nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:14

skessa schreef:
ik heb nog :o
Hoefschoenen Easyboot Glove 2 x maat 00,5, 2 x maat 0
Hoefschoenen Easyboot glove/Glues On , maat 00
Powerstraps voor Gloves
2x Easyboot Gaiter Extension
1 Easyboot Glove Gaiter , maat 0,5

Hoefschoenen Easyboot Epic , 2 x maat 0, 2 x maat 0,5

Hoefschoenen Delta, 2 keer maat 000
2x Cavallo Gelpad
2x Cavallo Pastern Wraps

En Stowaway tassen voor het meenemen van hoefschoenen
Zwart (1 x gebruikt, 1x nieuw) 22x 16 x 11 cm

Ik ben totaal niet thuis in de maten, maar jij weet vast of hier iets bij zit dat past bij een IJslander met een redelijk formaat hoeven ;)

kevje06

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:26

De gloves zoek ik voor onze ijslander merrie
Omdat de deltas niet passen
Zij heeft maat 1 van cavallo
Dus zal even kijken skessa of jou gloves kunnen passen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:10

mijn IJslander had vrij kleine voetjes. De grootste maten gloves heb ik al verkocht.

maten van de gloves/glue on die ik nog heb:
00: wijdte 96 - 99 mm, lengte 106 - 109 mm.
00.5: wijdte 100 - 103 mm, lengte 110 - 113 mm.
0: wijdte 104 - 107 mm, lengte 114 - 117 mm.

Easyboot Epic:
maat 00: wijdte 98 - 110 mm, lengte 106 - 117 mm.
maat 0: wijdte 111 - 116 mm, lengte 118 - 124 mm.

Mijn Epics hebben trouwens geen achterhielband meer, zijn -voor de gloves bestonden- eigenlijk verbouwd tot Gloves met klem aan de voorkant.
Hielband kan er wel weer in , maar zo werken ze ook perfect.
Afbeelding

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:31

Cavallo is 110-117 lang, geen breedte dan zou de gloves 0 moeten passen of de 0.05

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:32

Hielband heb ik er bij mijn merrie ook uit gehaald voor de voorvoeten. Werkt prima :j

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:46

@kevje, meestal past er meer hoef in de schoen dan verwacht. Mijn ervaring is dat ik snel een te grote maat bestelde. Bij interesse mag je evt. wel passen/ruilen hoor!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:09

Heeft er nog iemand tips voor mij? Pagna 148 staat mijn vraag

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:31

Hoefschoenen kunnen ook in duitsland besteld worden. Ze hebben iig de wide die hier gezocht werd http://www.hufschuhe-coach.com/de/Hufsc ... o3anile9o7

Ik zie dat de hoefschoenwinkel (die het hier zo geweldig doet :') ) in Uden zit. Mijn man werkt daar misschien kan hij ze wel ophalen. (misschien dat dat beter werkt?)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:57

Nado je kunt de maten goed vinden op de site van easyboot.

Ik heb nog kalkoenen voor easyboot schoenen in de aanbieding, 2 zakjes. Iemand die ze wil overnemen?

Cowgirl ik weet ook niet hoe je dat draaien moet interpreteren, sorry. Ik kan je niet helpen in deze.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:42

Cowgirl schreef:
Nu heb ik een maatje groter en draaien ze een beetje. Ik denk dat het komt doordat ik hem net bekapt had.
Zou een zooltje erin werken of heeft iemand anders een tip?
Voor de rest passen ze prima en ik trek ze strak genoeg aan.

Misschien dat equiwrap om de voet helpt?

Ik had voor Isa ooit een te grote maat Cavallo en daar heb ik van vilten ondertapijt zelf een inlegzool in gemaakt die ook de ruimte aan de zijkant wat opvulde (stukjes opgenaaid). Toen draaide de schoen niet meer. Maar weet niet of dat bij een Fushion ook kan op die manier.

@Maat schoenen
Wat de schoenmaten betreft, ik heb diverse hoefschoenen liggen hier en het is niet alleen de maat die bepaald of een schoen goed past of niet is mijn ervaring. Isa doet het bijvoorbeeld prima met haar Cavallo schoenen, maar bij Yoob waren die niet fijn; hij paste er qua voet wel goed in, maar zijn sokken (veel meer behang aan de benen) stroopten op en gaven problemen op de kroonrand. Voor hem is de glove een veel fijnere schoen omdat die net onder de kroonrand zit.
De Smit hoefschoenen kon Isa niet mee lopen; continu gestruikel op de harde weg, zeker de eerste honderden meters was het erg. Met de easyboots liep ze altijd gewoon zo weg, met de Cavallo's (ondanks dat die te groot waren) ook.

Het is dus vaak echt een kwestie van uitproberen wat de beste schoen is voor je paard.

@Hoefschoenenwinkel.
Ik ben volgens mij een van de weinigen die er goede ervaringen mee heeft als ik het zo lees, maar heb nooit probleem gehad daar met schoenen bestellen, betalen en krijgen (en/of ophalen).

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:13

Op de site van Hufschuhe-coach staat een afbeelding en filmpje van de Radius Rasp. Heeft iemand van jullie ervaring met de Rasp?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:57

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:40

Hipposandales = Sandalen voor Hippo's ? :D

Bedankt voor de tips.
Van de verkoper heb ik het advies gekregen om de zooltjes erbij te bestellen maar deze zijn wel ff zo'n 40 euro incl verzenden.
Nu we 2 weken verder zijn lijken ze wel beter te zitten en ik doe ze nu strak genoeg.

Flexwrap ga ik ff halen en dat proberen en anders dacht ik aan een soort tocht stripje wat ik aan de binnenkant kan plakken.
Zooltjes komen er ook. waar koop ik vilt? Gamma, Praxis?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:47

cowgirl, wat voor zooltjes zoek je? Ik heb nog nieuwe liggen van Easyboot en Cavallo.
Ook heb ik volgens mij nog resten vilt liggen van ca. 6 mm dik. Hoe groot zijn de stukken die je nodig hebt?
En equiwrap heb ik ook nog liggen :o

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:14

Vilten ondertapijt kun je over het algemeen gewoon gratis halen bij een tapijtzaak in de buurt. Gewoon vragen om een afvalstukje om inlegzolen voor paardenschoenen van te maken. Hier vonden ze het komisch genoeg om mij zo'n 2 strekkende meter mee te geven, dus ik kan vooruit de komende jaren (en kan eventueel ook wel een stuk opsturen tegen verzendkosten).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:21

Ik heb equine fusion's . Daar passen denk ik geen andere zooltjes in.

Ik ga van de week wel even 'shoppen' . het moet ook niet te dik zijn want dan passen ze denk ik niet meer. Het gaat echt om een paar mm die ze draaien en ik wil toch wat extra demping.

Verder bevallen de schoenen wel goed alleen worstel ik soms nog met de riempjes en moet je vooral geen haast hebben. :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:14

Oude badstof handdoek, stukje fleece, of iets anders van stof, wil ook wel eens helpen.
Ik heb ook ooit zooltjes geknipt uit een zeem; dat geeft een mm opvulling en is vrij stroef.

De omtrek bepaalde ik aan de hand van de hoef zelf (hoef op stuk karton zetten en dan omtrekken met potlood/pen). Eventueel klein randje overhouden mocht de schoen groter zijn dan de hoef, maar niet te veel anders gaat het ergens opstropen.
Freubel ze :)

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:20

Hai iedereen,
Sinds kort ben ik aan het overwegen om hoefschoenen te kopen voor mijn reus, om mee te gaan wandelen (dus ook op harde grond etc-. Hij heeft gevoelige hoeven vooraan en aangezien zijn hoeven nog 'te kort' zijn voor ijzers. Zou ik liever het eerst zo proberen. Een paar vraagjes hierover:
1) Mag je enkel hoefschoenen vooraan gebruiken of moet het bij alle 4 de hoeven (ik dacht dat dit niet noodzakelijk was)
2) Grafiet heeft t nadeel: de maat van zijn hoeven zijn (15-)16cm (zowel lengte als breedte, heeft dus echt n ronde voet). Nu zijn er niet veel hoefschoenen die overblijven met die mogelijkheid. Op hoefschoenenwinkel.nl is Boa Hoofboot bijna de enige die voldoet aan alle eisen. Welke ervaringen zijn daarmee?
3) Bestel je de hoefschoen een maatje groter dan gewenst, of bestel je gwn de maat die past?
Heel erg bedankt alvast!!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:17

of je rondom schoenen gebruikt of alleen voor is net wat je zelf wilt of wat nodig is.
Bij gangenpaarden is het vaak wel handig om rondom schoenen te gebruiken, omdat je anders de tölt kwijt kunt zijn.
Ik zou de schoenen kopen in de maat die past. Te grote schoenen gaan draaien en klossen.
Waarom zou je ze een maar groter willen kopen?

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:20

'k Zou ze niet een maat groter kopen, maar las dat sommige mensen dit doen en dan n zooltje ofzo leggen :)
Bedankt voor je reactie!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:52

Mijn ervaring tot nu toe is dat schoenen toch altijd groter uitvallen dan gedacht (of ik meet steeds niet goed :o). In dat geval kun je altijd nog met een zooltje gaan werken, maar ik koos er dan toch voor mijn schoenen om te ruilen voor een maatje kleiner, die goed passen zonder allerlei noodoplossingen.

Zooltjes kunnen wel wenselijk zijn als je paard heel gevoelig loopt of een hoefprobleem heeft. Maar als je paard tot nu toe op blote voeten loopt zou ik voor schoenen zonder zooltje gaan.

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:55

Ok, bedankt voor de tip!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:02

Ja ik heb inderdaad uit noodzaak grotere schoenen moeten kopen om de simpele reden dat de RX en Cavallo (die ik graag wilde) NIET in zulke kleine maten (als ik nodig had) verkrijgbaar zijn. Vandaar dat ik werk met zolen om de schoenen toch passend te krijgen.

Maar in feite koop je schoenen die vallen in de maat van de paardenhoef.
Minste kans ook oa op schuurplekken en uitgaan in zo'n geval.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:28

Sinds kort heb ik ook Renegades de 4WW, megagroot en ze passen :D.

Had het niet verwacht, maar om de achterhoeven blijven ze echt super zitten. De voorhoeven is een ander verhaal.
In eerste instantie vloog steeds het kabeltje eruit in galop. Dat heb ik nu beter vast gezet en anders afgesteld.
Als ze nog strakker doe blijf ik dat probleem houden.
Heb ik ze wat losser vliegen ze me letterlijk om m'n oren.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn paard heerlijk ontstuimig kan zijn, maar toch zou ik ze liever aan z'n hoeven hebben als een halve kilometer terug van het ruiterpad.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:36

Psydoxy schreef:
Sinds kort heb ik ook Renegades de 4WW, megagroot en ze passen :D.

Had het niet verwacht, maar om de achterhoeven blijven ze echt super zitten. De voorhoeven is een ander verhaal.
In eerste instantie vloog steeds het kabeltje eruit in galop. Dat heb ik nu beter vast gezet en anders afgesteld.
Als ze nog strakker doe blijf ik dat probleem houden.
Heb ik ze wat losser vliegen ze me letterlijk om m'n oren.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn paard heerlijk ontstuimig kan zijn, maar toch zou ik ze liever aan z'n hoeven hebben als een halve kilometer terug van het ruiterpad.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

misschien is de renegade niet de geschikte schoen voor de voorhoeven van jou paard,maar dat kunnen wij niet bepalen achter de computer