pakken. Maar dat zien we dan wel weer,voor nu ben ik heel,heel blij!!
whaaa... morgen weer naar de kliniek om Mara haar pees na 2 weken verband te laten scannen. Ik ben zooooooo benieuwd. Ik hoop echt in de grond van mijn hart, vooral voor mijn paard, dat het helpt en dat ze op deze manier gewoon lekker vlot (voor zo ver dat gaat met een blessure) door haar blessure tijd heen kan gaan. Ik hoop het zo!!!
duim duim duim.
Pipi
Geplaatst: 22-08-13 21:37
Spannend! Ik duim met je mee voor goed nieuws!
Ik zit weer even op een roze wolkje,heb vanavond een kwartiertje op m'n poownie gestapt en ze was zó braaf,echt een super knollie
De pees is in 2 weken drukverband zo ontzettend vooruit gegaan! Het was zo duidelijk zichtbaar op de scan, echt niet te geloven. Ik plaats zo de scan er op (mits dat goed is gegaan).
Plan van aanpak is nu zelf bandageren om de pees tegendruk te geven. Ze mag 5 minuten per dag aan de hand gestapt worden. Verder ga ik wekelijks contact hebben met de DA hoe per week verder te handelen.
De prognose is nu dat we over ongeveer 3 maanden een bruikbare pees hebben die meer belast mag worden! Dat is toch veel beter dan een jaar op het land, ondanks dat ze nu op de box moet. Maar, ze houd het heel erg goed op de box en lijkt zich er haast zelfs een beetje bij neer te leggen. Ze begint ook weer wat vrolijker te worden. Ze kijkt helder uit haar ogen. Haar vacht word beter.
De vermindering van pijn doet haar duidelijk goed!