Sinds ik vorige week dat mijn paard Safir er last van heeft, heb ik alle 145 blz gelezen,pff.
Maar ben er echt blij mee, iedereen bedankt voor de informatie!

Mijn paard heeft al vanaf zijn geboorte spat, hij heeft er nooit last van gehad, ging toen hij een half jaar was op ijzers,en heb hem zijn hele leven glucosamine gegeven, hij is nu tien. Achteraf heeft hij er misschien wel eens last van gehad, maar dan zeiden ze dat er wat wervels niet goed zaten/scheef bekken. Als dit behandeld werd ging het ook wel weer goed.
Ongeveer een jaar en 4 maanden geleden heeft hij 2 peesblessures opgelopen, heb hem veel aan de hand moeten stappen,heeft rust gehad op het land,mocht op een gegeven moment er ook op stappen[rechtuit]. Uiteidelijk foto's van pezen goed, maar hij bleef niet goed lopen, rug laten behandelen, nog niet goed. En nu kwam er dus 2 weken geleden uit,dat hij last had van zijn spatbeen,li achter. Hij heeft woekering. Hij moest een week later worden ingespoten met ontstekingsremmers. Moet hem nu 3 weken aan de hand stappen,dan gaan ze hem weer inspuiten, en dan 3 weken later nog eens..Wel apart heb dit bij niemand nog gelezen! Of heeft iemand dit ook gehad? Zo en zo lees ik dat er meer aan tildren wordt gedaan dan inspuiten. Mijn veearts had liever dit omdat het woekering is, en hij goede ervaringen heeft met inspuiten, en omdat tildren alle gewrichten aanpakt had ie dat liever niet..
Mijn andere veearts[holistisch] is trouwens tegen inspuiten, maar heb toch de beslissing genomen om het te doen, aangezien toen ik heb geprobeert om hem voorzichtig te rijden, hij echt slechter ging lopen, zo erg heeft hij dat nog niet gehad. En hij nu toch al heel lang niet goed loopt [ook dankzij de peesblessures].
Nou ben dus elke dag aan het stappen, hij gaat nu wel van alles schrikken..Is wel erg saai hoor,het pad op en neer,dan baal je wel dat je niet lekker even bijv. het bos in kan. Het weiland is ook geen optie,is te nat,en hij gaat ook altijd af..
Nou hoop zo dat het aan gaat slaan, want Safir is echt me alles