Firegurl schreef:@ Paars...Afgelopen maandag is de veearts geweest voor mijn paard.Hij hoest af en toe ,en er komt dan wit slijm uit.(niet altijd).Ze heeft geluisterd en zijn longen waren schoon.Ze gaf aan om tijmsiroop te gebruiken (daro de suikervrije) Dit geef ik nu. Maar ik las ook iets over bisolvon tabletjes? Hoeveel geef jij daarvan? Hoest jou paardje nog?
Hoi,
Wit slijm mag (heb ik altijd begrepen). Vash had groen slijm opgehoest na een koortspiek. Toen ben ik (op ervaring van Lolclub) begonnen met Bisolvon. 2 doosjes gehaald bij de drogist, kostte 12 E en nog wat. Heb hem de eerste 5 dagen 2 dd 7 tabletjes gegeven en toen nog een paar dagen 2 dd 5 tabletjes tot de doosjes op waren. Ik gooide het door zijn F4F/muesli hapje en hij at het zo op. Heb hem na die 1e dag niet meer horen hoesten, maar nu vertelde degene die hem 's ochtends buiten zet dat ze van de week 2 keer wit slijm voor de box had zien liggen, dus er zit nog wel iets, maar het is niet meer groen. Hij bewaart het voor 's nachts blijkbaar. Met longeren hoor ik ook niks. Ik kijk het om die reden nu even aan. Maar Vash zit in een andere fase van HB dan jij, dus ik kan me voorstellen dat je toch wat wil geven om erger te voorkomen.
Beterschap!