Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Remember schreef:Ik vind het wel degelijk een interessante discussie en zie niet in waarom je geen kritische noot mag geven op supplementen die niet/nauwelijks bewezen zijn.
Maris schreef:Anna_Dani schreef:Ik denk dat ik met een theelepel per dag begin, en een kwart theelepel zwarte peper erbij.
En, hoe bevalt de kurkuma ?
Story schreef:Is er hier iemand die misschien de ervaring heeft dat glucosamine ook een dikmaker is??
Mijn haflinger krijgt vrij weinig gevoerd maar blijft toch aardig te dik.
Ik heb nu extra maatregelen genomen in zijn voeding en bewegingsschema maar ik vroeg me af of het glucosamine supplement hier aan kan bijdragen.
linnie050 schreef:Met suplementen is het gewoon zo het helpt het paard bv voor 5%.
Het weer speelt mee en hoeveel beweging geef je en waar zit de artrose.
Ik ga niet beginnen nu aan kurkuma maar als het maar 1% zou helpen is dat ook weer mooi meegenomen.
Zo denk ik altijd.
Twijfel je over de werking stop je er toch mee en kijk het aan.
Maar zoals met vele dingen ook met artrose spelen meerdere factoren mee hoe het op een moment gaat met je paard maar alle beetjes helpen.
En wat voor de 1 werkt hoeft bij een ander paard niks te doen.
Zo heeft iedereen zijn of haar eigen zoektocht
Snoevie schreef:Glucosamine is wel een suikerverbinding maar echt een dikmaker is t ook niet. Waar meng je het doorheen story?
Maris schreef:Misschien kunnen we er eens een lijstje van maken ? Supplementen met HA ?
- cortaflex - ? HA
- NAF superflex - 9 mg HA
- Grand HA van Grand Meadows - 300 mg HA
- Mobility van Pavo - 125 mg HA
- Flexijoint van Equimins - 60 mg HA
- Equiflex HA liquid - eerst 600 mg, later onderhoud 300 mg HA
- ekyflex ( via de da ) - 85 mg HA
+ equine america HA solution - ? HA = cortaflex ! Geen dosering HA van te vinden
+ arthri- aid van nutri science - 125 mg HA Link http://www.nutri-science.nl/NL/gewricht ... riaid.html
Er zijn ook nog meer producten met HA hoor ! Misschien dat anderen dit lijstje kunnen aanvullen ?