Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:45

Oh, lekker nieuws!

Hier vandaag de eerste verbandswissel gehad, het zag er echt al een stuk droger uit. Volgende week gaan we weer scannen. Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:19

Heel veel succes dames bij het genezingsproces van jullie paarden.

Hopelijk net zo veel geluk hiermee als Michelle en ik tot nu toe gehad hebben

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:25

Succes!
Je vergeet mij! Ik ben nu "pas" 10 weken bezig met opbouwen, maar wel al volledig genezen verklaart en hij doet het super tot nu toe!

Ik had ook een ander opbouwschema dan de meeste, de pees was in maart goed maar pas half juni gaan opbouwen. Dus kon al direct wat meer doen, stap draf galop en dergelijke.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:47

Fijn om om te lezen dat de meeste paarden weer volledig genezen, geeft mij weer wat meer hoop. Ik maak me redelijk wat zorgen, ook omdat mijn paard 21 is en beide voorbenen een peesblessure heeft.
Ze staat nu binnen, land is geen optie omdat de kans groot is dat ze gaat klooien in de kudde. De enige optie was met haar vriendinnetje apart, maar die draak wil bij de groep blijven, groot gelijk natuurlijk! Dierenarts vond stal ook prima. Nu stap ik 2x per dag 30 min. en koel ik 10 tot 15 min. elk been.

Gelukkig heeft mijn paard een blessure aan de voor/zijkant, die zijn minder erg dan de 'normale' peesblessures, het duurt alleen wat langer en komt minder vaak voor.

We hebben geluk gehad geloof ik.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:04

Ik kom mij hier ook melden, mijn draver heeft een peesblessure aan beide voorbenen aan de oppervlakkige buigpees, gelukkig zit er geen gat in maar de vezels waren uitgerekt zei de DA.
We moeten nu twee weken koelen en stappen en dan nog steeds stappen tot ik over twee maanden terug moet voor een scan.
Ze moet box rust hebben, ze staat nu nachts binnen en over dag in haar mini wei van 4 bij 4.
Ze is totaal niet blij en staat steeds te draaien.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:44

Als hij zo staat te draaien word het ook niet beter. Dan zou ik hem toch weer op het land zetten zodat hij rustig is.

Even net de DA overleggen, zou ik zeggen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:50

koetjeboe schreef:
Ik kom mij hier ook melden, mijn draver heeft een peesblessure aan beide voorbenen aan de oppervlakkige buigpees, gelukkig zit er geen gat in maar de vezels waren uitgerekt zei de DA.
We moeten nu twee weken koelen en stappen en dan nog steeds stappen tot ik over twee maanden terug moet voor een scan.
Ze moet box rust hebben, ze staat nu nachts binnen en over dag in haar mini wei van 4 bij 4.

Heb je een jollybal, lickit, zoutsteen, hooinet oid? :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:06

koetjeboe schreef:

Ik zou inderdaad ook even naar een andere oplossing zoeken, hier wordt het niet beter van. Is er niet een paard wat ook mee op stal kan?

Ik heb het geluk dat het paard van een vriendin een maand stalrust moet hebben, ze staan nu samen 24 uur op stal. En mijn paard is wobderbaarlijk rustig, ben erg verbaasd.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:01

Hooi helpt niks loopt ze gewoon door heen te wandelen jolly bal kijkt ze nog niet na. Maar ik heb het nu anders gedaan en nu lijkt het goed te gaan.

Afbeelding
Zo staat ze er nu bij. Zo lang ik gras er bij doe is ze rustig. En ze wilt graag die andere twee in het zicht hebben

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:04

Monty wat superfijn!!! Top nieuws!!!!

Hier ook goed nieuws ;-), wij hebben gisteren ons 1e BB parcoursje weer gesprongen en mennnn, wat was hij blij dat ie weer mee mocht, zo leuk om te zien. Hinneken, hij was ook SUPERbraaf en relaxed. Tot de bel ging en toen trok ie aan naar de sprongen zeg ;-). Was een perfecte zandbodem. Zijn been is nu echt al heel lang goed en dun en gelukkig ook nu weer. Gelijk de IceVibe na het uitstappen eromheen gedaan en zo'n beetje een zak wortels gevoerd hahaha. Hij deed het echt super, heel fijn rondje.

Ik heb het gevoel dat de dierenarts die hem geënt heeft het mis had in maart wat betreft zijn been (die dag was het erg warm en op warme dagen is zijn blessurebeen gewoon wat voller zoals bij de meesten hier, hij zei gelijk dat de oude blessure weer opspeelde, dus ik schrok me rot. Kon het me niet voorstellen aangezien het juist al heel lang wel goed ging),.. totaal gedemotiveerd heb ik gebeld met de kliniek waar hij in behandeling stond (die is te ver om even een enting te halen, vandaar dat ik ergens was voor het enten)en zij was het eigenlijk helemaal niet eens met een rustperiode omdat het hem geen goed zou doen volgens haar. Ik heb de foto van de schiefel doorgestuurd en volgens haar was ie niet uit de goeie hoek genomen en daardoor niet vergelijkbaar met de andere foto's. Maar... ze gaf aan dat ze het paard niet gezien had en dat als hij gezegd had dat de cl blessure weer opspeelde ik dan inderdaad misschien maar beter even rustig aan kon doen) maar ik heb toch maar braaf geluisterd en maart en april weer rust genomen (wel gereden maar veel buiten en veel gestapt/wat gedraaft maar veel meer niet).

Omdat ik denk dat ie toen al goed was, en we al ver waren met de opbouw, denk ik dat ie het daarna heel vlot weer oppakte allemaal. Op een gegeven moment maar weer wat balkjes gelopen en lage sprongetjes en zijn been bleef super. Met warme dagen nog een iets dikker been thv de cl blessureplek maar dat is de dag erna al weg als het koeler is, geloof ook niet dat dat echt wat is.

Al die tijd is hij onder het toeziend oog van mijn springinstucteur/homeopaat geweest en hij heeft wel heel veel kijk op (geblesseerde) paarden en behandeld er zelf ook heel wat op stal samen met de dierenarts die daar ook zit. 2 weken geleden een springles gehad waarbij we zeker 30-35 sprongen gemaakt hebben. Ik vond dat veel teveel maar dat zou makkelijk kunnen, we hadden veel gestapt tussendoor en hij had hem goed in de gaten gehouden. En de dag erna was er idd niks aan de hand. Als je zo'n oefenparcoursje doet spring je ongeveer de helft. Toch vond ik het doodeng. Maar je had hem moeten zien, hij was echt zooooo happy, die oren konden niet verder naar voren en zijn enthousiasme straalde er van af. Je deed hem er een groot plezier mee (en mij dan vanzelfsprekend ook). Ik had er niks van verwacht maar hij sprong alles foutloos en vol overtuiging (in zijn enthousiasme alleen af en toe een tikkeltje voorwaarts haha).

Liever nu nog een paar jaar (met beleid!) doen wat ie leuk vindt en hem zien genieten en opbloeien dan hem zien wegkwijnen omdat ie niks meer mag en omdat je bang bent voor blessures hem helemaal beperken.
Hij is 16,.. en hoeft geen L/M/Z parcoursen meer te lopen. BB zo af en toe dit jaar zou leuk zijn. En wie weet volgend jaar een keer B. Echt hoe eng ook,.. ik vind het fantastisch om hem weer zo blij te zien. Niks erger dan je paard zien wegkwijnen (zeker de 1e 8 maanden van de blessure).
Inmiddels is het 2 jaar en 2 maand geleden....

Laat hem in sept.nog even een keer lekker helemaal nakijken en behandelen bij Annika ten Napel van Laarakkers in de Bilt (praktijk Den Hoek). Hij heeft daar zo onwijs veel baat bij gehad bij haar behandelingen. Hopelijk hoef ik dan pas over een half jaar of jaar terug, gewoon voor een algehele controle/check up (voorzorg).

Lang verhaal van de topicstarter ;-), maar goed bericht mag ook wel weer eens geplaatst worden dacht ik zo. En ik hoop dat ik hier toch mensen hoop geef dat ondanks dat de prognose nooit meer crossen en nooit meer springen was, het toch altijd nog kan veranderen. Houd hoop en kijk zelf heel goed naar je paard. Wij hebben ook tig UPS en DOWNS gehad hoor ;-( maar, probeer toch door te zetten,..
Ik ben uiteraard zo'n freak die nog steeds iedere dag zijn been checkt hoor,.. en altijd bang dat het terugkomt. Maar voor nu doen we 1 ding: SAMEN GENIETEN ;-)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:13

Oh wat heeeerlijk! :D
Ik ga 8september meedoen aan de onderlinge dressuur wedstrijd.
Voordat ik officieel ga starten moet ze nog wel een keer door de klinische keuring. :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:48

Spannend Michelle! Leuk dat je weer een wedstrijdje kan rijden he :-).

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:04

Super Qizz! Zal altijd spannend blijven, maar goed dat je er voor kiest om hem ook zijn plezier te laten behouden! Lekker bezig blijven zo!

Leuk Michelle. Wanneer moet ze door de klinische keuring? Heb je al een afspraak staan?

Wij hebben vorige week meegedaan aan een fotomeeting. Daar hebben we een klein beetje aquatraining meegepakt. :P zie hier het resultaat. En dan mensen zeggen dat mijn paard geen gang erop heeft zitten!
Afbeelding

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:06

Heb nog geen afspraak staan, maar heb ook nog geen idee wanneer ik het aandurf. :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:37

Ik ga binnenkort even een aantal pagina's terug lezen, zo krijg ik ook een beter beeld van jullie.

Wat ik zo snel gelezen heb zijn er een aantal van jullie een lange tijd onderweg geweest. Maar erg fijn om te lezen dat er ook een aantal weer beter zijn geworden. Geeft toch weer een beetje een positief gevoel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:12

Ja idd. Ik had eigenlijk verwacht dat ik een beetje een nare nasmaak zou overhouden aan dit topic, maar het feit dat er toch behoorlijk wat mensen zijn waarvan hun paard weer goed is geworden, geeft mij alleen maar hoop dat met vechtertje hier ook doorheen komt. En dat weet ik ook zeker, het gaat alleen duren.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:51

Super Qizz, dat je eindelijk weer eens een parcoursje hebt kunnen springen!!! Gewoon zijn been in de gaten blijven houden, en je eigen gevoel blijven volgen.
Maar heerlijk dat hij zo genoot van het springen, dan is je hele dag weer goed :D !

Mooie foto liedjuh!!! Mooi paard heb je ook :) !

Spannend Michelle, 8 september weer starten!!

Fijn dat je paard zo wel rustig is Koetjeboe, het scheelt dat je ze zo neer kunt zetten. Als ze maar bij de rest staan, dan zijn ze ook rustig.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:50

Ik sluit me aan bij Rienn en Peelie.
Fijn te lezen dat er goede berichten te lezen zijn.

Wij moeten donderdag terug voor de eerste controle scan,ben zó benieuwd hoe de vlag erbij hangt.
Dan zijn we natuurlijk nog maar pas 4 weken onderweg,maar toch :+

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:59

Succes donderdag pipi

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:00

Wat een goede berichten hier allemaal. Wij zijn over twee weken aan de beurt. Dan is het een half jaar geleden... Een keer eerder een tussentijdse scan gehad en daarop was geen verbetering te zien... Dus ik hoop heel hard dat er nu iets verbeterd is.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:11

Spannend, ik hoop voor je dat je dit keer wel positief nieuws krijgt.

Laten jullie de paarden in de kliniek scannen? Die van mij werd op stal gescand, gelukkig. Zag het niet zo zitten om met de trailer op pad te gaan ondanks dat ze braaf is.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:13

Ik laat ook op stal scannen. Ze heeft al weinig met de trailer en wil haar er met een zeer been zo min mogelijk op hebben staan

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:21

Ik reed wel altijd naar de kliniek toe. Mijn paard is heel makkelijk op de trailer en is altijd blij als hij weer mee mag. Normaal is hij niet zo van het draven aan de hand, maar zodra hij ingepakt staat voor transport komt hij mij (heel stout) voorbij gedraafd en huppelt zo de trailer in. Bovendien vind ik het ook makkelijker. Daar hebben ze toch alles makkelijk voorhanden.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:36

Ik laat ook op stal scannen. Ik woon op dezelfde straat, dus dat kost me 12 euro voorrijkosten. Daar ga ik niet mijn paard voor opladen. Ik heb zelf geen trailer dus moet dan de trailer van mijn stalhoudster lenen.

Succes sansje!! Jij ook Pipi!!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:38

Dat scheelt idd. Bij ons is het 17.50 voorrijkosten, ik heb een eigen trailer en auto en dierenarts woont 10 minuten rijden. Dus voor mij is het wel goedkoper, bovendien is Toran helemaal happy als hij mee is geweest, dat merk ik echt aan hem. Hij vind het prachtig om ergens anders te komen(en te showen hoe mooi hij wel niet is :P)