Update Image 12.6.08
Image en Mariska hebben vandaag voor het eerst weer een dressuurles gereden bij onze instructrice. Elke keer vloeien de traantjes weer bij elke mijlpaal. Zo gaaf om ze samen te zien lessen. Door de harde wind was Image behoorlijk wakker en loperig.
Als ze zich opwindt en Mariska haar te kort houdt, dan ziet de instructrice toch af en toe een onregelmatige pas. Als ze mooi ontspannen over de rug loopt, zoals verderop in de les, dan zie je geen enkele onregelmatigheid.
De instructrice waarschuwde wel dat een kieskeurige jury opmerkingen zou kunnen maken over het verschillend af rollen van de hoeven. Volgens mij ziet niet iedereen dat, maar je zou best jury's kunnen hebben die daarop letten. Ze is niet kreupel en niet onregelmatig, ze maakt even grote passen, maar ze rolt haar voet anders af. Niet raar, want haar ene hoef is steil, hoog en haar andere hoef is plat.
Stof tot nadenken: waarschuw je vooraf de jury?? en gaat hij/zij daardoor extra erop letten. Of start je gewoon en wacht je af of de jury het ziet en er een opmerking over maakt.
Toch maar een doktersverklaring aanvragen? of gewoon afwachten. Het is niet ernstig genoeg om te diskwalificeren wegens onregelmatigheid. En ik vraag me oprecht af of iemand het ziet als hij/zij niet weet waarop te letten.
Ze starten pas 13 juli, dus ik heb nog even.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daarover denken.