[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:24

Ja dat is waar idd! Ik ben een beetje aan het kijken,de cortaflex HA ziet er intressant uit

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:32

Lubrichon bevat HA, MSM, chodroitine en glucosamine. Maar de pot staat op stal, ik heb zo geen idee van de doseringen erin. Dus ik zet hem nog even niet in de lijst. Wel hele goede ervaringen ermee.

Merrie gaat sowieso goed, eerste winter buiten en ze blijft goed op gewicht, goed lopen en ze vind het ook wel gezellig, zo in een klein groepje wat heen en weer scharrelen en om de hooibaal heen hangen. Onbeperkt kunnen bewegen in een droge!! wei en onbeperkt goed voordroog eten is voor haar toch wel de beste optie.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:38

Is het ook belastend voor de organen of zo? Waarom is het zo dat je zoiets niet gelijk gaat gebruiken? Omdat er bv.ook een dikker laagje wordt aangemaakt....

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:01

Lubrichon is exact hetzelfde als de producten van de Grand Meadows lijn, maar dan in een 'dure' pot voor bij je veearts achter de toonbank ;) , zodat zij er ook nog wat extra aan kunnen verdienen. Kun je dus beter meteen de gewone Grand Meadows variant pakken als je het toch wilt voeren.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:25

linnie050 schreef:
Is het ook belastend voor de organen of zo? Waarom is het zo dat je zoiets niet gelijk gaat gebruiken? Omdat er bv.ook een dikker laagje wordt aangemaakt....

De kosten en de slechte opneembaarheid.

HA heeft een goede naam gekregen door de succesvolle gewrichtsinjecties (HA heeft simpel gezegd een groot vermogen om vocht vast te houden doordat het zo'n groot molecuul is, en geeft dáárdoor smering aan een gewricht) en door het als ingrediënt op een pot te zetten, al is het maar een belachelijk lage dosis, klinkt dat lekker en verkoopt het beter. En omdat het zo'n groot moleculair gewicht heeft kan het niet zo gemakkelijk opgenomen worden, al zijn er nu technieken (aan het komen) die dit gewicht verlagen en de opneembaarheid vergroten. Maar daar betaal je dan wel voor en de andere kant vd medaille is dat waarschijnlijk de werking hierdoor ook juist weer minder wordt (het vermogen om vocht te binden wordt minder bij lager gewicht). Er is weinig gedegen onderzoek te vinden maar wel bijzonder veel positieve informatie en pseudo-waarheden op de sites van de fabrikanten

Laat ik er verder maar niks meer over zeggen }:0

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:00

Ik heb wel vanaf het begin HA gevoerd, dat zat er immers in :+ Remember, ik betaal in vergelijking niet veel voor de Lubrichon. In de zomer staat ze op een 'simpeler' supplement, namelijk die van de EJ zelf. In de winter heeft ze net wat meer nodig en krijgt ze Lubrichon. Voer ik nou 2,5 jaar, ze doet het er goed op en de kosten vallen enorm mee.

En goedkoper? De eerste de beste Nederlandse site rekent fórs meer voor een pot GM dan wat ik voor een pot (4,5kg volgens mij) Lubrichon betaal. Uit Amerika laten komen kan niet uit, de DA bezorgt het gratis op stal aangezien één van de meiden van de praktijk langs stal rijdt als ze naar huis gaat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:16

Ik ben blij met je reactie remember. Ik ben graag goed voorgelicht

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:19

Dan doet je DA het netjes :j, ik kom voor 2,2kg een retailprijs van 116€ tegen voor de Lubrichon Platinum en 98€ voor de GM Synergy. €16 verschil maakt de DA variant bijna 20% duurder :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:22

:oo
Ik betaal €150 voor 4,7 (volgens mij) kilo :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:35

Ze hebben er meerdere varianten van hè, dus is wellicht appels met peren vergelijken!

Hetty7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:32

Ik heb als pijnbestrijding en ontstekingsremming bij mijn paard met artrose buteless gebruikt. Dit is op basis van kruiden. Ben daar erg tevreden over. Ze heeft daardoor nog een mooi jaar pijnvrij kunnen leven. Helaas is ze er nu niet meer. Ik heb nog een grote fles (3,8 liter) buteless ter overname. Dus wie interesse heeft, stuur me een bericht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:33

Ik heb de Lubrichon Platinum. Als ik dat vergelijkbaar met de GM supplementen die ook de vier ingrediënten hebben dan kan het meer dan uit. Maar goed, wat maakt het ook uit? Ik kom er makkelijk aan en mijn paard doet het er goed op. De rest vind ik eigenlijk niet interessant.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:21

buteless is op basis van duivelsklauw toch ?

Berdien zet jij lubrichon platinum nog even in het schema dan + hoeveelheid mg HA plus eventueel link en of prijs ?

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:09

Heel tevreden over de ArtiGold.. Ga ik er denk ik toch maar in houden

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:19

Is goed Maris, als ik er aan denk dan zal ik dit weekend even de hoeveelheid HA opschrijven :j

danielleV78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:28

ik meld me hier ook een paard(18 jaar) met artrose in haar overhoef in alle 4 haar benen. heeft iemand hier ervaring mee? en ze heeft er ook een peesblessure bij... weet t effe niet meer wat kan ik nog doen.

mijn vraag is geven jullie nog speciaal voer iets dergelijks, ze krijgt glucosemine van dr.horse

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:53

Wat vervelend Danielle,
Bij mijn paardje is het ook begonnen in combinatie met een peesblessure.
Best tegenstrijdig want ik mocht maar 2x per dag 10 min. stappen maar voor de artrose is stilzetten niet goed.

Het is inderdaad goed om een glucosamine supplement bij te voeren. Het is even kijken wat voor jou paard het beste werkt. Succes!

danielleV78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:08

@story, zeker erg vervelend, het is een vrolijk paard merrie hihi, blijven merries, maar toch voelt het tegen strijdig, me gevoel zegt ;( :(:)
moeilijk... gisteren en vandaag er even op gegaan hoe het voelt. ze wil graag, mar toch voelt het niet oke pfffff :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:13

Kent iemand dit:
Stalgenoot had spullen bij de paarden drogist gekocht en zag een folder hiervan.

Maar wanneer ga je nou HA voeren? Of kan dat altijd als je paard artrose heeft?

Afbeelding

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:39

Ja, dat is dus dat product met die mega lage dosering aan HA, 9 mg.
je gaat HA voeren als de glucosamine en chondroitine etc niet (meer) genoeg doen. Dit omdat producten met (voldoende ) HA vaak best duur zijn. En waarom dan moeilijk doen ( veel geld uitgeven ) als het ook gemakkelijker ( lees goedkoper ) kan ?!
je kan het dus altijd geven bij een paard met artrose, maar waarom zou je het doen ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:55

Maris schreef:
Misschien kunnen we er eens een lijstje van maken ? Supplementen met HA ?
- cortaflex - ? HA
- NAF superflex + equiflexion van de paardendrogist- 9 mg HA
- Grand HA van Grand Meadows - 300 mg HA
- Mobility van Pavo - 125 mg HA
- Flexijoint van Equimins - 60 mg HA
- Equiflex HA liquid - eerst 600 mg, later onderhoud 300 mg HA
- ekyflex ( via de da ) - 85 mg HA
+ equine america HA solution - ? HA = cortaflex ! Geen dosering HA van te vinden
+ arthri- aid van nutri science - 125 mg HA Link http://www.nutri-science.nl/NL/gewricht ... riaid.html
- Lubrichon platinum

Er zijn ook nog meer producten met HA hoor ! Misschien dat anderen dit lijstje kunnen aanvullen ?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:32

Oke dankjewel!

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:31

Ik geef mijn paard met artrose (overhoef en spat) Pharmahorse Glucosamine. Dit omdat hier geen suikers ( verwaarloosbaar) suikers inzitten. Mijn paard is nl ook hoefbevangen geweest ( afgelopen zomer). Dit maakt mij best beperkt in de keuze voor een goed supplement. Voorheen NAF 5 star vloeibaar gegeven.
HIernaast nog iemand voertips? Ik geef nu 3 scheppen Pavo Care4Life ( best een dure grap dus), maar hij reageert hier het beste op!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:56

Mootje82 schreef:
Ik geef mijn paard met artrose (overhoef en spat) Pharmahorse Glucosamine. Dit omdat hier geen suikers ( verwaarloosbaar) suikers inzitten. Mijn paard is nl ook hoefbevangen geweest ( afgelopen zomer). Dit maakt mij best beperkt in de keuze voor een goed supplement. Voorheen NAF 5 star vloeibaar gegeven.
HIernaast nog iemand voertips? Ik geef nu 3 scheppen Pavo Care4Life ( best een dure grap dus), maar hij reageert hier het beste op!

Glucosamine op zich is al een suikerverbinding .....

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:21

Klopt dat Glucosamine een suikerverbinding is. Glucosaminesulfaat (waar het supplement uit bestaat) heeft echter geen negatief effect op de bloedsuikerspiegel ( dit is wetenschappelijk bewezen bij diabetes patienten).
Aangezien het niet mogelijk is helemaal geen suiker aan een paard te geven, is dit het best passende supplement. En Glucosaminesulfaat wordt vele malen beter opgenomen dan de toegevoegde suikers/ dextrose/ vulmiddelen die in veel supplementen gebruikt worden